Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
vraag 7 moet iemand met toch eens uitleggen waarom raise>call/bet turn>call/check turn
Ik denk dat we hier 90% van de tijd de beste hand hebben. Met een 2 in zijn hand gaat hij preflop niet callen en KK gaat ook bijna altijd 3betten pre.
Zijn minraise ziet er naar mijn mening heel erg uit als een FD, vooral op de lage limieten (waar deze quiz voor is bedoeld) is dit een vaak voorkomende move. Je wil dus op de flop al zoveel mogelijk geld in de pot krijgen. Je wilt hier op de micro's zeker niet callen om hem de kans te geven de turn te bluffen, want villain zal deze turn heel vaak behind checken.
Als villain hier Kx besluit te minraisen, gaat hij zich heel vaak in een call praten na een 3bet. Dus denk niet dat call F, bet T zoveel extra value zal opleveren. Je gaat dan veel extra value verliezen tegen FD's die volgens mij heel vaak in zijn range zitten.
Als ik zo een quiz oplos, doe ik dat ook altijd zoals ik NL5 handen zou beoordelen als handjudge. Je wil niet echt voor fancy moves gaan die misschien een klein beetje meer +EV zijn, maar die door andere (beginnende) spelers vaak verkeerd zullen worden toegepast zodat ze -EV worden.
Dit is een quiz bedoeld voor beginnende (bronze) spelers, niet voor NL200 regulars.