Toivotonta, onko muilla?

• OldDog
      OldDog
      Bronze
      On tämä ihmeellistä! Joka prkleen saitilla tulee turpiin vaikka kuinka pelaat maltillisesti ja sss-ohjeiden mukaan. Miten voi olla mahdollista että usealla saitilla pyörii sama ohjelma eli kun panostat PFllä niin sinut vedetään ulos riverillä?
  • 23 replies
    • bas1
      bas1
      Bronze
      Tuttu juttu... Ku sain tuon 50$, niin päivä ja rolli 18$, ja hirveellä tuskalla pikkuhiljaa ylöspäin, ja taas alas 20$ ja taas yhtä tuskaa.. nyt jossain 30$ kieppeillä...
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Kyllä minä näillä lahjarahoilla olen pärjänny kohtuullisesti, mutta omilla tulee takkiin. FTn olen lopettanut, Party on harkinnassa, Paf antoi tällä strategialla hyvin, mutta sielläkin tuli lappu luukulle, Expekt on vaikea, kun pitäisi odottaa pöytään pääsyä. Jne, jne opiskelu kuitenkin jatkuu, mutta missä sitä käytäntöä testaisi, kun ne lähtökortit on järjestään hanurista???
    • srz
      srz
      Bronze
      Älä anna taikauskolle pikkusormea: pitkän päälle saat samalla tavalla aloituskortteja kuin muutkin. Pelaat vaan SSSn aloituskäsitaulukon mukaisesti ja kippailet niitä huonoja. Ei se kippailu niin paljon maksa. Mä en ole kuullut kenestäkään, joka olisi hävinnyt rollinsa blindeihin :)
    • choppys
      choppys
      Bronze
      Mä en ole kuullut kenestäkään, joka olisi hävinnyt rollinsa blindeihin
      jaaha, vois mennä NL1k pöytään kyyläileen :P
    • Vagiman
      Vagiman
      Bronze
      älä vedä sss:ää... :) zekkaile halpoja floppeja ja panostele rohkeesti... :)
    • TexMexi
      TexMexi
      Bronze
      SSS on kyllä yks turhimmista, lähinnä nuiden bonusten ansiosta sain rollia nostettua. Kyllästyin siihen viime aikoina ihan totaalisesti, tuntuvat kaikki muutkin pelaavan nykyään sss ja vaikea pelata isoja stäkkejä vastaan.
    • Helixi
      Helixi
      Bronze
      SSS on kyllä työtä vaativa grindaus taktiikka.. Itse en jaksa pelata tällä, silloin kun saa valmiin setin flopilta ja et pystykkään lyömään lisää ja muut lyö silleen että potti kasvaa esim. 50$ niin kyllähän syö miestä kun itse vietkin vain sen 8$ vaikka olisit saanut kaikki.

Mutta toisaalta pitää muistaa että etteipä siinä sitten häviäkkään sitä 20$ vaan 3$.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Helixi
      Mutta toisaalta pitää muistaa että etteipä siinä sitten häviäkkään sitä 20$ vaan 3$.
      Sepä se. $50 pelikassan pahin uhka soveltuvalla blinditasolla on varianssi.
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      En kyllä tuolla alussa itkenytkään sitä, että blindit imisivät tilini kuiviin. Tarkoitin, että kun tuolla Manssilla alkoi mennä huonosti, vaihdoin toiselle saitille ja kun sielläkään ei onnannut vaihdoin kolmannelle jne. Mutta kun se downswing jatkuu ja jatkuu, niitä 3:n taalan häviöitä on tullut ja tullut ja tullut, alkaa lahjarahat loppua. Kassa oli tosi hyvällä mallilla ennen tuota alamäkeä. Mielelläni laittaisin noita badbeatejä arvioitaviksi, mutta taitoni eivät riitä. Yksi pahimmista: minulla hyvästä positiosta kurrepari, flopilla kolmospari avuksi, panostus vaatimaton, mutta vihu ei korottanut, turn mitäänsanomaton, panostuskuvio toistui, riverillä kurre. All in, vihu näyttää neljä kolmosta. Ja tässä ei mennyt pelkästään 3 taalaa, vaan lähes 9. arvatkaa uituttiko? Ja vastaavanlaisia lähes tusina yksistään Mansinilla. Onhan siellä ollut onnistumisiakin, mutta potit olleet silloin pienempiä. Näillä näkymin en pääse seuraavalle luokalle.
    • srz
      srz
      Bronze
      Eiköhän se onni siitä pian käänny!

