Paras saavutukseni ikinä - yön jälkeen vituttaa

• tarik7
      tarik7
      Bronze
      Tuli eilen pelattua CDPokerilla 5000 GP SPEED R/A turnausta. Pari re-buyta piti ostaa. No tavoite oli ensin päästä rahoille, eli 100 joukkoon. Osallistujia oli kuitenkin yli 800 joten tälläiseltä suht aloittelijalta sekin on jo hyvin. No tämä tavoite tuli täytettyä kepeästi. Yhtäkkiä huomaan myös olevani kevyesti 20 joukossa ja finaalipöytä häämöttää, loppuen lopuksi pääsin siihenkin ja 80$ on taattu. Finaalipöydän alkaessa mulla oli selvästi pienin stack (n. 90k ku chip leaderilla oli 1,2M). Sitte seurailen siitä vierestä ku porukkaa tippuu ja palkintopottini nousee. Turnaus on mennyt aivan älyttömän hyvin ja viidenneksi päästyäni alan löysäämään peliäni, stacki sen verran pieni että A6o päätän mennä all-in. Maksu tulee, vastassa AJs ja riverille 6 -> stack lähes kolminkertaistuu koska blindit ovat niin isot. Ton ansiosta pääsen jo kolmen parhaan joukkoon, luonnollisesti taas selvästi pienimmällä stackilla (200K vs. about 500K ja 1,2M). Kuitenkin parin all-inin jälkeen huomaan olevani chip leader. Olen 450$ palkintopotista jo sen verran huumassa, että ette halua tietää yksityiskohtia.

Sitten kaikista pahin, pokeriurani tyhmyyden huippu, tilttauksen kirous. Mulla 1,5M vihulla 700K joka menee all-in (oli hävinny aika mojovia potteja justiinsa, bad beateille) mulla JJ vihu näyttää 9T ja iloitsen. Floppi: JQK
      Todennäköisesti arvaattekin jo mitä tapahtuu. Huumassani vilkasen nopsaa, että jaahas voitto tuli. Kun riverille tulee A (PS. tais jopa tulla royal flush) ja potti siirtyy vihulle, tipahdan taas viimeiseksi. Sitten 47o käteen äskeisestä ärtyneenä all-in vihu näyttää 88 ja lopun arvaattekin.

Onkos teillä käynyt koskaan näin, turnaus menee paljon odotettua paremmin. Sitten kun huomaatte saavuttaneenne tavoitteenne moneen kertaan, peli muuttuu riskittömämmäksi? V*tuttaa vaan nii hemmetisti nyt aamusta toi eilinen ku lähtee miettimään. Tosin 450$ lämmittää sydäntä hemmetin paljon! :)

PS. Kiitos jos jaksoitte/pystyitte lukemaan tota tekstiä.
  • 4 replies
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mulla menee homma monesti niin että kun asetan tavoitteen että pääsen rahoille niin se on hyvä homma. Yleensä kun rahasijat alkaa pyörimään niin olen aika häntäpäässä koska olen kitkutellut siihen saakka ja sen jälkeen turnaus on kaksi jakoinen eli peliin tulee "vapaus" jolloin otan isompia riskiä ja silloin menestystä tulee tai kotiin lähteminen hyvin nopeasti. Yleensä vitutusta ei tule, koska olen saavuttanut tavoitteen tosin jos olet lukenut bad beat osastolta miten otin turpaan flopin jälkeen asemasta 97-3 niin sekin vitutti aika kovasti vaikka tavoite täyttyi. Eli vähän tapaus kohtaisia ovat tilanteet mutta rahasijat aina tuo enemmän positiivista fiilistä kuin negatiivista.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Turnaukset vituttaa. Ei siitä pääse yli tai ympäri.

Tämänkin kirjoitti ikuinen bubble-boy. :sun:
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Kerran yhes ensimmäisistä "isommista" turnauksistani oli kolme pelaajaa jäljellä ja itte tietenki chipleadina.. Sitte ei oikein millää huippukäsillä päässy all in vihuja vastaan, joten kavereitahan tuli tuplailtua oikein urakalla ;) Jälkikäteen (tipuin kolmantena) tuli laskeskeltua, että todennäköisyys hävitä kaikki kyseiset all init oli aivan käsittämättömän pieni..

Sitten on toinen vähän topicin aloittajan tilannetta comppaava turnaus... Melko alkuvaiheessa turnausta koin ikävän bad beatin ja käteen jäi alle blindin verran merkkejä (chip and chair).. Tietenki menin näillä autoallin pariinkin otteeseen. Mm. 64o:lla sain kaks paria 6way potissa:) No peliinhän siitä sitten päästiin takaisin eikä aikaakaan kun chipleadissa halliten finaalipöydän huppiin ja siellä se lento sitten loppuiki:/
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      Aikalailla samanlainen tarina kuin itselläni: pelasin Full Tiltin NL Hold'em 5,500$ GP 1 rebuy&1 add-on turnausta, jossa päädyin toiseksi. Muuten tarina on juurikin samanlainen, mutta itse löysensin peliäni reilusti kuplan puhjetessa eli kun 36 pelaajaa oli jäljellä. Parin tuplauksen jälkeen sitten pääsin lähinnä foldailemalla finaalipöytään keskivertostackilla.

Päädyin lopulta tiukasti pelaamalla heads uppiin noin 1:2 häviötilanteessa, josta kuitenkin nousin peri kättä hyvin pelaamalla johtoasemaan. Sitten tuli se 500 dollarin aivopieru. Olen BBssä kädessäni Q3o ja kaveri maksaa, floppiin tulee Q66. Molemmat checkaavat ja turnilla turhan kortin tullessa panostan noin puoli pottia, johon vastustaja vastaa tuplakorotuksella, johon itse vastaan tietenkin all-in puskulla. Eipä ollut kaverilla vaikea maksaa tripseillään. :)

Seuraavaan käteen saan 84o:n, jolla on tietenkin hyvä ryöstää blindit tuossa vaiheessa peliä ja vastustaja maksaa kädessään 99. And out.

Jäihän tuosta käteen noin 950 dollaria, mutta voittajan 1450 olisi lämmittänyt enemmän sydäntä ja pankkitiliä.

Ja onnea vaan sinnekin päin hyvästä turnaussuoriutumisesta. :)