Voisitko kuvitella pelaavasi pokeria työksesi?

• Poll Poll ends on 16.09.2007, at 23:23.
    • Should we 3-bet here or is a call better?

• 7
        3-bet
        100%
      • 0
        call
        0%
      Total: 7 Votes
    • srz
      srz
      Bronze
      Sait meiltä $50 alkupääoman ja olet nyt opetellut pelaamaan pokeria. Pelikassasi on toivottavasti kasvanut ja olet ehkä noussut jo ylemmäs pelaamaan. Siinä sivussa olet voittanut myös hiukan rahaa. Voisitko kuvitella pelaavasi pokeria työksesi? Vai tuleeko pokeri luultavasti aina pysymään vain mukavana harrastuksena?
  • 4 replies
    • HCmanne
      HCmanne
      Bronze
      "Poker is the hardest way to make an easy living." - Johnny Moss

Alkuvaiheessa varmaan parempi, että käy töissä, nostaa opintotukea tai kasvattaa vaikka pilveä. Jotain mistä saa säännöllistä tuloa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HCmanne
      "Poker is the hardest way to make an easy living." - Johnny Moss

Alkuvaiheessa varmaan parempi, että käy töissä, nostaa opintotukea tai kasvattaa vaikka pilveä. Jotain mistä saa säännöllistä tuloa.
      Hehe, mainiot vaihtoehdot. Mä oon samaa mieltä... Kun pelit sujuu hyvin niin mukavahan se on rollia kasvattaa, mutta downswingit olisi ainakin mulle vaikeita kestää henkisesti ilman varmuutta jonkinlaisesta ulkopuolisesta rahoituksesta. Töissä kun käy eikä ole tapana pelata velaksi, niin ei varmasti voi mennä poikki. "Poikki" siis sanan perimmäisessä merkityksessä eikä niin, kuin sitä näkee usein käytettävän...
    • Ierikka
      Ierikka
      Bronze
      Alussa olisi varmasti todella vaikeaa luottaa vain omaan peliin ja kykyihin, varsinkin silloin kun downswing iskee. Pitäisi olla sukan varressa sen verran rahaa, että downswingigään ei alkaisi pelottamaan.
      Suurempien voittojen kohdalla pitäisi toki alkaa tekemään sijoituksia, eli toisin sanoen laittaa rahaa maahan. Eli raha pitäisi laittaa myös muuta kautta kasvamaan, kuin rollin suurentamiseen.
      Siinä vaiheessa kun voitot olisivat säännöllisiä ja tulot olisi sen verran hyvät, että ei tarvitsisi huolia, olisi pokeriammattilainen lähes unelma. Kuitenkin korkealle isoihin rahoihin kiinni pääseminen vaatii melkein samantapaista opettelua kuin esim. ylemmän koulutuksen käyminen joissain valtion tarjoamissa oppilaitoksissa. Ainut, että noissa laitoksissa voit saada tentissä hylätyn, pokerissa voit mennä poikki ja käytännössä menettää kaiken, joka voi johtaa velkakierteiden ja muiden ikävien juttujen aiheutumiseen. Todella hankala asia kun tarkemmin pohtii :D
    • AnArkhos
      AnArkhos
      Bronze
      Juu. Itsellä rahatilanne on ollut aina niin heikko että ei tahdo saada kunnolla alkua aikaan tolle rollille.

Pahinta on se että kun sitten alun saa, se pääsee hikisesti siihen 200€ pintaan ja iskee downswing.

Tai siis näin on jo muutaman kerran käynyt. Rolli kasvaa, kunnes tulee vastainen tuuli.

Tämä on ihan mainio tapa saada rollia ylös. Jos vaikka onnistuis tässä ottamaan nousut yli sen 200€ niin voisi omistaa ne pelkästään nettipokerille. Ulos ottaminen on nimittäin toinen syy miks mun rolli on kuihtunu. Yks ilta isossa livepöydässä voi nimittäin koitua kohtalokkaaks myös netin rollille, kuten mulle kerran kävi. Ja vieläpä humalan syytä että tulin alas siitä stackista.. (siis 170€, joista 100 oli voittoa..)

Sitä sitten joutui taipumaan ja nostamaan pöytiin viemän rahan pois pelitililtä seuraavana päivänä. Yli kuukauteen en pokeria pelannut kun joka kerta alko vaan vituttaa. Sittemmin oon oppinu ottamaan paskaputket rauhallisemmin ja pysymään poissa pöydistä jos en oo ns. pelikuntoinen.