Skip to forum
Weekly Quiz: SNG - ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: SNG - Postflop-beslissingen (silver)

26 Berichten
17 Gebruikers
0 Reactions
3,523 Bekeken

SNG's leveren plezier en actie, maar wel wordt er elke inzetronde van je verwacht een beslissing te maken, en het liefst natuurlijk de juiste.

Heb je voor de flop besloten jouw hand te spelen en ga je met één of meerdere tegenstanders naar de flop, dan moet je jezelf de vraag stellen: Hoe speel ik nu verder? Heb je een hand met showdownvalue? Hoe reageer je op bets of raises van je tegenstanders? Juist deze vragen komen aan bod in de nieuwe quiz van deze week.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Vragen, opmerkingen en kritiek over de quiz van deze week kun je in deze thread kwijt.

Veel succes!

25 replies
caroline29632

Ik ben het echt met zoveel zaken niet eens :P.

Als ik straks wat meer tijd heb, zal ik eens de handen posten waar ik vragen over heb.

raymond20001
Jeniman

Kan ik weer niet meedoen.
Ik vind dat er wel weinig gedaan word voor de bronze leden.

marcelhermus

23 van de 30.

maar goed hero heeft al genoeg preflop leaks :D

complete Q8 voor de goede odds bijv

raymond20001

Oorspronkelijk gepost door caroline29632

Als ik straks wat meer tijd heb, zal ik eens de handen posten waar ik vragen over heb.

prima!, dan krijg je van mij de antwoorden

Joenaes

²
Echt gewoon slechte quiz met veel leaks in, zowel gegeven plays als antwoorden+uitleg

caroline29632

Oorspronkelijk gepost door Joenaes

²
Echt gewoon slechte quiz met veel leaks in, zowel gegeven plays als antwoorden+uitleg

Exactly my point.

Ik ben zo blij dat je dit zegt. Echt waar :f_love:

Oorspronkelijk gepost door Joenaes

²

³

Had maar 17/30 :f_mad:

Mstlc

24/30

Opgave 8 is gewoon zo'n bs imo. K22rb... waarom zou je daar niet c-betten? Je haalt daar erg vaak nog value uit calls van pocket pairs. 88+ gaat daar alvast vaak niet zomaar folden... Pre-flop raisen, flop checken en dan op een blank turn dan plots gaan betten smijt je hand ook niet face up ofzo. Erger nog... turn kan een Q of A zijn en daarmee kill je je actie van pp's alvast volledig. Als je daar toch maar voor 1 street value gaat kan je net zo goed flop betten & turn & river c/c spelen imo. Op deze manier mis je value van pocket pairs & zwakkere kings & ga je enkel met wat geluk nog value halen van Ax of QJ handen ofzo als ze de turn per ongeluk hitten.

Head Admin
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door Jeniman
Kan ik weer niet meedoen.
Ik vind dat er wel weinig gedaan word voor de bronze leden.

De volgende quiz die op het programma staat is weer een quiz voor bronze leden.

En ook tussen kerst en oud en nieuw zal er nog het een en ander verschijnen _love:

23/30.

Ik ben het wel redelijk eens met de antwoorden hoewel ik de uitleg bij de handen niet gelezen heb. Niet cbetten op die K22 flop snap ik op zich wel maar niet cbetten op die flop is gewoon uitermate verdacht omdat die flop erg gunstig is om op te cbetten. Vaak zal een pocket pair wel callen omdat hij wil floaten of nog een goedkope showdown hoopt te krijgen. Bet flop en c/c turn geeft denk ik de hoogst mogelijke value uit een pocket pair.

En tja, QQ cbetten tegen twee spelers op een Kxx flop met twee kaarten van dezelfde suit lijkt me niet optimaal. Ik ben benieuwd wat sng spelers hier van denken.

caroline29632

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
En tja, QQ cbetten tegen twee spelers op een Kxx flop met twee kaarten van dezelfde suit lijkt me niet optimaal. Ik ben benieuwd wat sng spelers hier van denken.

Die flop is echt geen cbet, imo.

Head Admin
Lanfear81

hey,

alvast bedankt voor al jullie feedback!

Zeker bij de weekly quiz zijn er vaak kritische opmerkingen over het materiaal.
Graag zou ik hierover steeds jullie feedback willen ontvangen.
Quizes zijn onduidelijk, slechte handen, antwoorden, whatever you name it....

