16 pöytää samaan aikaan?

• sixa
      sixa
      Bronze
      Tässä törmäsin muutamaan pelajaan jotka pelaavat 16 pöytää samaan aikaan ja todella ihmettelen mitenkä se on manuaalisesti mahdollista ja toisella oli stäkissä 200 eli kaikissa pöydissä yhteensä 3000 $
      Saa sitä jo olla vikkelä sormistaan?
  • 8 replies
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Top100 -listan kärkinimiä kun on viimeaikoina pariin otteeseen haastateltu, niin samaa tarinaa sieltä on pukannut. 16 pöytää auki ja niitä kun tasaiseen tahtiin naputtelee, niin kertyyhän siinä väkisinkin pisteitä.

Eroja tuossa ehkä hiukan sekopäisyyttäkin vaativassa multitablauksessa on valittujen pelilajien mukaan. Fixed limit -pelissä tuon ainakin luulisi olevan hiukan helpompaa vakioidusta panostuskoosta johtuen. Riittää kun osuu yhteen kolmesta napista, ei tarvitse säätää millään tavoin panoskokoa eikä edes miettiä, että paljonko pitäisi lyödä tai minkäkokoinen betti maksaa. Vähän kun vilkaisee, että suurinpiirtein tietää oman positionsa ja montako vihua on jaossa mukana, niin siinähän ne tärkeimmät.

9-10 pelaajan rinkipöydässä tulee no-limitissäkin sitten joutoaikaa siinä määrin, että jos ei maniaccina ihan joka käteen osallistu any two -tyyppisellä hanskalla, niin voisin hihavakiona ravistaa arvauksen, että 95 prosenttia pöytäkohtaisesta ajasta on täysin joutilasta. Voi olla, että tuo heittää suuntaan tai toiseen... mutta tuollakin jos laskee, niin 16 pöytää pelatessa jää vielä 20 prosenttia kaikesta kokonaiskellossa kulkevasta ajasta käytettäväksi sipsipussin ja suupielen välillä toimivan biosiirtimen hallinnointiin.

Turnauksia (mtt/sng) kun vääntää, niin sehän on periaatteessa jompaa kumpaa, limit tai no-limit, joten ei eroa käteispelistä siltä osin. Pistekilpailua varten runttasin Mansionilla muutaman sittarisession siten, että kuusi pöytää oli tasaisesti auki yhtäaikaa. Siinäkin rajoittavana tekijänä oli se, että näytölle ei saanut enempää mahtumaan. 10-12 pöytää voisi meikäläisen ketteryydellä vielä toimia.

PokerStarsin supernova -statuksen pelaajista kun on lukenut juttuja, niin siellähän on ollut jopa 50 pöytää yhtäaikaa auki. Eräs oli joutunut jutun mukaan lähettämään todisteeksi videon omasta pelaamisestaan saadakseen tilinsä auki, kun epäilivät kaverin käyttävän jotain robottia itsensä tilalla. Youtubesta kun hakee "multitabling poker", niin löytää mm. pätkän, jossa kaveri pelaa 51 pöytää. Ei varsinaisesti mitään opetusvideo-kamaa...

-- Z --
    • srz
      srz
      Bronze
      Luultavasti aivan hirveen kyylää NL FR neljällä monitorilla. Tuollaisten tyyppien hyville käsille kun ei lahjoita rahaa, niin harmittomia otuksia ovat. Saatat saada jopa mukavasti positiivista tulosta jollakin tavanomaisesta poikkeavalla tavalla kuten ahkerat blindien ryöstöt, jatkolyöntien tiheä pieni korottelu tai passiivinen pelaaminen.
    • sixa
      sixa
      Bronze
      Kiitos vastauksista ja neuvoista.
      Itse pelaan yleensä vain kahta pöytää ja silloin tahti on sopivan rauhallinen kerkiää paremmin katsomaan muiden tekosia ja jääkaapillakin käynti onnistuu siinä pelin lomassa mainiosti :)
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Itse olen kokeillut pienellä stäkillä pelata 12 pöytää. Kesti hetken aikaa huomata, ettei taidot olleetkaan vaadittavalla tasolla :( . Nykyisin menee isolla 6 ja pienellä 6-8 ihan voitollisesti tosin pelaankin alhaisimmilla tasoilla. Tiedä sitten auttaako vai heikentääkö tuo multitablaus tulosta.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mä en pelaa juuri koskaan yli neljää pöytää ja usein pyörii vain kaksi, joskus vain yksi. Yleensä pelaan SH BSS. Noihin juttuihin useamman pöydän pelaamisesta kannattaa suhtautua varauksella. Ihmiset on uskomattoman kovia valehtelemaan tai liioittelemaan kaikkea pokeriin liittyvää.

Nuo kansainvälisen top-promon voittajat varmaan hakkaakin yli kymmentä pöytää yhtä aikaa kahdeksan tuntia putkeen, mutta sehän ei tarkoita, että herrat/daamit pelaisivat millään kummoisella BB/100 kättä -tuloksella. Jos sulla on jo joku tilastointiohjelma, niin kokeile pelata eri pöytämäärillä ja vertaile $-tuloksia. Mä tein sen joskus ja korjasin tottumuksiani...
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Olen huomannut että oma peli paranee jos en keskity liikaa yhteen pöytään. Mutta tuo 16 pöydän pelaaminen on kyllä jo aika pelkkää numeron pyörittelyä. Eihän se vielä ole taidon merkki paljon rahaa tekee...
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Olen huomannut että oma peli paranee jos en keskity liikaa yhteen pöytään. Mutta tuo 16 pöydän pelaaminen on kyllä jo aika pelkkää numeron pyörittelyä. Eihän se vielä ole taidon merkki paljon rahaa tekee...
      Onhan se merkki ainakin rahantekotaidosta...?

Pari viimeisintä top100 -voittajaa ovat molemmat sanoneet pelaavansa fixed limittiä ja siinä kuten tuolla aiemmin kirjoitin voi hyvin olla vähän helpompi naputella useampia pöytiä.

Kovimmat ongamen turnausharjat näyttävät vääntävän sellaista 4-6 pöytää yhtäaikaa.

Itse tykkään myös tuosta, että isoa MTT: tä pelatessa pidän ohessa auki jotain pientä sivupuuhaa. Foorumilla surffailua, jotain muuta selailua tai 1-2 rinkipöytää. Rauhoittaa kummasti täysillä pöydillä pelattavassa turnauksessa mieltä siinä, kun pitää vain kippailla käsi toisensa jälkeen. Ei näytä satunnainen K7o liian pelattavalta kädeltä... :)

-- Z --
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Juu, mutta viittasin lähinnä pokeritatoihin. Tommoisella pöytämäärällä se on aika suoraa ABC peliä. srz joskus puhui noista nimettömistä ja tunteettomista saksalaisista sijoituskoneista, ja vertaus on mielestäni osuva. Toisaalta, rahan tekemiseen harvemmin muuta tarvitaan (HSP erikseen).

En kuitenkaan väitä heitä huonoiksi pelaajiksi. Tai kiistä että fixussa pitäisi pahemmin kikkailla. Huomautus vain.

PS: Ei kuitenkaan kannata avata 5/10 pöytää kun pelaa turnausta. Sydän siinä menee. :/