Viikon väittely: Kettu vai leijona?

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tänään aukeaa PokerStrategyn Suomen sivuston uusi säännöllinen palsta nimeltään "Viikon väittely", joka löytyy jatkossa joka perjantai uutissivuiltamme. Tarkoitus on löytää joka viikolle aihe, josta takuulla ollaan naapurin kanssa eri mieltä!

Voit ehdottaa tulevien "Viikon väittelyiden" aiheita foorumin toisessa viestiketjussa. Tämän viikon väittelyksi on valittu Community Managerimme srz:n ehdottama aihe, jonka hän foorumilla alusti seuraavanlaisesti:

Kettu on ovela. Se välttää vastustajien ansat ja virittää itse ansoja. Se on kuitenkin heikko ja helposti lyötävissä suorassa taistelussa. Leijona hallitsee lähitaistelun. Se on rohkea ja voimakas. Äly ei ole leijonan vahvin puoli - se ryntää taisteluun aina kun mahdollista. Leijona etsii väsymättömästi heikkouksia ja hyökkää niiden kimppuun käsittämättä, että kaikki ei aina ole niin kuin miltä näyttää. (Machiavelli on joskus kirjoittanut näin ketusta ja leijonasta politiikassa.)

Eli kysymys kuuluu: voittaako pokeripöydässä kettumainen kikkailija vai leijonamainen taistelija? Tasapeliä ei tunneta!

SANA ON NYT (lähes) VAPAA. KÄYKÄÄ KIINNI!
  • 9 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Oma ehdoton suosikkini on tietenkin: kettu! :D

Tykkään itsekin pelipöydässä kikkailla ja myönnettäköön, että sorrun siihen välillä liiankin kanssa...

Aivan kuten kävi pari iltaa sitten NL400 fullipöydässä: Vastakorotin erään vastustajan peruskorotuksen ennen floppia. Kaveri maksoi varsin vastahakoiden oloisesti. Floppi oli rainbow mallia J73 eli ei vaaraa - tosin ei oikein osumaakaan omalle AK-kädelleni.

C-betti kehiin ja vihulta maksu. Turn toi pöytään vaarattoman näköisen kortin malli 2, mutta nyt patavärinveto oli mahdollinen. Tyydyin checkaamaan ja vihu hännysteli perässä.

River ei antanut edelleenkään apua AK:lleni, mutta pöytään napsahti kolmas pata. Pieni mahdollisuus suoraankiin olisi ollut, mutta se oli varsin epätodennäköistä. Potissa oli nyt kuitenkin jo $300, joka oli tarkoitus kaapata ilmalla itselle.

Ajattelin siis esittää juuri toteutunutta salettia pataväriä ja iskin hieman alle potillisen eli $250 (eli loput merkit) tiskiin. Vastustaja maksoi tyynenä ja näytti AQ pataa... :sun:

Kikka oli juuri kolahtanut omaan nilkkaan, mutta ei tämä tietenkään viimeiseksi jäänyt eikä jää tulevaisuudessakaan.

Leijonat uhokoot pöydissä, näyttäköön voimansa - mutta me ketut viedään lopulta kaikki merkit! ;)

Vai uskaltaako joku olla täällä eri mieltä, häh?!?
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kettu voi ehkä voittaa NL kentillä mutta mites sitten kun mennään Fixu metsään? Siellä kettu saa luikkia puiden välissä ja koittaa metsästää pupun sieltä pupun täältä. Kun taas leijona kulkee polkua pitkin ja syö kaikki suuhunsa kun paikka saattuu tulemaan.

Ainakin niillä tasoilla millä minä pelaan niin raaka voima jyrää viekkauden useasti. Fixu metsässä kun leijona voi perääntyä hyvinkin nopeasti ja haistaaa ketun ansan ja tappiot jää pieniksi.

No, ehkä ei ihan näin suora sukainen vastaus ole sillä jos leijona käyttää vähän järkeä niin se pystyy saalistamaan suuremman määrän ruokaa mutta silti se elää ihan hyvin syömällä helppoja paisteja raa'alla voimallakin. Kunhan valitsee vain oikean polun jota pitkin kulkea.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Mutta omahassa puput johdattelevat leijonan köyhäinkotiiin, se on todettu. ;)
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Itse pelailin alkuaikoina paljon tuollaisella kettu-tyylillä, mutta tyyli muuttui aika paljon. Mun mielestä PS opettaa pelaamaan pitkälti "leijona"tyylillä ja itse paljon otinkin näitä elementtejä mukaan peliin. Oma pelini onkin varmaan jotain noiden välimaastoa.

Mutta jos yksi pitäisi valita niin ehkäpä leijona.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Ompusta ei ole minkäänlaista kokemusta mutta uskoisin että siellä niin kuin NL-metsissä kettu on hyvin vahvoilla mutta edelleen olen sitä mieltä että leijona on vahvempi fixu-metsän asukki.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Mutta fixu on luonnostaan aika rajoitteinen peli, ei ole liikaa tilaa manöövereille. Varsinkaan huonoja pelaajia vastaan, jotka "kun se on halpaa" katsovat joka kadun.

Eipä niin, kettujen paras vastalääke on juuri leijonat.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Siitä vaan kaikki leijonat samaan pöytään tämän ketun kanssa! :D

Koittakaa vääntää voimalla ja väkisin - ja huomaatte pian raapaisevan omaan koipeen. Ja sen jälkeen olette helppoja saaliita... :P
    • Kurpen
      Kurpen
      Bronze
      Aloitin texun pelaamisen fixedistä ja mielestäni kaikkien pitäisi tehdä niin. Matemaattinen pyörittely harjaantuu ja käsien/pelaajien lukutaito harjaantuu, kun ei aina niitä nauloja vastaan tapella. Nykyään pelaan nl missä virheestään saa maksaa koko pinollaan. Täyden pöydän peli on mielestäni paljon puuduttavampaa nl kuin fixedinä. Fixun eduksi voi lukea blindin puolustamisen. Hyviä (paistikkaita) fixu pelejä on vain vaikea löytää enään, kun kaikki pelaavat muodikasta nl:ää, missä ABC:pokerilla harjataan etelä-eurooppalaisten rassut kotiin.
      Kyllä se kettu ja NL shorttina, missä muuvailu ja harhauttaminen kuuluvat itse peliin on mun juttu. Pinnat NL:lle täältä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Höpön löpön ja ketunhäntä kainaloon. Leijona on aina ollut viidakon kuningas ja tulee aina olemaan. Leijonat rulettaa ja ketut syö tähteet, joita leijona ei enää viitsi kaluta. Ketun aivokapasiteetti on rajallinen, leijona on ovela ja kokenut metsästäjä. Kettu etsii jotain säälittäviä hiiriä pusikosta, leijona juoksee savannilla antiloopin kiinni ja pistelee poskeensa.

Ja tuohon AK-käteen, mitä kättä kettu tässä esittää? Turnia et ikinä chekkais yliparilla tai setillä, AJ:llä et löis 3-bettiä preflop. Ainoo pelko AK pataa. Koppaisin tässä kasiparilla. :)

-King of the jungle-