Mitä mieltä?

• Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Katsokaa tämä pätkä Watkinsonin ja Yangin välillä.

All in

Kuuluuko jumala yhtään mitenkään pokeriin? Watkinsonin kannatusjoukot ja Yang rukoilevat jumalalta apua, mutta kumpaa iso herra auttaa? Mielestäni jumala ei kuitenkaan kuulu mitenkään pokeriin, sillä mikään uskonto ei tue uhkapelaamsita, mitä pokeri myös on. Ihan miten vaan... En ole kyllä mikään uskonnollinen ihminen, mutta asia vaivaa silti hieman. Kaiken lisäksi Chris Fergusonin lempinimi on "Jesus", mikä on mielestäni myös hieman sopimatonta.
  • 1 reply
    • srz
      srz
      Bronze
      En usko, että kaikki uskonnot ovat uhkapelivastaisia. Roomalaisessa mytologiassa Fortuna oli onnen ja sattuman jumala(tar). Roomalaisille ei elämän sattumanvaraisuus ja onnen temppuilu olleet niin sietämätön ajatus kuin kristinuskon piirissä, missä jumalan kaikkivoipuus hävittää puhtaan sattumanvaraisuuden.

Paljon puhutaan siitä, että aasialaiset olisivat parempia uhkapelaajia kulttuuritaustansa vuoksi. Länsimainen ihminen ei usein osaa elää epävarmuuden kanssa. En tunne aasialaisia uskontoja, mutta voisin kuvitella, että sieltä löytyisi suvaitsevaisuutta uhkapelaamista kohtaan. Tietääkö kukaan?

Pokeriturnaukset on monille ihmisille helpommin hyväksyttävä asia. Maksetaan vain pääsymaksu ja katsotaan, kuka voittaa. Millään ei uhkapelata. Rakenteellisesti pokeriturnaus on samanlainen tapahtuma kuin shakkiturnaus.

Tuota jeesusläppää mä oon ihmetellyt myös. Etenkin kun kyseessä on jenkit. Ei se mua tosin häiritse.