Paras pokerikirja?

• 15 replies
    • Mimosamaria
      Mimosamaria
      Bronze
      Ensimmäinen postaus!

Olen lukenut Scott Fischmanin Internet-Pokerin, David Sklanskyn Holdem-Pokerin ja Doyle Brunsonin Super Systemeistä (1 ja 2) jonkun verran.
      (En jaksanut lukea niitä pelejä käsitteleviä osuuksia joita en aio vielä opetella).

Näistä paras on mielestäni Super System 1.

Seuraavana kirjatoukan listalla Dan Harringtonin Vol 1.
    • srz
      srz
      Bronze
      Tervetuloa foorumille! Brunsonin kirja taitaa olla yhtä legendaarinen kuin herra itse. Hold'em osuudessa mä pidän erityisesti eri käsien pelaamista käsittelevästä luvusta. Ainoa poikkeus on tuo legendaarisen käsittämätön kommentti AKsta: "AK is better than two aces". Fischmanin Internet-pokerista olen kuullut hyvää, mutta en ole itse lukenut.
    • HCmanne
      HCmanne
      Bronze
      Netistä olen ladannut aika monta kirjaa. Doylen Supersystem tai Skanskyn Theory of poker ovat hyvin tunnettuja, mutta ääreeeettömän tylsää luettavaa.

Suosittelen nettikolumnien lukemista..Daniel Negreanu on loistava kirjoittaja ja asiaa on runsaasti. Näitä voi lukea monilta sivustoilta mm. Cardplayer.com

Harrington on Hold'em on ainoa kirja, jonka olen lukenut alusta loppuun. Jos pelaat paljon MultiTableTournamentteja (MTT), niin kirja on iha hyvä lukea. Varsinkin termi M oli hyödyllinen peliini. M tarkoittaa sitä, että jos potissa on vaikka 300 ja sinulla 2100 merkkiä, niin suited connectorit tai pikkuparit eivät ole pelattavia, koska M=2100/300=7 (välillä 5-10). Jos taas sinulla olisi 900 merkkiä niin M on 900/300 = 3 (välillä 1-5), ja nyt pikkuparit ovat taas pelattavia (eli all-in :) ) Muitankin hyviä opastuksia kirjasta löytyy.
    • sirdalux
      sirdalux
      Bronze
      Aki Pyysingin kirja selattua..
      Harringtonin - Pelaa kuin ammattilainen 1 & 2
      Sklanskyn - Pelaa pienillä panoksilla ja voita erikoispelillä
      Sklanskyn - Pokerin teoria
      Sklanskyn - Teoria ja käytäntö
      Fischman - Internet Pokeri
      T.J.Cloutier & Tom Mc Evoy - Championship No-Limit & Pot Limit Hold'em
      Negreanu - Voittamisen taito -->kirjastosta lainaus sisällä.
      Super System 2 - aikomus lukasta tämä opus ja sitten paussi kirjojen suhteen.

Netissä todellakin tarjolla peliin kuin peliin tietoa..siellä tullut aikaa myös vietettyä.

Turnaus kirjoista Harrington ja Cloutier samalla viivalla.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mä aloitin just Slotboomin Secrets of Professional Pot-Limit Omaha lueskelun...
    • Mottis89
      Mottis89
      Bronze
      Onko kukaan lukenut Daniel Negreanu - Voittamisen taito kirjaa ? Olisiko ostamisen arvoinen ?
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse en ole kirjan kirjaa lukenut, olen vain netistä selaillut artikkeleita ja muita vinkkejä pelaamiseen. Lähes tulkoon kaikki on pelissäni kokemuksen perustalta opittua, vaikka PokerStrategyn onkin tätä tilannetta radikaalisti muuttanut.

srz, kerrothan mielipiteesi kyseisestä omaha opuksesta!
    • sirdalux
      sirdalux
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mottis89
      Onko kukaan lukenut Daniel Negreanu - Voittamisen taito kirjaa ? Olisiko ostamisen arvoinen ?
      Parempi ois kirjastosta lainata. Ei mitään maata mullistavaa tuosta löytänyt.
    • Mottis89
      Mottis89
      Bronze
      No suositelkaas jotain pokerikirjaa, joka kannattaisi ihan ensimmäisenä kirjana lukaista..
    • axtrion
      axtrion
      Bronze
      Dan Harringtonin "pelaa kuin ammattilainen Vol.1" on hyvä kirja aloittelijoille. Kohtuullisen helppoa luettavaa. Seuraavaksi tarkoitus ois lukea Doylen Supersystem ja harringtonin Vol.2 ja 3.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mottis89
      No suositelkaas jotain pokerikirjaa, joka kannattaisi ihan ensimmäisenä kirjana lukaista..
      Mä olen ennenkin tästä kitissyt: hyvää ensimmäistä pokerikirjaa ei näy olevan. Kaikki hyvät kirjat ovat niin hankalia, että niitä ei viitsisi suositella ensimmäiseksi kirjaksi. Suosittelen siitä huolimatta no limit hold'emiin: Phil Gordonin Little Green Book. Pienissä erissä ja ajatuksella.

Eihän kukaan mua usko kun mä olen töissä täällä, mutta PokerStrategyn artikkelit ovat paljon parempaa luettavaa kuin pokerikirjat, pl. pari edistyneempää poikkeuskirjaa.
    • axtrion
      axtrion
      Bronze
      oon samaa mieltä srz:n kanssa, pokerstrategyn artikkeleista saa kyllä tosi paljon irti. Niistä löytyy kaikki asiat mitä on aloittelijoille suunnatuissa kirjoissa, helposti ymmärrettävässä muodossa.
    • sunking
      sunking
      Bronze
      paras on kyllä omasta mielestä ollu skalanskyn pokerin teoria ja käytäntö. ihan hyvä että ei oo näitä tee tällä kädellä niin ja näin osuuksia oikeestaan ollenkaan. omasta mielestä melko syvällistä tekstiä tuossa kirjassa varmaan semmonen kirja mitä ei ihan aloittelijoille kannata suositella.. tätä on tullu selailtua kohtuu tiiviisti monesti ku rupee pelit menee huonosti niin on tullu lukaistua uudestaan..
    • BustUout
      BustUout
      Bronze
      Dan Harrington: Pelaa kuin ammattilainen 1/2,
      David Sklansky: Pokerin teoria, Hold´em pokeri,
      Daniel Negreanu: Voittamisen taito,
      Scott Fischman: Internet-pokeri.
    • BustUout
      BustUout
      Bronze
      Näistä Harringtonin kirjat ovat olleet erittäin hyödyllisiä. Negreanun kirja oli hieman vaatimaton=Perusteos aloitteleville pelaajille!

Ps: Ostin juuri Full Tilt Pokerin tekemän kirjan Suuri Pokerikirja.