Ga naar het forum
Weekly Quiz: FL - M...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: FL - Made hands op de turn (silver)

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
791 Weergaven

Ook al denkt menig speler die zelf geen Fixed Limit speelt dat het bij Fixed Limit met een made hand alleen maar draait om het zo snel mogelijk vinden van de bet- of raiseknop, is het in werkelijkheid toch wel wat gecompliceerder.

In hoeverre jouw kennis in het spelen van made hands op de turn ontwikkeld is kun je met deze quiz testen.

De quiz richt zich expliciet op het artikel "Hoe speel je made hands op de turn?" uit de silver-sectie.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Veel succes!

Voor vragen, discussies en commentaar op deze quiz kun je terecht in deze thread.

4 reacties
Anraxas

Mijn score was helemaal niet goed 12-18, nog een geluk dat ik geen fixed limit speel :)

en ben het eigenlijk ook niet eens met verscheidene van de redeneringen.
bv opgave4:
In de checklist staat er dat slechtere handen zeker callen. welke slechtere handen kunnen spelers hier hebben? er is preflop ge 3-bet dus de kans dat er mensen tussen zitten met 8J ofzo is nihil.
Wat zal er hier callen dat je beat hebt?
- KK-QQ-JJ waarvan 1 een harte is
- Ak->A10 met harte aas

wat zal er hier callen dat je niet beat hebt?
- pocket 9's tot 4's
- suited connectors (die ofwel double pair of straight hebben)
- suited harten

dus dat zijn 7handen waar je tegen voorligt, die dan nog eens minimum 9 outs hebben en een stuk of 20handen waar je zo goed als drawing dead bent...
waarom hier betten dan nog profitable is, is mij een raadsel.

mss schat ik de situatie totaal verkeerd in aangezien ik nooit fixed speel, maar von dit toch zeer raar :)

Eender welke :heart: callt je hier en (top)pairs/overpairs ook nog. Door te checken pleeg je zelfmoord want wat ge je dan doen tegen een bet, je zal moeten callen want elke :heart: , toppair en overpair gaan hier betten omdat jij zwakte toont.

Anraxas

Oorspronkelijk gepost door IcMean
Eender welke :heart: callt je hier en (top)pairs/overpairs ook nog. Door te checken pleeg je zelfmoord want wat ge je dan doen tegen een bet, je zal moeten callen want elke :heart: , toppair en overpair gaan hier betten omdat jij zwakte toont.

Nu herhaal je gewoon wat ik zeg alleen zie jij dit als een reden om te betten en ik net niet :)
Er zijn gewoon veeel meer handen waar je tegen achterstaat dan waar je tegen voorligt.

dat iemand gewoon een toppair heeft is door het preflop spel volgens mij uitgesloten. dan iemand met (top)pair/overpair called is volgens mij niet correct tenzij die persoon een hoge :heart: heeft. dus dan heeft die nog steeds 9 outs.

besef net dat ik gewoon mijn vorige post opnieuw aan het typen ben, dus is mss makkelijker als ge die opnieuw leest.

en tegen een bet zou ik (wss) folden omdat je volgens mij in ~80% van de gevallen effectief achter gaat liggen op die turn.

Op de turn krijg je twee checks naar je toe met initiative en je hebt een overpair... Dus ik bet/fold. Je moet maar 1 op 10.5 keer winnen om profitabel te zijn.