5000 dollarin Guaranteed turnauksen voitto !

• 16 replies
    • Buggy
      Buggy
      Bronze
      onneksi olkoon!!!
    • ALmightyAL
      ALmightyAL
      Bronze
      Ohhoh! Paljon onnea! Paljos sä tosta tienasit? Varmaan yli tuhat dollaria ainaskii? :club:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Pakko vähän hehkuttaa ensimmäisestä isommasta voitosta pokerin saralla !
      Mahtava fiilis !
      Onnea! Kerro tarkempia yksityiskohtia (sivusto, osallistujamäärä, buy-in, voittosumma jne.), niin tehdään asiasta oikein virallinen uutinen etusivulle. Voit myös heittää kehiin pari kommenttia pelinkulusta. :)
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Juu eli Mansion Pokerilla pelailin tollasen 5000 dollarin takuu potti rebuy adon frenzyn. 2 dollarin sisään ostolla. Osallistujia oli vähän vajaa 1000. Voitto potti oli 1150 dollaria. Se onkin näin micro tason grindaajalle todella mukava summa =)

Pelailin alussa paljon pieniä suittareita ja hyvin löysästi. Vein toisinaan isoja potteja suorilla ja pienillä väreillä. Pelin keskivaiheilla minulla oli aika keskiverto stakki ja pöydässä istui myös sen hetkinen isoin stakki, joka pelasi todella agressiivisesti. Satuin saamaan Naulat, jotka mini reissasin EP:stä. Iso stackki korotti perästä reilusti. Ja ajattelin vain maksaa, etten paljasta kättäni vielä tässä vaiheessa. Rainbow floppi ja vihu lyö niin kuin arvata saattaa. Maksan edelleen perässä.. turnilla taas kova korotus ja sama jatkuu. Tiesin että riskinä on ohi veto, mutta ajattelin kuitenkin imeä kaikki mehut vihusta. Riverillä tulee pöytään jätkä ja vihu työntää all in. Tähän maksu ja vihulla kädessä AJ. tuplaan ja olen nyt 10 paikkeila stakeissä.. Tämän jälkeen pelailen aika premium käsiä, ehkä liiankin tiukasti. Kun finaali pöytä alkaa. Minulla on noin reilu Miljoona stakissä kun toisena olevalla oli noin 400k. Tässä vaiheessa tarkkailin vain peliä ja annoin pelaajien tippua. En tainnut pelata kovinkaan montaa kättä finaali pöydässä. Yleensä kun korotin muut foldasivat. Pelasin yleisesti hyvin takaperin ja slouwasin paljon käsiä. Koska monet pelasivat äärimmäisen agressivisesti. Tämä taktiikka toimi tällä kertaa täydellisesti :D Heads up päättyi Pre flop all inniin Minulla AQs ja vihulla taisi olla KQ. Tosin olin jo tilanteessa jossa vihulla oli 3,5 Miljoonaa ja minulla enää vajaa miltsi, mutta vaikeuksien kautta voittoon kuitenkin =) Siinäpä se näin pähkinän kuoressa =)

Kaikista huvittavinta oli kuitenkin, että pelasin turnauksen kuumeisena. Turnaus taisi kestää yli 5h, jonka jälkeen muutaman tunnin unet ja 9:00 aamulla lääkäriin :D Varmaan osa käsistä meni ihan ohi. Ehkä se olikin voittoni salaisuus :D
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Uutinen on ulkona. :)
    • monsu75
      monsu75
      Bronze
      Onneksi olkoon :) Hieno voitto!
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Hienosti tehty! Onnea kivasta pelikassan lisäyksestä. :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Oletko jo päättänyt, miten voiton käytät? Kotiutukseen vai pelitason nostoon vai...? :)
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Osan varmasti kotiutan. Summaa en ole niin miettinyt. Kaiken maailman menoja tietty olis, mutta näillä rahoilla ei laskuja maksella. Sen lupaan :P Loput jää pelitason nostoon. Muuten homma jatkuu Bonuksen grindauksella =) Ja Kulta tasokin lähestyy mukavasti.

Iso kiitos vielä kaikille onnen toivotuksista !

Ja onnea ja menestystä kaikille PS:läisille tuleviin koitoksiin !
    • TRC2008
      TRC2008
      Bronze
      Todella paljon onnea voiton johdosta! :P
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Onnittelut, paljon pelaajia olikin, hieno suoritus :sun:
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Isot onnittelut myös!

Vaatii paljon kärsivällisyyttä, varsinkin kuumeessa selvitä noin pitkä turnaus.
      Saako kysyä pari turnausvinkkiä, pelailen myös itse paljon noita pidempiä turneita, ryöstelitkö lopussa (blindit 1000/2000) jälkeen kuinka potteja vai oliko taktiikka vain odotella hyviä kortteja?

Itse olen pärjännyt vähän molemmilla tavoin, mutta suurimmaksi osaksi tiukkaan pelaamalla lopussa ovat turnaukset päätyneet viimeisiin palkintosijoihin,
      vielä kun tuohon loppuosaan saisi hieman petrausta?

Oliko sinulla millaista tuuria tuossa vaiheessa korttejen ja position kans?

Menestymistä peleihin myös jatkossa, kuin myös kaikille muille!
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Kiitos paljon.