Jos haluat lähettää käsiä foorumille, niin voit seurata seuraavia ohjeita.
      1. Kopioi pelaamasi käsi ja talleta se johonkin. Pokeriohjelmissa on yleensä nappi, jonka takaa näkee pöydässä aiemmin pelatut kädet. Yleensä saat sivuston asiakaspalvelultakin tilattua tekstimuodossa menneet pelit. Saat käsihistoriat myös PokerTrackeristä/PokerOfficesta, jos sulla sellainen pyörii taustalla.

2. Aja käsi konvertterin läpi. Konvertteri muuttaa sen vähän mukavamman näköiseksi ja saat enemmän sitten vastauksiakin.

3. Lisätietoja: Käsien lähettäminen foorumille.

4. Laita viestin otsikkoon mielellään esim "NL10 KK" tai jotain muuta, mikä kuvaa tilannetta.
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Manssia ei mainita tuossa konvertterilistassa, onko joku muu vastaava?
    • srz
      srz
      Bronze
      Neildewhurst toimii Mansioninkin kanssa. Se vaatii rekisteröitymisen, mutta on maksuton.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Bad beatseja kyllä tullu taas vaihteeksi
      esim. tänään 5 dollarin stäcki meni A :diamond: K :diamond: kädellä

Preflopissa (kolme pelaajaa) korotan 5BB ja yks maksaa.

flopista A :club: , K :club: 7 :heart: .

korotan 2/3 pottia, vihu maksaa.

Turn: 9 :spade:
      potti ~2$

Laitan allin eli jotain ~3$, tulee maksu. Ideana oli se, että jos vastustajalla pelkkä värin veto niin ei maksais. Järkevääkö vaikko ei, tiedä tuota. Itse ainakin olisin miettiny kaks ellen jopa kolme kertaa maksun tekemistä.

River: 5 :club:

Vastustajalle väri eikä ollut muutakuin tuo värin veto... Auta armias ku ite yrittää väriä niin ei niin millään. Nimimerkillä viimeset 6 flopilta yhen päästä värinvetoa ohi.

Toinen aika sanoisinko koominen tapaus:

5 pelaajaa, eka puhuja((löysästi aikaisemminkin pelannut) korottaa 5BB , mie uudelleenkorotan 15BB AKs kädellä. Tyyppi nakkaa allin(~30BB) ja maksan. Korteiksi paljastuu J8o! noh sehän nappaa kaks paria. Siis kuka hemmetti voi tehä tommosen siirron tuolla kädellä. Tuon 5BB korotuksen voi pahasti pinnistämällä ymmärtää (lähinnä ryöstönä, tosin surkea positio siihenkin), mutta tuo korotus tuohon mun 15BB korotukseen??? Aivan ääliömäinen ja käsittämätön siirto tuolla hänen kädellään, kun ajattelee todennäkösyyksiä ja sehän oli myös aivan varma, että maksan, koska oli jo niin paljon potissa... Paraskin mitä pystyi tuolla toivomaan oli joku coin flip ja toisaalta sekin äärimmäisen epätodennäköinen.

Hetki sitten 1$ byuin turnauksessa taas yks aika epätodennäkönen:
      Mulla AJo buttonilta, 5 maksaa edellä ison sokean, korotan 10BB, SB foldaa, BB maksaa ja muut foldaa.

Flop: J75 eri maata, eli mulla kärkipari, ässähailla. Päätän ns. suojella kättäni ja laitan loput ~30BB pöytään, BB maksaa.

Turn: 8

River: 4

Vastustajalla 44 taskupari, jeee! Menny nämä viime turnaukset just tällasiin tilanteisiin, että oma käsi ollu jotain 2,5:1 suosikki minimissään ja kortti vaan vieny. Tosin tuossa tais mun käsi olla noin 9:1 suosikki.

Heh tovin aikaa sitten pelailin 6$ buyin pöydässä (6 pelaajaa) ja paras käsi uskomatonta kyllä oli ~45 minuutin aikana QJo. Muut parhaimmillaan jotain K7s. No pakko siinä oli jotain yrittää ja muutamia ryöstöjä sainkin tehtyä. Yhdellä kerralla osui 9Jo kohtalaisesti eli oli sentään kärkipari, vastustajalla vain oli parempi kickeri.

