Ga naar het forum
Weekly Quiz - NL - ...

Meldingen
Alles wissen

Weekly Quiz - NL - Preflop Spots 1

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
639 Weergaven
Orodin

In de quiz van vandaag wordt je gevraagd een aantal preflop spots aan een NL25-tafel te beoordelen. Normaal gesproken kun je kiezen uit een aantal opties; je moet echter wel kunnen onderbouwen waarom je een bepaalde keuze maakt: voor value of als bluf.

Deze basis-overweging is erg belangrijk, zelfs voor de flop.

Deze quiz is beschikbaar voor al onze leden; dus ook voor de Basic status!

Veel plezier en succes met de quiz!

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Orodin

Iemand de quiz al gemaakt? Hoe ging het?

Ik heb zelf de vragen tijdens het vertalen beantwoord zonder naar de uitslagen te kijken, en had alleen vraag 3 fout. Die A:c 3:c koos ik voor call, omdat ik dacht dat je goeie implieds zou hebben. Kans dat je hit is alleen zo klein dat 't een fold moest zijn.

Toch 33 van 36 punten, jeuhhh :)

Beantwoorden
Citeren
darko163

Yes, 33 van de 36 punten! Eén foutje waarbij ik de 88 fold na de 3bet van de loose fish...maar dat is een logische call...stom foutje :)

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef

Ik had 34 van de 36 punten :D

Enkel de re raise met AQ op de UTG open en de vele callers had ik fout, ik fold daar meestal (ben geen fan van AQ) :f_cool:

Beantwoorden
Citeren

Ik had 33 van de 36 punten! :)

Beantwoorden
Citeren
Plompoker

32/36 :)

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
Ik had 34 van de 36 punten :D

Enkel de re raise met AQ op de UTG open en de vele callers had ik fout, ik fold daar meestal (ben geen fan van AQ) :f_cool:

Hier zou ik ook folden met AQo. Oké, je zou kunnen 3betten met blockers. Maar je moet ook rekening houden met UTG zijn range, die nog tighter is dan normaal omdat er een station achter hem zit. (AK+, AQ+, TT+).

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Als ie al rekening houdt met een station achter hem, zou hij toch juist wat looser openen? Station zal vaak callen met slechter, right?

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Als ie al rekening houdt met een station achter hem, zou hij toch juist wat looser openen? Station zal vaak callen met slechter, right?

Ligt eraan of ie fit or fold speelt of elke hit gaat downcallen. Maar daarvoor hebben we zijn fold to cbet% en WTSD% nodig. Bovendien wordt zo de kans op een squeeze groter. Persoonlijk zou ik juist tighter openen UTG ... Of natuurlijk een andere tafel opzoeken.

Beantwoorden
Citeren

Hand 2:
Lijkt me gewoon een fold. Ik vraag me af hoe erg een 13-10 dude op 25nl zich heel erg aanpast aan de tafel.
Ik zou eerder uitgaan van een tighte range hier als de aaname dat hij losser dan normaal opent. Deze villain zal hier iets van 5-7% openen.
AJo zie ik villian vaker folden dan openen. Dan lijkt zonder iniatief het me hier echt een fold. Jij gaat tegen AK ook trouwens meer geld verliezen dan villain met AJ tegen jou AQ.

Beantwoorden
Citeren