Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - G...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Geraisede pot als preflop agressor (bronze)

17 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
1,710 Weergaven

In deze quiz kun je testen of je de inhoud van het artikel "Na de flop - Je hebt voor de flop geraised" hebt begrepen. Het gaat hier om algemene speelwijzen tegen meestal onbekende tegenstanders. Je krijgt 11 situaties voorgeschoteld waarin je de juiste keuze moet maken.

In de uitwerking worden alle mogelijke opties besproken en verklaard. Alle juiste antwoorden samen leveren een totaal van 21,5 punten op.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel plezier en succes met de quiz!

16 reacties
Fladdermouse

Je hebt 21 van de 21 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 100 %!

I am on fire! :D

Arjon

Wow, way to go Fladder ^^

robinripper

Net als vorige week weer fouten in deze quizantwoorden :x

(had obv geen 21 punten dus dan moeten er wel fouten inzitten :tongue: :rolleyes: )

shevas7

19/21 :f_biggrin:

Cognitief

Also 19/21. :f_eek:

vraag 7 moet iemand met toch eens uitleggen waarom raise>call/bet turn>call/check turn

Mstlc

20/21. Ik ben een nit, ik fold die laatste hand tegen check/call, check/call, donkbet.

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
vraag 7 moet iemand met toch eens uitleggen waarom raise>call/bet turn>call/check turn

Vraag 7 is echt wel een clear bet/re-raise....

Bet/call flop, check turn is een terrible line want je mist belachlijk veel value omdat je villain de kans geeft van flush draws en medium kings behind te checken.

En bet/call flop, donkbet turn... slaat echt totaal nergens op. Dan is bet/3bet veel beter, get value before scare cards come.

Fladdermouse

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere

Ik denk dat we hier 90% van de tijd de beste hand hebben. Met een 2 in zijn hand gaat hij preflop niet callen en KK gaat ook bijna altijd 3betten pre.

Zijn minraise ziet er naar mijn mening heel erg uit als een FD, vooral op de lage limieten (waar deze quiz voor is bedoeld) is dit een vaak voorkomende move. Je wil dus op de flop al zoveel mogelijk geld in de pot krijgen. Je wilt hier op de micro's zeker niet callen om hem de kans te geven de turn te bluffen, want villain zal deze turn heel vaak behind checken.

Als villain hier Kx besluit te minraisen, gaat hij zich heel vaak in een call praten na een 3bet. Dus denk niet dat call F, bet T zoveel extra value zal opleveren. Je gaat dan veel extra value verliezen tegen FD's die volgens mij heel vaak in zijn range zitten.

Als ik zo een quiz oplos, doe ik dat ook altijd zoals ik NL5 handen zou beoordelen als handjudge. Je wil niet echt voor fancy moves gaan die misschien een klein beetje meer +EV zijn, maar die door andere (beginnende) spelers vaak verkeerd zullen worden toegepast zodat ze -EV worden.

Dit is een quiz bedoeld voor beginnende (bronze) spelers, niet voor NL200 regulars.

Nu ja, je moet toch al zeker zijn dat zijn raiserange hier superveel draws bevat ofdat hij hier vaak een all-in called met Kx. Anders is een raise hier maar meh.

robinripper

Als we zelf niet de As hadden gehad dan was het al beter geweest om te raisen maar met As heeft hij zoooo veel minder draws!

17/21.

De eerste vraag gewoon 'made hand' ingevuld, omdat je nou eenmaal geleerd hebt om een monsterdraw op de flop als een made hand te beschouwen.

Verder vraag 7 fout. Misschien moet ik toch eens nadenken waarom ik hier 'call flop, check turn' heb ingevuld. Waarschijnlijk omdat je op de flop zijn zwakkere handen niet wil wegjagen. Op de turn heb je dan geen initiatief meer, dus check je om villain door te laten betten. Maar nu ik de uitleg lees snap ik wel dat ik hier value aan het missen ben en niet genoeg protect. Maar dan nog lijkt 'call flop, donk turn' me niet significant zwakker dan de flop reraisen.

Oorspronkelijk gepost door Mstlc
20/21. Ik ben een nit, ik fold die laatste hand tegen check/call, check/call, donkbet.

Dit.

Opgave 9:

Preflop: Hero is BU with QJ
Hero raises 4BB, SB calls 4BB, BB calls 4BB

Volgens mij callt de BB 3 bb's en niet 4 :(

15/21 een schoolcijfer 7 staat erbij :tongue:

vraag 6 was close en zou ik callen, maar is dus een fold
vraag 7 sowieso fout :f_confused:

Laaste vraag stelt hij dat je 22% van keren moet winnen bij showdown. Volgens mij is dat 25bb:61+25bb pot = 25:86 = 29%. Klopt dat?

1:3,5 ipv 1:4,5

Ik fold ook...

Je hebt 16 van de 21 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 76 %!

wow ben echt slecht op de flop

maarja dat komt omdat mij AA zovaak gebeat zijn dat ik ze gewoon fold als ik maar enigsinds van tegenstribel krijg
als ik AA krijg en iemand doet wat mafs op de flop ben ik gelijk pleite

kijk dit bedoel ik terwijl ik dit aan het schrijfe ben ik raise pocket 10 naar 4xbb dude reraiste hij heeft 20BB naar 7xbb
trap hem allin hij callt met 5d8d
dan komt er k32,A,4

gewoon een setup dus net als AA en 2pair:P