Kyllä jokainen turnauksen voittava pelaaja tarvitsee rutkasti onnea. Mutta kuten aikaisemmin sanoin. Jälkikäteen mietittynä pelasin mielestäni turhan tiukkaan loppu vaiheessa. Usein lensi KQs ja muuten pelattavat kädet pakkaan kun tyypit puskee all in lähes millä parilla ja pienellä ässällä tahansa. Mutta toisaalta kun olin raha sijoilla, lähes joka kierroksella, joku löi merkkinsä keskelle Pre Flopissa. Siksi en lähtenyt ottamaan riskejä. Näin todella paljon arveluttavia all in maksuja AJ QJ KQ tyylisillä käsillä jossa pelattiin koko stäkistä. Itse pyrin pelaamaan ns. SmallBall peliä, enkä vaarantanut koko stakkiäni kertaakaan yhten käteen. Lukuun ottamatta aikaisemmin kertomaani tilannetta kun kädessä oli AA.
      Mielestäni tärkein vaihe on juuri ennen raha sijoille pääsyä varastella potteja ja kasvattaa stakkia kun kaikki muut tiukentavat peliään. Korottaessa loppu vaiheessa blindien ollessa todella suuret usein mini reissu riittää ihan mainiosti. Jos kädessäsi ei ole monsterit. On isoihin vasta lyönteihin kortit näin ollen vielä helppo heittää pois kun et ole sitonut liikaa rahaa pottiin. Ja usein koville käsille tulee sitten uudelleen korotuksia kun ei näytä käden voimaa heti Pre Flopissa. Myös tiukasta statuksestani oli hyötyä ja usein vein blindit ilman vastarintaa. Paras neuvo on vaan pelata päin vastoin kuin vastustajasi. Käyttää heidän heikkoudet hyväksesi. Ja pelata voitosta :P Tällä kertaa tiukka peli tyyli kannatti. Joku toinen kerta ja olisin jäänyt jäännös sijoille. Toivottovasti tästä romaaniksi ehtineestä sepustuksesta, olisi sulle vähän hyötyä =)
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Kiitos vinkeistä!

On varmasti apua jatkossa,

Juurikin tuota ryöstelyä olen myös itse lisäillyt turnauksiin, piru vaan kun pienissä turneissa (1$-5$) sisäänostolla, pelaajia 500-1000, pelaajia jäljellä esim. 60 henkeä), pelaajat makselevat 44 pareilla vaikka löisi turnauskärjestä esim 1010 kädellä buttonilta all in, ja tämä maksajahan yllättäen on sit juurikin tämä toisena oleva, ja se 4 sit floppiin, niin enpä tuossa näe tekeväni väärin.

Onkohan noissa isompi sisäänostosissa turnauksissa paremmat mahdollisuudet hallitulla agressiivisuudella kuin näissä lotto- turnauksissa=)

Ehkä tuota pitää varoa että ei riskeeraa koko stäkkiä yhteenkäteen, itsellä niin monesti syy on ollut juurikin tuo, vaan kun ei viitsi AK pakkaankaan heittää jos korotus on 4bb, ja stäkkiä esim. 20bb, all in ja kädet silmille;)
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Tää on vain mun mielipide. Mut en kyl suosittele all in peliä. Varsinkin jos post flop peli on edes jotenkin hallussa. Tietty tuossa tilanteessa jos stakki on kutistunut johonkin 20 bb alkaa kaikki parit ja Ax olla lähes premium käsiä =)
      Toi sun TT esimerkki on vähän hassu. Itse en kyl lähtis lyömään all inniä Kympeillä. Etenkään isoja stakkejä vastaan, vaikka olisinkin johdossa. Yleisesti maksu tulee AA KK (QQ) AK AQs käsiltä. Näissä tilanteissa olet edellä niukasti vain AK Ja AQs käsiä. Esim tossa voisit korottaa vaikka 3,5 bb ja katsoa mihin tilanne kehittyy. Esim jos vihu on maksanut kyseisillä 44:silla ne lentää kyl flopilla pakkaan jos ei osu settiin. Jos taas osuu, niin et menetä isoa siivua johdostasi. Kun pidät potin suht pienenä (sulla vain TT) ja jos et paranna itse kättäsi kippaat isoihin vasta lyönteihin.. Muista, että et ole voittamassa vain yhtä kättä vaan turnausta. Ole tarkkana isojen stakkien kanssa. Pidä marginaali käsillä potit pienenä !

Isot turnauksia vois kuvailla sanalla TIUKKA. Kyllä "hallittu" agressiivinen peli toimii jos vain sen peli tyylin osaa. Yleisesti voisi sanoa, että jos LAG pelaaja tietää mitä tekee, niin samassa pöydässä ei ole kiva istua. LAG:in taas peittoaa random calling station fisu, mutta se onkin ihan toinen juttu ;D
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Ehkä se ongelma onkin juuri tuossa post flop pelissä, ja siinä olisi petrattavaa juurikin tuossa blindejen noustessa riittävän suuriksi.

Päädyin tuohon päätökseen 1010 parilla, tehtyäni muistiinpanoja pelaajasta, hänen edelliset maksukädet olivat luokkaa 10A, 9J, 55,66, jne..ja hän pelasi juurikin tuota all in maksu, all in peliä muutenkin paljon, en pystynyt laskemaan häntä mitenkään isommalle parille, vielä kun hän pelasi lähes joka kolmannen käden=) , joka tapauksessa olet ihan oikeassa, ja uskon että jatkossa tulen toimimaan varovaisemmin jatkossa vastaavissa tilanteissa. Vaikka tiesin että olen vähintään 55/45 johdossa, ajattelin hänen kippaavan käden, koska omat edelliset käteni olivat luokkaa AA, KK, JJ, AK, QQ jne..

Itsellä on myös hyvin liipasinherkkä sormi flopin jälkeen tuossa vaiheessa, vaikka osumaa ei tulisikaan, enkä oikein jaksa uskoa fisujen käsiin=) mut ehkä ongelma kuten sanottua on just tuossa. kiitos!