13 kertaa ohi nauloista!!!

• Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Oli tuossa viime syksynä semmoinen downswing kierre aina kun oli AA kädessä. Peräti 13 kertaa peräkkäin tultiin mun taskuässistä ohi! Sattumanvaraisen kädenhän pitäisi päihittää ässät kerran viidestä, mutta tässä tapauksessa 13 kertaa 13:a. Usko ässiin tuntui jo menneen ja vannoin että kippaan seuraavat ässät pre-flopiin. Enhän tietenkään kippaa ässiä pre-flop, hullukaan sitä tekisi, ja pääsin jälleen voiton makuun nauloilla. 13 kertaa peräkkäin tuntui kyllä aivan uskomattomalta.

Uskomattomin tapaus sattui sittarissa, jossa oli kolme pelaajaa jäljellä. Buttonilta yritettiin ryöstää blindit, mutta SB korotti ryöstöaikeissaan all-in. Itse heräsin BB:ltä ässät kädessä ja tietenkin menin itsekin all-in. SB:llä oli akka-kuusi ja ylläri ylläri flopilla pamahti heti kaksi akkaa... Tipuin siten pois ja harmitti aivan vietävästi. Jälleen yksi tappio peräkkäis kokoelmaan.

Tänään pelattiin kavereitten kanssa livenä cash-gamea. Yksi pelaaja oli taas postannut tapansa mukaan live-straddlen. UTG reissasi 10xBB ja seuraava pelaaja maksoi. Itsellä taas naulat joten reissasin kuten tapoihini kuuluu 30,5xBB. Kaikki kippasi, myös UTG, mutta maksaja meni sitten all-in noin 50xBB. Itse maksoin ja flopissa taas kaksi akkaa... Itse en saanut mitään ja vastustaja vei potin kädellä QJo, eli kaikkien fisukäsien äidillä. Itse pelaajakin on yksi suurimmista paisteista joita tiedän, mutta hänen tuurinsa on aivan käsittämätön. Harmittaa kun en itse voita koskaan tälläisä potteja, mutta surkeat pelaajat puolestaan voittaa...

Hieman lohtua toi kuitenkin Full Tiltillää pelaamani heads-up sittari, jonka voitin aggressiivisen pelityylini ansiosta. Viimeisessä kädessä reissasin taas pre-flop, mutta tällä kertaa kunnon kädellä AA. Vastustaja meni short-stackinä all-in kädellä A5o ja vein koko potin. Kyllä ne naulatkin on ihan hyvä käsi, mutta ne pitää myös pystymään vaarallisen tilanteen sattuessa kippaamaan. :)
  • 3 replies
    • Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      No niin, tässä taas pari bad beatia tullut viime aikoina, jonka johdosta rikoin hiireni ja pidän kuukauden tauon pokerista. Ottaa niin päähän kun on kyse suuresta potista ja en vaan pysty voittamaan niitä. Olen aina mennyt all-in paremmalla kädellä ja joka ikinen kerta tullaan ohi. Olen varmasti huono-onnisin pelaaja koskaan, jopa huono-onnisempi kuin Mike Matusow.

Floppaan suoran kädellä 89o floppiin 6-7-10. Check-reissaan vastustajaa ja vastustaja vain maksaa. Turn 5 betsaan ja vihu maksaa, river viisi ja arvasin että olen lyöty. Checkaan ja vihu betsaa ja pitkän harkinnan jälkeen maksan, sillä kertoimet olivat suotuisat maksulle. Vihulla tietenkin täyskäsi, mutta kädellä 10-5! Ottaa pikkusen päähän kun tuommoisilla kaloilla, jotka eivät osaa kipata yhtään mitään käy juuri tuommoinen runner-runner munkki!

Toinen tapaus. Floppaan top two pair ja vihu betsaa top pairilla ja ässä kikkerillä. Menen all-in ja pöytään tulee running kings, eli two pair with ace kicker. Omat flopatut kaksi pariahan kuivuivat tuossa tapuksessa tunnetusti kasaan ja hävisin taas valtavan potin.

Kolmas ja neljäs tapaus ovat lähes identtisiä, sillä molemmissa tapauksissa minulla oli ässät taskussa ja vihulla pienempi taskupari. Molemmissa tapauksissa reissasin ja re-re-reissasin vastustajaa ja menin all-in flopilla suotuisan flopin johdosta. Minulla ja vastustajallani oli molemmissa tapauksissa over pair floppiin, mutta minulla tietenkin parempi over pair. Yhdessä tapauksessa vastassa oli akat ja toisessa kympit ja molemmissa tapauksissa vihu sai setin riverillä... Aivan uskomatonta! Porukka ei vain osaa kipata ylipareja vaikka olen osoittanut suunnatonta vahvuutta pre-flop ja sitten paskasta pelistä vielä palkitaan, mutta minkäs teet kun on tälläinen paska munkki.

Onko kellään mitään vastalääkettä huonoon onneen, sillä alkaa vähitellen ottaa pattiin kun en voi voittaa muuta kuin out-playaamalla vastustajan? Kaikki ystävänikin myöntävät, että minulla on aivan tajuttoman huono tuuri. Isoimpia pottejahan ei tunnetusti voiteta bluffaamalla, vaan omaamalla paremman käden kuin vastustaja show downissa. En varmastikaan ole pelannut väärin potteja ja olen tehnyt oikeat ratkaisut oikeaan aikaan, mutta siitä ei näköjään palkita kovin ruhtinaallisesti. Kalamiehet eivät osaa kipata käsiään ja korjaavat potit nenäni edestä.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Blancco7
      Onko kellään mitään vastalääkettä huonoon onneen
      Ei.

Uskon, että sulla on menossa erityisen huono-onninen kausi. Tärkeintä on olla tekemättä sen takia huonoja päätöksiä. Hyvää ABC-peliä ja jos pelikassa ei lopu kesken, niin nouset voittoon. Epäonni ei voi jatkua loputtomasti. Joillakin epäonni muuttaa peliä siten, että epäonni näyttää jatkuvan loputtomasti. Varo sitä!
    • Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Voisinpa tässä vaiheessa pelata jonkin aikaa SSS:llä kunnes onneni taas kääntyy. Tokihan kaikilla on huonoja aikoja onnen kanssa, enkä rupea steamaamaan sen takia. Olen kohdannut urani aikana jo niin monta bad beatia että osaan kohdata ne, ja olen vasta 18! Kyllä se siitä. Pelikassassani on vielä rutkasti tuohta jäljellä ja pystyn kyllä kokoamaan ajatukseni, jotta pääsen taas takaisin omilleni rahojen suhteen. :)

Löysinpä last hand historystä yhden noista naula bad beateista:

Full Tilt Poker Game #5366734313: Table Patina (6 max) - $0.05/$0.10 - Pot Limit Hold'em - 8:56:17 ET - 2008/02/23
      Seat 1: Blancco7 ($10.40)
      Seat 2: ultimate tilt ($8.70)
      Seat 3: Bloor2 ($3.70)
      Seat 4: dawg8u ($5.95)
      Seat 6: Tioum79 ($5.40)
      Bloor2 posts the small blind of $0.05
      dawg8u posts the big blind of $0.10
      The button is in seat #2
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to Blancco7 [Ac Ad]
      Tioum79 calls $0.10
      Blancco7 raises to $0.30