heb ingevuld hoe ik nu zou spelen (vroeger nog sss gespeeld) en niet wat ik dacht dat jullie wouden horen
en heb 21 ofzo gehaald. en moet zeggen is de eerste keer dat ik bij een quiz het met zo verschillende vragen oneens ben.
vb Opgave 9:
Known players:
Hero $2,00
De rest heeft meer dan $2,00
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)
Preflop: Hero is UTG2 with Q, Q
2 folds, Hero raises to $0,40, MP1 raises to $1,20 , MP2 raises to $4,00, 5 folds, Hero ???
Wat doe je?
Fold (0 Punten)
Call All-in (3 Punten)
Jouw antwoord Fold (0 Punten)
b) Call All-in – Zodra je eenmaal met QQ hebt geraised kun je ze niet meer wegleggen, ongeacht wat er na jou gebeurt. Daarom valt een fold direct al af. Je hoeft hier nog maar relatief zelden de pot te winnen om op de lange termijn profitabel all-in te kunnen gaan.
ok je hoeft relatief zelden de pot te winnen, maar 35% (ofzo) om winstgevend te zijn op lange termijn. maar daar kom je toch totaal niet meer aan, zeker niet als je volgens de sss denkt. als er voor je geraised en ge 3-bet wordt, moet je er van uitgaan dat je tegenover minstens 1 iemand met KK+ zit en je QQ folden. nu wordt er ge 3-bet en 4-bet en ga je zomaar effe all-in gaan? Als er 1 moment is dat je zo goed als zeker gedomineerd wordt dan is het hier wel...
Heb het dan ook maar eens in equilator gestoken en heb beide spelers een breder range gegeven dan ze volgens sss (of mijn interpretatie hiervan) zouden hebben en ik kom op 20% uit, dus helemaal niet de 35% die nodig is...
en als ik in equilator steek dat die gast zelf gaat 4-betten met AQo, dan nog kom ik maar aan 33% wat het een breakeven operatie zou maken.
er zijn er nog enkele (zoals vraag 11) waar ik niet mee akkoord ben, maar wou toch eens verder uitleg horen over deze vraag.