Ga naar het forum
Weekly Quiz NL - Be...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz NL - Beslissingen op de flop (silver)

14 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
1,637 Weergaven

Nadat je voor jezelf preflop de keuze hebt gemaakt jouw hand te spelen begint het spel op de flop weer opnieuw. De drie kaarten die op tafel zijn gekomen veranderen zowel jouw eigen handsterkte als die van je tegenstanders aanzienlijk. Nu is het jouw taak om te bepalen of en hoe je de preflop actie voortzet.

In deze quiz wordt er steeds van uit gegaan dat jouw tegenstander de preflop agressor was. Zou je zelf preflop als laatste geraised hebben, dan is het de vraag of je in een raised of 3-bet pot een continuationbet maakt of niet. Deze vragen zullen in deze quiz echter niet behandeld worden.

Verder is het zo dat het in sommige voorbeelden mogelijk zou zijn om preflop zelf te raisen of te 3-betten. Je hebt er hier echter telkens voor gekozen om preflop passief te spelen.

De quiz zal een stuk gemakkelijker worden wanneer je de volgende artikelen goed beheerst:

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van deze week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek over deze quiz kun je in deze thread terecht.

13 reacties
Joenaes

Je hebt 28 van de 28 te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 100 %!

Easy game, hoewel ik wel weer niet altijd akkoord ben met de uitleg maar.

krikke482

na vraag 7 kloppen de oneven vragen niet meer, alles even vragen duiden dan op #7, gelukkig had ik het door en koste het me geen punten :f_cool:
26/28 niet slecht :)

Rogier

27/28. vind 56 callen vrij marginaal eig :P

Oorspronkelijk gepost door krikke482
na vraag 7 kloppen de oneven vragen niet meer, alles even vragen duiden dan op #7, gelukkig had ik het door en koste het me geen punten :f_cool:
26/28 niet slecht :)

Hey krikke482, bedankt voor het spotten van de kleine foutjes. Heb het even gefixed ;)

Mooie resultaten weer :)

rafski

Je hebt 28 van de 28 te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 100%!

Eerste maximum sinds lang (niet enkel poker). Tenminste een uitslag die ik eindelijk eens kan posten op het forum :P Ik zit duidelijk in the zone NL-gewijs.

lol 22/28, dat was nog net in de hoogste categorie.

Bij de eerste vulde ik maar 'raisen' in omdat ik dacht dat dit wel het gewenste antwoord zou zijn vanwege de passieve derde speler die ook nog in de hand zit. Ik dacht al in mijn achterhoofd dat ik in de praktijk waarschijnlijk zou callen en achteraf was dat dus het juiste antwoord. ;)

Bij de laatste hand (vraag 11) waar je een setje zessen hit op een drawy board koos ik voor donkbet/call wat ik waarschijnlijk regelmatig doe in de praktijk. Helaas werd het afgefakkeld in de evaluatie omdat je dan beter meteen all-in kunt komen op de flop. Dat is ook wel waar, maar de reden dat ik in zulke situaties toch wel regelmatig b/c speel is omdat:
- het er wat minder sterk uit ziet waardoor je meer value krijgt van slechtere made hands.
- de raise van villian er meestal voor zorgt dat je HU zit (minder drawgevaar) en villains raise waarschijnlijk betekent dat hij niet zelf op een draw zit en dat zijn hand protectie nodig heeft en dus dat hij waarschijnlijk een zwakkere hand heeft dan wij.
- de pot dan ook wel groot genoeg wordt om op de turn all-in te komen.

Graag reacties hier op, in hoeverre gaan deze drie argumenten op?

Mstlc

Opgave 9
Preflop: Hero is BB with 3 , 3 
1 fold, CO raises to $4.00, 3 folds, Hero calls $4.00

Even muggenziften maar tussen de CO & BB kunnen volgens mij slechts 2 spelers folden en geen 3 :>. En nog bij 9 geven alle antwoorden 2 punten. Maar is de volgende vraag redelijk belachlijk als je bij 9 fold hebt aangevinkt. Hoe kan je nu bluffen door te folden? :S

Other then that... 27/28. Die 56 call lijkt mij toch wel redelijk marginaal met 6 outs. Als het een rainbow flop is, dan is het wel een no-brainer, maar nu moet je toch wel stevig wat extra implied odds hebben.

NLDPeter

27/28 dus ik ben wel tevreden

zazizo

26 uit 28

Vraag (9 en) 10 snap ik niet.
Zowel folden callen als raisen levert 2 punten.
Maar als je bij vraag 10 moet zeggen welk begrip bij vraag 9 past, dan is alleen het antwoord "bluf" punten waard.

Oorspronkelijk gepost door zazizo
26 uit 28

Vraag (9 en) 10 snap ik niet.
Zowel folden callen als raisen levert 2 punten.
Maar als je bij vraag 10 moet zeggen welk begrip bij vraag 9 past, dan is alleen het antwoord "bluf" punten waard.

Ja ik snapte hem eerst ook niet, maar ik denk dat het het hier om bluff gaat omdat het enige wat je in deze hand kunt overwegen is opgeven of de pot winnen door je hand in een bluf te veranderen op de flop of callen en op de turn floaten.

Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door Rogier
27/28. vind 56 callen vrij marginaal eig :P
ja en ik vind de 2 en 7 van harten nog niet helemaal nuts dus ik fold gewoon

HoofdVogel

alles goed gegokt 28/28 :f_cool:

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Opgave 9
Preflop: Hero is BB with 3 , 3 
1 fold, CO raises to $4.00, 3 folds, Hero calls $4.00

Even muggenziften maar tussen de CO & BB kunnen volgens mij slechts 2 spelers folden en geen 3 :>.

fixed :)