Ga naar het forum
Weekly Quiz: FL - B...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: FL - Beginnersquiz (Basic)

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
891 Weergaven

In de beginnersquiz buig je je over allerdaagse spelsituaties in de pokervarianten No-Limit, Fixed Limit, Pot-Limit Omaha en Sit and Go's.

Vandaag stellen we jouw kennis over Fixed Limit Hold'em op de proef. firsttsunami heeft daarvoor tien opgaven samengesteld, waarin je kunt laten zien hoe ver jouw pokerkennis al gevorderd is.

Test nu jouw kennis en vergelijk je resultaten met PokerStrategen of vrienden en bekenden op Facebook - iedereen kan een poging wagen in onze beginnersquiz!

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, discussies of commentaar op deze quiz kun je terecht in deze thread.

Veel plezier met de quiz!

4 reacties
Copymeistrr

Je hebt 14 van de 20 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 70 % !

Er schuilt geen FL Shark in me vrees ik. x)

DukeFreedom

18/20

Bij vraag 4 had er bij moeten staan dat het om een 3-bet situatie ging (zoals bij de Engelse versie wel stond). Zoals hij nu beschreven is klopt het eigenlijk niet namelijk.

Hoofdbeheerder
Lanfear81

hey Duke,

je hebt gelijk, heb de 3-bet nu ook opgenomen in onze quiz!

kastanje57

16/20

ik had opgave 2-3-4 (gedeeltelijk) fout.

In de antwoorden wordt gesproken over de equity in %.

Kan iemand me vertellen - of doorverwijzen naar een artikel - wat het verschil is tussen vergelijken van outs\odds met pot odds of het vergelijken van equity?

Of is het zo dat de rekenen met odds het amerikaanse systeem is en het rekenen met procenten het nederlandse systeem en dat het resultaat hetzelfde is?

Niet dat ik niet in procenten kan rekenen, ik heb met behoorlijk veel oefenen het odds systeem eigen gemaakt en maak derhalve aan de online pokertafels gebruik outs\odds versus pot cq implied odds.

Wanneer het echter beter is om met equity in % te rekenen dan hoor ik dat wel, dan maak ik me dat systeem wel eigen.