"Germain Fail, NL500 zoom-Reg"

• alderfalder
      alderfalder
      Coach
      Coach
      Hey guys, I'm so sorry-.-

Just wrote a wall of text about this player, but unfortunately I did it in German... No idea why, but I'm just not in the mood of writin everything again, so I'll translate the first part now and the next part later on:

First: Below you can see 3 popups of mine about a specific zoom500 player. He is not a huge winner but he is one of the players you start hating. He's just running freaking hot vs me and I just need to crush him as hard as possible!!

Before you'll get my thoughts to all the stats it would be great to try finding some adaptions/gameplan thing/whatever to crush this guy. (for the most of you no problem... cause my thoughts are still in German^^)

Some Explanations to the stats:

1st popup: AFAIK this is some kind of HM2 standard popup. Please use this for preflopstuff
      2nd popup: This is a vs-hero-popup. You can compare villain's standard-stat with his stat in specific spots vs Hero. So you see how he adjusts (or not) and we can more or less readjust easily
      3rd popup: This is the main popup I use. It says a lot of thins about villains play in Single Raised Pots (SRP's) and 3-Bet-Pots. maybe just for further explanation:
      c/f means villain is checking as PFA (oop)and folding after checking
      cxx->fold means villain is checking as PFA (ip) and folding next street to a bet

c/c F->c/f means hero is PFA and c/c a flop. This stat says how often he
      -c/folds on the turn
      -c/c turn and c/f river

So here are villains stats

I don't like to delete all the stuff I've written, so if someone is interested in learning German... go for it

bevor ihr meine Gedanken zu dem Kollegen durchlest ist es vll cool unvoreingenommen an die ganzen stats ranzugehen und sich erstmal selbst was zu überlegen.
      Dazu kurz die Erklärungen zu den stats:

Das Bild ist zusammenkopiert aus 3 verschiedenen popups. ist denke ich mehr oder weniger selbsterklärend.
      1.Teil: Irgendein Standardteil von HM2, erklärt sich denke ich von selbst (bei dem eher nur auf preflop schauen. postflop kommt nachher extra)

2.teil: vs Hero-popup. Daneben immer nochmal schön sein "Standardwert". da sieht man evtl sehr gut daran was er gegen mich umstellt

3.Teil: mein eigenes postflop-popup. Aufgeteilt nach 3betpot und SRP.
      c/f bedeutet wie oft er als PFA foldet wenn er zu mir checkt (oop)
      c/c der entsprechende anteil wie oft er called (x/r ergibt sich logischerweise)
      cxx-fold ist der wert, wie oft er am turn/river foldet wenn er am flop/turn behindcheckt (ip)

beim SRP kommt noch hinzu
      c/c F->c/f. Dieser Stats sagt aus wie oft er am turn foldet wenn er am flop c/c spielt bzw. wie oft er am river foldet wenn er an flop und turn c/c spielt (alles als PFA)

Dann mal meine Gedanken(here are my thoughts... I'll translate this part as soon as someone finds the time to answer in this thread):

preflop:-RFI werte scheinen solid EP-BU.
      SB viel zu hoch.
      -Er foldet sehr viel auf 3bets, vor allem im blindbattle (den weiteren ranges geschuldigt)
      -oop spielt er (fast) ausschließlich 4bet oder fold (hier nicht zu sehen, aber habs woanders nachgeschaut^^)
      =>adaption:
      -polarisiert 3betten ip. Gegen CO evtl mit höherem bluffanteil (auch tick kleiner raisen: hier standard seine 3bb auf 8bb raisen)
      -BB vs SB hart seine weite range exploiten: alles callbare callen und ihm das Leben zur Hölle machen postflop. ganz viel trash in die 3betrange packen.

vsHero:
      -3bettet weiter gegen mich als normal, hoher foldto4bet(keine sample)
      =>adaption: Vll nen tick tighter openraisen am CO BU mit ihm behind. dann kann ich ihn mit meiner stärkeren range ins offene messer laufen lassen. (evtl mehr 3bets callen mit premiums und blufflastiger 4betten (beobachten wegen sample)

postflop
      3betpot:
      -scheint seine checks gebalanced zu haben (kein standard turn c/f-wert von 65+), dementsprechend barrelt er weniger an T/R.
      -evtl gut oop-floatable weil er 1and done cbettet ip (fold to riverbet after turncheck=66).
      SRP: wirkt am river sehr straightforward: hoher foldtocbet, hoher c/f.
      Wenn er als PFA checkt viel durchballern (fold 58% am river)

allgemein:bettet nicht aggro gegen meine checks->einfach hart valuebetten statt tricky x/? moves

Zusammenfassend: Wirkt eigtl relativ gut dagegen zu spielen, anscheinend hatte er es in letzter zeit einfach nur dauernd, weswegen ich seinen namen so im kopf gespeichert habe...

