Skip to forum
Weekly Quiz: FL - b...

Meldingen
Alles wissen

Weekly Quiz: FL - beginnersquiz 2

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,487 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

De Winter Promotie gaat verder en nu presenteren we een nieuwe quiz voor beginners en een bijbehorende freeroll om de theorie meteen in praktijk te brengen. De quiz is wederom samengesteld door firsttsunami.

Tien vragen en zoals altijd een mooie gelegenheid om je pokerkennis te vergelijken met je collega's en vrienden - Je hoeft niet eens een account te hebben bij PokerStrategy.com om deze quiz te maken!

Test je kennis in de nieuwe beginnersquiz

Voor discussies kun je terecht in deze forumthread

Veel plezier

Beantwoorden
Citeren
6 replies
DukeFreedom

Vraag 4 gaat over de meeste discounted outs, niet de minste. ;)

Beantwoorden
Citeren

11/20, bij de laatste paar vragen over de juiste speellijnen haalde ik in totaal maar 1 puntje. De algemenere pokervragen zijn makkelijk.

Ik had verder alleen nog 0 punten voor de vraag over het minste aantal discounted outs. De belangrijkste reden was dat ik triviale discounted outs sowieso al niet telde. Bij Q8 op T9x is het zo triviaal dat de achten geen outs zijn, dat ik ze daarom niet meerekende. Dus ik zag hier nul discounted outs, of misschien eentje vanwege de mogelijkheid dat iemand KQ heeft. De KQ op T9x had de Kc, Qc en Jc als discounts en de A5 op K42 heeft volgens mij zo'n twee of drie discounted azen.

Beantwoorden
Citeren
kastanje57

11 van de 20, de theorie vragen had ik juist, de spelsituaties onjuist.

Ik heb er de volgende vragen bij.

Opgave 4: er worden 3 outs voor de overcards en 4 voor de J's geteld.
Het lijkt me dat je in geen geval :club:J, :club:Q, of :club:K wilt zien verschijnen, dat geeft flush mogelijkheden.
Ik tel dus 5 outs, 2 voor de overcards en 3 voor de J's.

Opgave 10:
Deze vraag had ik goed beantwoord, echter het antwoord op deze vraag begrijp ik niet.

"De reden hiervoor is dan een check/call op een dergelijke flop voor veel spelers verdacht kan uitzien terwijl er geen draws mogelijk zijn en een check/call dus al erg lijkt op een made hand of een hand met showdownvalue. "

Op de lage limieten die ik speel zie ik meestal precies het tegenovergestelde. Check\call duidt dan op een zwakke hand als A-high bv.
Met sterke handen als bv. KK of 88 wordt dan veelal een 3-bet gegeven.

Beantwoorden
Citeren
kastanje57

Opgave 7 is een apart geval voor mij.

De voorgestelde speelwijze is cap flop, bet turn, hier ben ik het mee oneens.

Een 3-bet is bij de meeste tegenstanders een marginale made hand of een draw.

Dat kan een marginale hand of draw zijn doch ook AA-TT, 99, AT, A9, KT, K9, QT, Q9, JT, J9 of T9, allen made hands. Waarom zou CO niet 3-betten met made hands om deze te beschermen?

Ik zou daarom call flop, check\raise turn spelen. Op deze houd je ook het initiatief. Het opbouwen van fold equity lijkt me hier niet aan de orde aangezien CO alleen met KQ of KJ unimproved zal folden.
Wanneer CO inschat dat wij op een draw zitten zal hij ook met A-high voor 1 BB de showdown willen zien. Verder heeft CO met AK, AQ of AJ nog een aantal winnende outs achter de hand.

Ik denk dat het spelen van call flop -> c\r turn CO voor een groter dilemma plaatst dan de flop te cappen en de turn te betten.
Daarbij komt ook dat de lijn call flop, c\r turn sterker oogt dan cap flop, bet turn.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest

18/20 _cool:en 2foutpuntjes had zeker kunnen weten. 2keer second best line.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

alles b ingevuld... 19/20 ;)

Beantwoorden
Citeren