Skip to forum
Weekly Quiz: NL - D...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Draws op de flop in positie (bronze)

20 Berichten
17 Gebruikers
0 Reactions
2,538 Bekeken

Ditmaal draait de Weekly Quiz rond het spelen van (ten dele) sterke draws op de flop. Hoe sta je er equitytechnisch voor? Kun je foldequity opbouwen? Of kun je beter passief spelen? In de verschillende situaties uit deze quiz kun je jouw kennis op de proef stellen.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes met het maken van de quiz!

19 replies
pmania

Resultaat
Je hebt 28 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 78 %!
Opgave 4 klopt de puntentelling daarbij wel, zelfde voor 5 ?
Opgave 6 had ik gekozen voor bet fold :(

Jayrikh

34/36 punten, alleen opgave 8 wou ik all in terwijl dat niet de bedoeling was :rolleyes:.. Maar denk dat een push daar niet heel fout zou zijn.

Hoezo zou de puntentelling bij vraag 4 en 5 niet kloppen? Er zijn daar twee mogelijke antwoorden, zoals ook in de uitleg staat, en daarom voor beide 3 punten. :)

Maar 28/36 en 34/36 zijn goede resultaten! :)

raymond20001

opgave 11, foutje, vergat ff pairs

gewoon even melden dat vraag 8 wiskundig onjuist en vrij raar opgesteld is

Je kan beginnen argumenteren over het antwoord adhv de ranges die je opstelt (vrij onrealistisch imo) maar los daarvan:

Maar als je de range neemt die de maker van dit artikel opstelt, en dan kijkt naar de 3way all-in situatie, krijg je perfect je odds zonder FE. Als iedereen al all-in is, moet je 9,5 callen voor totale pot van 30,05= equity van 31,6%< je gestovede equity. Dit in tegenstelling tot wat er wordt gezegd.

Het antwoord op de vraag is dus veel genuanceerder, en heeft te maken met hoe vaak je in de situatie 2way komt, hoe vaak 3way, en hoe vaak de beiden doet folden.

Kort gezegd speel je ongeveer breakeven als het een 3way all-in is, je verliest ongeveer 8% equity als alleen BB fold (9,5/(30,05-8,9)=45 vgl met 37 ), en je wint 6 als ze beiden folden. Mbv deze info kun je gaan bereken hoe veel FE je nodig hebt voor EV0.

Het antwoord op deze vraag zal waarschijnlijk hetzelfde zijn en het een fold maken, maar de wiskunde is correcter en representatiever.

sjengfred

26/36, wel een misclick erbij :tongue: .

livethelife7

Je hebt 34 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 94 %!

Opgave 10 te snel op check geklikt :P

Je hebt 34 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord.

Niet slecht voor een sngdonk.

Ik had opgave 10 fout. Misschien schat ik dat soort situaties te zwak in.

PieterT4

26/36 Ben ik eigenlijk helemaal niet ontevreden mee, ben net weer begonnen :)

solartje

22 ptn, blijkbaar toch iets te tight.
liever checken, dan raise/broke te gaan met een unmade hand. blijkbaar toch op paar verkeerd ingeschat.

TobinqBe

34/36 opgave 10 lijkt me clear check

HoofdVogel

33/36

vraag 6 fout: omdat het 3way ga ik hier niet happy bet/broke tegen een c/r

Je hebt 33 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 92 %!

Benjike316

Je hebt 31 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 86 %!

Vraag 2 had ik fold (0 punten)
Vraag 6 had ik check (1 punt)

solartje

nog eens opnieuw gedaan; gisteren de uitleg niet gelezen.

31/36. al pak beter

9: fold 0 ptn (de outs van de straat vergeten mee in rekening te houden)
11: raise broke 1 ptn (overpairs vergeten als mogelijke vilains hand)

Algemeen: speel ik mijn draws te passief (callen idpv raise/broke),waardoor mijn equity op de turn laag is, en gebruik ik niet genoeg mijn FE.

thanks voor de test!! vind ze altijd heeeeel nuttig.

Sailer85

30/36
ik ben het niet eens met vraag 2, je hebt 35% kans tegen AQo+, maar zitten ook zeker ook andere handen in de range FD bijvoorbeeld, daarbij zit je niet tegen 1 speler, maar tegen 2 spelers,

je hebt 6 echte outs en 2twijfelachtige (tel ik als 1) dus 7 outs.

oftewel je hebt potodds van 40:7 nodig of 6:1 . de pot odds die je geboden wordt is 3,5:1 je krijgt dus absoluut niet de odds om te callen.
En zelfs met implied is dit waarschijnlijk -EV

Mstlc

Opgave 9 lijkt mij zo spewy gewoon in een 7way limped pot... je gaat daar toch niet raise/broke spelen? Iemand lead & krijgt meteen een raise rond zen oren nog voor de actie bij jouw komt, die raiser heeft 9/10 een set in zen handen waartegen je het gewoon niet goed genoeg doet om het geld erin te schuiven + als je gaat 3betten ga je spelers die anders de flop nog peelen gewoon tot folden dwingen en ga je jezelf bijna altijd tegen MP1 isolaten. Ik snap niet waarom een call daar totaal geen optie is, je hebt positie en een monster draw... "je weet bijvoorbeeld niet wat de spelers achter jou nog gaan doen" is trouwens ook geen reden om niet te callen. "Ga je altijd uit van een set, dan wordt het natuurlijk lastig om draws te spelen" is meer een reden om te folden dan het andere is om niet te callen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je hier ooit moet/kan/mag folden. Als er andere spelers na je besluiten nog te callen is dat alleen maar beter omdat die BU speler hier toch erg vaak fold en vanaf de turn dus bijna altijd absolute positie hebt. Wordt er achter je call nog geraised dan is dat nog steeds geen ramp omdat de actie altijd eerst terug bij MP1 terecht komt + dat je het er met jouw hand liever 3way dan HU in krijgt omdat je equity bijna niet daalt.

In opgave 11 vind ik raise/broke overigens gewoon evenwaardig aan callen. Een raise in zo'n spot generate volgens mij veel meer fold equity dan men hier wil aannemen.

Oorspronkelijk gepost door solartje
thanks voor de test!! vind ze altijd heeeeel nuttig.

Kijk, daar doen we het natuurlijk voor. ;) Het is een goede manier om je kennis te testen en meteen te zien waar je mogelijk nog wat aan moet werken. Zo te zien heb je zelf al een leerpunt ontdekt waar je weer mee aan de slag kunt. :)

@Mstlc: Mijn kennis van BSS is niet zo goed dat ik echt inhoudelijk op je beargumentatie in kan gaan. Ik hoop dan ook dat er nog wat midstakes spelers in deze thread verschijnen om verder te discussiëren. :)

Thypo

merci voor de test, ik ga ze vanaf nu ook doen, wist niet dat dit bestond maar is wel nice :)

28 van de 36 punten is voor de eerste test niet slecht :P