Skip to forum
Weekly Quiz: PLO - ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: PLO - Aces in Omaha (silver)

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
577 Bekeken

In Hold'em is het de best mogelijke starthand en vaak een garantie voor een showdown, in Omaha worden ze vaak overplayed en zijn het mogelijk zelfs de meest overschatte starthanden. We hebben het hier over Pocket Aces.

Wanneer kun je en zou je jezelf voor de flop committen, hoe speel je verder nadat je hebt gehit en wanneer dien je ze gewoon op te geven?

Deze quiz zal jou helpen om de ware kwaliteit van jouw Azen preflop en postflop in te schatten en ze niet meer te overplayen.

Zolang er niets anders vermeld wordt geldt voor alle voorbeeldhanden dat ze op een 6max PLO100 tafel gespeeld worden met 100BB stacks.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes!

4 replies
rafski

eenentwintig, en ik kon me in de uitlegs wel vinden

15/24. Geen briljante score, maar ik heb misschien net 1k handjes gedaan op NL10.

Ik had bij de eerste twee vragen gewoon 'raise' als antwoord, ik dacht eigenlijk dat dat wel standaard was.

De donk bij opgave 3 had ik goed gegokt. Ik wou namelijk c/c antwoorden maar die stond er niet bij. De andere antwoorden waren te weak en overplayed.

Bij 5 koos ik voor een raise, terwijl het dus een call voor slowplay moest zijn. Bij 6 koos ik juist weer voor call terwijl het een raise moest zijn. Ik dacht dat je met een raise de pot te veel opblaast en je het risico loopt gereraised te worden. Maar als je called houd je de pot onder controle en kun je een turn zien om te kijken of je de nutflush hit.

Verder nog 0 punten bij vragen 8 en 10.

Jayrikh

Ik snap niets van omaha :evil:, geen wonder dat ik zo'n 200 down ben daarop hahaha :D

rafski

Ik had de tweede ook raise gekozen omdat ik denk dat de raisesize groot genoeg is om vaak de pot meteen op te pikken of evt HU te komen.

vraag 8 was ook tilt voor mij. Zo'n strikvraag: 'Hij bluft graag, superaggro, callt alles af' (lees: je moet hem in deze hand afstraffen!) :P