Flopattu salettiväri häviää taskuparille

• I0ny
      I0ny
      Bronze
      Eilen tuossa Partylla pelailin, NL25-pöydässä pari kierrosta oli jo menny, ku taskuun A:diamond: ja K:diamond: . Mulla oli ollu uskomattoman huono tuuri joten vain limppasin mukaan. Flopista pöytään Q:diamond: , T:diamond: ja 5:diamond: . Joku vihu raises ensin 8$, callasin, toinen vihu heittää all-in, minä ja tämä toinen vihu kummatkin callataan. Partylla huono puoli ku näyttää kortit vasta lopuks. Turnilta 8:diamond: ja riveriltä sitten pelättäväks 5:club: . Showdown, näytän salettivärin, toinen vihu näyttää 6:diamond: ja 9:diamond: , sitten tulee tämän toisen vuoro joka näyttää T:heart: ja T:spade: , eli täkäri tälle :( :( Potissa oli joku 150$... Noh, en ois halunnukkaan voittaa noilla korteilla...
  • 2 replies
    • srz
      srz
      Bronze
      Hold'emissa tuntuu välillä olevan se kumma puoli, että jos itse floppaa värin, vastustaja vetää täyskäden, mutta ei toisin päin. No, sait nyt sitten kyseenalaisen kunnian olla ensimmäinen Suomen PokerStrategyläinen, joka on mennyt alkupääomallaan poikki.

Setillä on muuten ehkä yllättävän hyvä voittoprosentti noissa tilanteissa. Equilator antaa flopilla seuraavat:
      • A K -- 65,5%
      • T T -- 34,4%
      • 9 6 -- 0,11%
      Eli jos potti oli $150, saat pöydästä keskimäärin n. $98 eli tuplaat sijoituksesi. Tarvitset vain valtavasti toistoja, että käytännön voittosi asettuvat tuon matemaattisen ennusteen mukaisiksi. Siksi kannattaakin pelata mahdollisimman pienillä blindeilla, jotta saa toistoja varmasti paljon - jos haluaa suhtautua pokeriin sijoitustoimintana.

Parempaa onnea jatkossa - ja eihän tässä pitkällä juoksulla onnesta ole kyse!
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Flopattu setti tosiaankin vetää aika useasti ohi kyseisissä tilanteissa. TT teki oikein kun pisti rahat peliin heti flopissa eikä jäänyt jahkailemaan - sai parhaimmat kertoimet siinä, ja hän myös sai samaan hintaan river kortin ilmaiseksi. En sano että sinun olisi pitänyt foldata, mutta et olisi voinut mitenkään tuota kättä paremmin pelata. Parempi onni ensi kerralla. :/