Om jullie altijd zo goed mogelijk materiaal te kunnen bieden wil ik al jullie kritieken ergens centraal gaan verzamelen, zodat:
-1: ik dit door kan spelen naar onze education afdeling, zodat het nieuwe materiaal steeds beter wordt (en meer op jullie wensen aangepast kan worden)
-2: Dat het bestaande materiaal gecorrigeerd/verbeterd kan worden
-3: Ik zal jullie dan ook weer steeds feedback proberen te geven over updates van het materiaal
-4: jullie over deze punten zelf kunnen discussiëren, en een goede discussie (onderling) is altijd goed om verschillende standpunten naar voren te brengen en situaties in een ander licht te bekijken.

Ik zal in het feedback forum een apart subforum opstellen, voor feedback voor al het educatieve materiaal op PokerStrategy.
Dit geldt dan niet alleen voor quizes, maar ook voor strategie artikelen etc.

komt er bijvoorbeeld volgende week een quiz, dan zal ik in dat forum direct een feedback thread aanmaken voor die quiz. In de quiz (of in de quiz-thread) zal ik dan direct een link plaatsen naar deze feedbackthread zodat hij voor jullie makkelijk te vinden is.
Hetzelfde geldt dan voor nieuwe artikelen, zijn jullie het inhoudelijk ergens niet mee eens, dan kan er in deze feedbackthreads gediscussieerd worden en ik zal alle informatie verzamelen, doorspelen en daar ook weer op terugkomen.

Layout/spellingsfouten enzovoort, kunnen gewoon via de huidige manier gerapporteerd worden, omdat dat sneller werkt.

Wat vinden jullie daarvan?
Ik vraag dan maar 1 ding van jullie:
--> Maak dan ook actief gebruik van deze threads en meld de zaken waar je over twijfelt! _biggrin: _biggrin:

HoofdVogel

raad voor de quizmaster: Je zult nog eens goed het bronze artikel "Gevorderde strategieën voor het postflop spel" moeten doorlezen. Kijk altijd goed in hoeverre het verloop van de hand tot dusver past bij een bepaalde actie. ;)

Head Admin
Lanfear81

Here you go:

Hier kun je inhoudelijke feedback kwijt voor deze quiz (en het materiaal wat voortaan uitkomt)

18/30

handen waar ik me niet in kan vinden:

Niet doorbetten met AQ op een paired flush board, een check call betekent hier dat je altijd een bet om je oren krijgt die er toe leidt dat je 1/3e tot de helft van je stack kwijt bent in de early fase van een SnG, terwijl ik met een bet van 1/3e pot minder chips investeer in een dubieuze spot en kans maak om de pot zonder showdown op te pikken.... bij een reraise kan ik hier nog prima folden

die Q8o hand, fold preflop en as played zou ik hier gewoon raisen en niet pushen

AQ op het T53 board: hier zet ik wel een Cbet, niet te groot... ik raise van UTG+1 waardoor ik erg sterk overkom en hier meteen kan winnen en als enkel BB callt heb ik nog een aantal interessante turnkaarten die me of TP geven of een sneaky draw die ik ws gratis kan krijgen, komt er weerstand kan ik nog prima folden

dan de slowplat hand AK op een K22 board...... ik geef hier geen freecard aan iemand die L/C speelt PF om zo tegen een geturnde FH aan te lopen, ik lig hier ws voor en ik wil hier graag een reraise op mijn cbet krijgen (1 hoge kaart geeft hier redelijke gelegenheid voor)

Die A4 hand zou ik PF ws raisen, maar ik ga die 300 zeker niet callen (misschien te soft van mij) in deze spot

HannesNL

die a4 hand rivercall is leak,
die AQ hand c/c is leak, obv b/f.
AK hand op K22 is cbet, neit cbetten is niet fout maar cbetten is het best, stond er precies omgekeerd.

ik kan voor de rest niks meer herinneren

Zo te merken is er veel kritiek op de inhoud van deze quiz. Zoals Lanfear al aangeeft is er nu een andere thread voor deze zaken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens het vertalen van deze quiz ook zo m'n twijfels had, maar ik ben natuurlijk geen SNG kenner. :)

blijkbbaar zijn Hannes en ik het behoorldijk eens