Taidanpa pitäytyä noissa freeroll peleissä tovin aikaa ja katsoa jos sitä alkaa niissä pärjäämään. Tuossa $10,000 Gridiron Party homman ensimmäisessä kiekassa pääsin sentään 150 joukkoon ~3400 pelaajan joukosta. Jotain kai sekin on, toivottavasti semifinaalissa ois kortit suosiollisia.
    • axtrion
      axtrion
      Bronze
      Samaa settiä löytyy täältäki päin. Joulukuussa sain nostettua tilini tuonne >$100, ja tämän kuun alussa nostin sitä vielä. Sitten 6.päivä alko alamäki. Ollu sen jälkeen 8 kertaa AA, aina päässy all-in, parhaat kortit mitä vastaan oon niillä pelannu oli TT. Joka kerta hävinny:( KK ollu 9 kertaa, niillä vastassa kuudesti (peräkkäin) AA, kerran olen KK:lla voittanu (olin BB, eikä kukaan lähteny peliin mukaan). kaikki All-in:t jossa olen ollut suosikki, olen hävinny. Esim mulla QQ, vastustajalla 74, floppiin Q72, vihu korottaa reilusti, minä all-in. turn 7 river 7.
      Että tämmöstä. pelikassa tippunu satasesta $35, vaikka olen pelannut vain $2 bin sittareita ja NL4sta. ei enää uskalla pelata kunnolla, peli alkaa oleen aivan liian tiukkaa. Mutta jos täältä vielä nousis, pitää pitää nyt pari päivää taukoa.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Taas pettymys epäonnekkaan tähden alla...

SB 100 BB 200

BB ~4000
      SB ~7000
      E1 ~6000
      M2 KK ~6000

E1 korottaa 600:aan

Laitan allin ja muut foldaa paitsi E1 maksaa.

Sillä ATo ja pöytään JQK ja pari muuta joita en muista... Että silleen. Potuttaa taas kun en mielestäni yhtään virhesiirtoa tehnyt. Kehnoja käsiä melkeen kokoajan ja muutamalla ok kädellä onnistu ryöstö flopilta.
    • axtrion
      axtrion
      Bronze
      Joopa joo.
      Tänään tullu taas pelattua muutama sittari. Jtn 20 $2 sittaria. Enkä päässyt yhdessäkään rahasijoille. Ennen voitot oli luokkaa 8/10 rahasijoilla.
      Ja ohi on vedetty. Juuri äsken hävisin AKs:llä JTo:lle. ja riverillähän se ohi veti.
      Arvelisin että _tänään_ ohivetoja on tullut riverillä n.20. Pakko pitää pitkä tauko, ei tästä tuu mitään. koskaan ei oo menny näin huonosti.
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Minulla tuo huono kausi alkoi tasan vuoden vaihtuessa ja varsinkin, kun pelaan pöytäkoneella. Läppärillä olen saanut nostetuksi kassaa, varsinkin joulusta vuoden lopuun. Eilenkin läppärillä monen kympin nousu kahdella saitilla. Onneksi pelaan vasta pienillä panoksilla.
    • axtrion
      axtrion
      Bronze
      Päivitetäänpä tänne näitä minun sittari tietoja. Tässä on Tammikuun 3.päivästä eteenpäin Zagreb-sittareiden tulokset. Ne ovat siis $2+0,4 10 hengen sittareita.
      3,2,4,1,10,2,3,7,2,1,1,3,1,6,1,3,2,1,7,2,8,7,5,3,4,4,9,10,7,5,8,9,10,4,6,9,8,9,7.
      Tämmöstä tälläkertaa.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Jälleen eräs bad beat yhessä sittarissa(11$ buyin, 6 pelaajaa), jossa en kylläkään arvannut ollenkaan vastustajien käsien vahvuutta.

Mulla 88, preflopissa edellä tehtiin 3BB reissi, maksoin ja yks makso mun jälkeen.

flop: Q83o

Eka puhuja korottaa lähes potin verran, lähinnä ajattelin, että ehkäpä AQ tyylinen käsi parhaimmillaan, joten korotin sen päälle. Kolmas mukana ollut heittää allinit ja eka puhuja maksaa. No selkein ja oikeastaan ainut suuri riski olisi QQ mun setille, mutta yli kolmasosa stäckistä jo pöydällä ja pottikertoimet ei paljoa paremmat vois olla, joten maksua vaan. Ei tuossa musta mitään muutakaan voi käytännössä tehdä.

Korteiksi paljastuu ekalla puhujalla AA ja toisella KK, yllättävänkin halpa preflop noille käsille (3BB). Noh ironisesti turnilla tulee A ja riverillä vielläpä K. Equilatorilla katoin ihan mielenkiinnosta voittosuhteita nuille käsille flopin tilanteessa.

AA 9,302%
      KK 8,527%
      88 82,171%

Ois ihan mukavaan chip leadiin menny ku ois voittanu eli yli puolet koko pöydän merkeistä. Käytännössä ois voinu tosi tiukkaa pelata ja tulla helpolla rahasijoille.
    • 1
    • 2