Some more German blabla:

Ist ein Standard Zoom500-Spieler (rennt glaub auch auf 200 noch rum). Die Stats mit kleinen auffälligen Abweichungen bitte nicht überbewerten. Er mixt MSS und BSS, sodass seine stats je nach strategie leicht anders sind (habe nachgeschaut, gravierende unterschiede sind preflop zumindest nicht zu erkennen (einmal ist er 24/20, das andere mal 23/19 oder so ähnlich)

Wenn euch was einfällt zu meinen Ideen oder ihr selber was findet/noch mehr stats braucht freue ich mich drauf was zu lesen

Zum Abschluss noch eine Hand, die ich irgendwann die Woche gemäß pleno's coldcalling-plan in UTG gespielt habe.... vll kennt ihr den Hass gegen den Spieler der in so einer situation leicht hochkommt

Here's a hand he played vs me. Nothing interesting in it, just to show you guys that I don't like this hitmachine:D

[SPOILER]
      $2.50/$5 No Limit Holdem
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      alderfalder (UTG) ($612.07) 122bb
      UTG+1 ($701.43) 140bb
      CO ($500) 100bb
      BTN ($1,259.28) 252bb
      SB ($500) 100bb
      BB ($605.73) 121bb

Pre-Flop: ($7.50, 6 players) alderfalder is UTG A:diamond: A:club:
      alderfalder raises to $15, 3 folds, SB raises to $60, 1 fold, alderfalder calls $45

Flop: K:club: J:heart: 9:club: ($125, 2 players)
      SB bets $60, alderfalder calls $60

Turn: 4:spade: ($245, 2 players)
      SB bets $90, alderfalder calls $90

River: 2:club: ($425, 2 players)
      SB goes all-in $290, alderfalder calls $290

Final Pot: $1,005
      SB shows a straight, Nine to King
      10:heart: Q:heart:
      alderfalder shows a pair of Aces
      A:diamond: A:club:

SB wins $1,002.20 (net +$502.20)

alderfalder lost $500
  • 4 replies
    • bartjuh
      bartjuh
      Bronze
      Preflop:
      He seems decent preflop overall.
      Only obvious thing I can spot is high steal from SB and fold 77% to 3 bet.
      So exploit this until he adapts.

His vs steal stats from BB don't add up? fold 61, call 61, 3b 13

Postflop:
      The river is the street he seems to give up the most. On flop and turn he is pretty sticky. So design gameplan to expoit this? 3barrel, betting slightly bigger on flop/turn?
      Also as the PFR he seems to give up a decent amount. fold CB to raise 59
      c/f a bit high on turn and especially river.
      Turn cbet 41, river 49 are not optimal?

Anyway good luck killing him! :s_cool:
    • alderfalder
      alderfalder
      Coach
      Coach
      thx for your answer. Will keep this bigger sizing on F/T in mind (should be a really good point). raising a lot (especially bnluffs) on the flop seems to be a good idea as well:)

now here are the thoughts I had when starting this thread:

preflop:
      RFI quite solid EP-BU
      SB is outstanding high
      He is folding a ton to 3bets, especially in blindbattle.
      OOP he's following a 4bet or fold strategy (got some other stats around here)
      =>adaption:
      3bet polarised ip with a huge bluffing part, maybe even with a smaller size (8bb instead of 9, or even 7,5)
      -BB vs SB exploit his wide range: call everything playable and make his life bad postflop. 3bet a lot of trash

vsHero:
      3bets wider vs me , high foldto4bet(small sample)
      =>adaption: tighten up in CO/BU with him behind->kill him with stronger ranges (maybe call some premiums instead of 4betting)

postflop:
      -seems to have some kind of balanced checking range on T ( no standard turn c/f of 65+), which means he barrels less on T/R
      _maybe well oop-floatable. He likes cbetting 1&done ( fold to riverbet after turncheck=66)
      SRP: Seems to be straightforward on river. high c/f
      If he checks as PFA go for multiple barrels

overall: He's not aggro vs my checks->valuebet instead of tricky x/? moves
    • IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Originally posted by alderfalder

If he checks as PFA go for multiple barrels

is there rly a stat which sows how much villain odes fold OTR when he missed his flopcbetand you stabbed OTF and also betted OTT?
      you already pointed out a lot.
      Only one thing:
      his IP-cbet-range seems kinda weak (likely pretty polarized - I guess his fold to turnstab is <55%), so you can C/Bluffraise, float OOP and peel lighter vs. his IP-cbets, while not autostabbing w any 2 any turn once he checked backOTF...
    • alderfalder
      alderfalder
      Coach
      Coach
      yep, he's only folding 49% to turnstabbs, so x/raising/floating light is a good idea.

and yes, this stat does exist (I like having kind of an Hud-Edge on most guys:) )
      You can find it in HEM2 there:

-Skipped Cbet
      -Skip Flop Cbet and Call+Turn CC Then Rvr Fld

pretty interesting that actually if you have a good sample. Almost noone uses it so most of the people aren't aware of being really unbalanced in this spot.

Seein guys with 50% folding turn and 80% folding river does exist and pretty easy to exploit (everyday I'm barreling:) )

The other side does exist as well (fold 20% turn/20% river)... let's go to valuetown