Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL SSS...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL SSS - Hoe ga je met Queens om?

9 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
895 Weergaven

Vrouwelijk bezoek staat de meeste mannen over het algemeen wel aan, maar ook als pokerspeler zie je vrouwen graag voorbij komen, aangezien deze tot de best mogelijke starthanden behoren.

Ook al is de hand erg sterk, toch is het niet de sterkte en daarom moet je er ook goed op letten hoe je met pocket Queens omgaat.
Deze quiz geeft jou de mogelijkheid jouw kennis over de shortstack strategie met betrekking tot deze starthand te testen en laat jou zien of je eventueel nog eens de artikelen bij de hand moet nemen.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes met het maken van deze quiz!

8 reacties
Benjike316

Je hebt 31 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 86 %!

Kheb opgave 6 en 9 fout. Opgave 6 omdat ik iets te snel gelezen heb en dacht dat jij de first in raiser was en dus raise AI aanduidde. Anders had ik maar 1 vraag fout, damn :D

leyse77

da valt toch goe mee he benjike vraag 6&9 zou veel volk all-in gaan denk

Je hebt 28 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 78 %! ,bij mij wast ook beter dan ik had verwacht lang geleden dat ik nog sss had gespeelt

24 – 32 Punten:

Goede prestatie, maar hier en daar zitten er nog wat kleine foutjes in je spel. Probeer hier nog wat meer aan te werken.

ik had 5, 9 en 12 verkeerd en het zijn inderdaad vrij duidelijke fouten...ik ben wel tevreden aangezien ik niet heb hoeven te spieken :)

Gerv

Opgave 11 mag wel wat meer uitgelicht worden. Ik heb hem fout en ben het niet eens met de author :]

NLDPeter

Je hebt 23 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 64 %!

Bij alle vragen voor de allin optie gekozen. EZgame

HoofdVogel

Je hebt 27 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 75 %!

Bij alle vragen voor de allin optie gekozen. EZgame

vraag 5 kon ik niet allin -> effe ?( maar toch juist gegokt ;)

Echt iets voor fishes om te denken "Hey, SSS? Alles all-in!" :D

Verklaart inderdaad wel de mindere score, maargoed. Zelfs met alles all-in kun je nog aardig scoren.

Gerv is het dus niet eens met opgave 11. Zou je jouw analyse dan eens met ons willen delen? :)

Anraxas

heb ingevuld hoe ik nu zou spelen (vroeger nog sss gespeeld) en niet wat ik dacht dat jullie wouden horen :P en heb 21 ofzo gehaald. en moet zeggen is de eerste keer dat ik bij een quiz het met zo verschillende vragen oneens ben.

vb Opgave 9:

Known players:

Hero $2,00
De rest heeft meer dan $2,00

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is UTG2 with Q, Q
2 folds, Hero raises to $0,40, MP1 raises to $1,20 , MP2 raises to $4,00, 5 folds, Hero ???

Wat doe je?

Fold (0 Punten)
Call All-in (3 Punten)

Jouw antwoord Fold (0 Punten)

b) Call All-in – Zodra je eenmaal met QQ hebt geraised kun je ze niet meer wegleggen, ongeacht wat er na jou gebeurt. Daarom valt een fold direct al af. Je hoeft hier nog maar relatief zelden de pot te winnen om op de lange termijn profitabel all-in te kunnen gaan.

ok je hoeft relatief zelden de pot te winnen, maar 35% (ofzo) om winstgevend te zijn op lange termijn. maar daar kom je toch totaal niet meer aan, zeker niet als je volgens de sss denkt. als er voor je geraised en ge 3-bet wordt, moet je er van uitgaan dat je tegenover minstens 1 iemand met KK+ zit en je QQ folden. nu wordt er ge 3-bet en 4-bet en ga je zomaar effe all-in gaan? Als er 1 moment is dat je zo goed als zeker gedomineerd wordt dan is het hier wel...

Heb het dan ook maar eens in equilator gestoken en heb beide spelers een breder range gegeven dan ze volgens sss (of mijn interpretatie hiervan) zouden hebben en ik kom op 20% uit, dus helemaal niet de 35% die nodig is...
en als ik in equilator steek dat die gast zelf gaat 4-betten met AQo, dan nog kom ik maar aan 33% wat het een breakeven operatie zou maken.

er zijn er nog enkele (zoals vraag 11) waar ik niet mee akkoord ben, maar wou toch eens verder uitleg horen over deze vraag. :)