No limit vai fixed limit

• Poll Poll ends on 01.09.2007, at 21:42.
    • How should we act here?

• 3
        fold
        75%
      • 1
        call
        25%
      • 0
        raise
        0%
      Total: 4 Votes
  • 4 replies
    • Scythe
      Scythe
      Bronze
      Ääni no limitille :)
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Mä alotin vasta vähän aikaa sitten koko pokerinpeluun, ja se onkin vienyt aika kivasti mennessään. Alotin limitillä, jota pelasin PS:n taulukon kanssa, mutta sitten no limit alkoi houkuttaa, ja nyt pelaan lähinnä sitä. Potit on isompia ja peli muutenkin kutkuttavampaa. Oon muuten soveltanut limitin taulukkoa no limittiin, ja se toimii mulla jokseenkin kivasti sekin. ;)
    • srz
      srz
      Bronze
      Heh, mielenkiintoinen idea kokeilla no limittiä fixed limitin taulukolla :) . Pelaat varmaankin isolla stäkillä? "If it ain't broke, don't fix it" - jos se taulukko kerran toimii niin mikäpä siinä. Meiltä kuitenkin löytyy samanlainen taulukko no limittiin ison stäkin pelaamiselle: tässä. Se löytyy myös hopea-artikkelista "NL preflop-pelin perusteet".

Muutamia eroja limitin ja no limitin välillä (vrt. taulukot):
      • Open limppaaminen on usein huonompi idea no limitissä kuin limitissä. Takaa tuleva reissu on isompi ja siksi hankalampi maksaa.
      • QQ-TT:n kanssa joutuu olemaan no limitissä yleensä vähän varovaisempi kuin limitissä, etenkin kun ei ole positiota. Positio on erittäin tärkeä asia no limitissä!
      • Epäsuorat pottikertoimet ovat tärkeämpi käsite no limitissä. Siksi pienillä pareilla voi maksella kärkiparejaan liian kovaa pelaavien preflop-korotuksia. Tällaista maksua suunnitellessa on pidettävä huoli siitä, että preflop-panostuksen voi saada takaisin 15-20 kertaisena kun setti osuu (stäkkien koot!).
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Kiitti vinkistä! Löysä kun olen, käytin vanhaa taulukkoa, kun sekin tuntui tuottavan. Täytynee hieman panostaa, ja opiskella tuota no limitin taulukkoakin. ;)