Foorumiturnaus 28.8.

• zamwise
      zamwise
      Bronze
      Erikoisvalmennuksen innoittamana erikoisempaa foorumiturnausta:

22.00 alkaa Mansion (Ongame) Private - scheduled -listalta
      -zmwsg-'s 5 card draw pot limit
      Buy-in: 1.20$ freezeout (ei rebuytä)
      Salasana: viitosta

Kaikki mukaan ja voittajalle palkinnoksi (normaalien rahapalkintojen lisäksi) kannustusta turnauskommenttien kirjoittamiseen tähän perään :)
  • 13 replies
    • zamwise
      zamwise
      Bronze
      Lopputulokset:

1 PokerSharp1 Real $4.00
      2 justbetting Real $2.40
      3 Jim9137 Real $1.60
      4 Mizrbl
      5 cashew87
      6 k0lk
      7 bad_beat11
      8 -zmwsg-

gg kaikille ja hyvä peli oli, vaikka vähän vieraampi laji joillekin.

Itse putosin cashew:n napatessa vaihdossa kolmeouttisen kiinni.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Rimpuilu ei voittoon riittänyt (neliväri 3 ylikortilla, mutta Sharpin 9 pari kesti), mutta yritys oli kova! Ja taisin saada turnauksen ainoan värisuoran yhdellä vaihdolla, kun zammy ei viittinyt yrittää royalia...
    • srz
      srz
      Bronze
      Hauska turnee oli. Onnittelut voittajalle!
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja zamwise
      Kaikki mukaan ja voittajalle palkinnoksi (normaalien rahapalkintojen lisäksi) kannustusta turnauskommenttien kirjoittamiseen tähän perään :)
      No nyt se voitto napsahti minulle... Aikaisemmin en ole pelannut 5 card draw pot limit:iä mutta tuskin olin ainoa ensikertalainen. Kivaa oli harmi vaan että olen niin putkiaivo etten voi chattailla ja miettiä peliä yhtä aikaa. Kannustan muitakin aloittelijoita tulemaan mukaan.

Tulokset:
      1. PokerSharp1 Real $4.00
      2. justbetting (srz) Real $2.40
      3. Jim9137 Real $1.60
      4. Mizrbl
      5. cashew87
      6. k0lk
      7. bad_beat11
      8. -zmwsg-

Mitäs tuosta pelistä sanoisi... Ilkeästi srz löi aina kun olin BB: ssä. Sano nyt suoraan: Olinko niin arka että minua vastaan kannatti hyökätä ? No mulla kävi tuuri. Oikeus ja kohtuus toteutui: ei saa lyödä heikompaansa :D

Sitten en ymmärtänyt PokkAA:n ja Tikkarin selitystä etteivät jaksaneet tulla mukaan turnaukseen. Eikös pokeria pelata yöllä ja tikkari voi haukotella seuraavan työpäivänä :D

Tuosta minun putkiaivosta vielä: Jonkin verran shakkia on tullut netissä pelattua ja kerran tuli mahdollisuus pelata suurmestaria vastaan (GM Alik Gershon). Mestari antoi suurpiirteisesti ratsun tasoitusta ja minulle 5 minuuttia hänelle 2. Laitoin chattiin viestin "I'm sorry I can not chat and play at the same time" Gershon vastasi: "Me either, that's why I just chat..." noin 30 siirtoa ja minä olen matissa... Mutta kivaa oli sekin.

Tuon kokemuksen kannustamana muuten koetin haastaa kokeneita pelaajia NL10 pöytään. Missä muualla voisin pelata pienellä riskillä taitavia pelaajia vastaan ? Mutta joo-o turnauksia vaan lisää kiva näitä on kokeilla
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokerSharp
      Mitäs tuosta pelistä sanoisi... Ilkeästi srz löi aina kun olin BB: ssä. Sano nyt suoraan: Olinko niin arka että minua vastaan kannatti hyökätä ? No mulla kävi tuuri. Oikeus ja kohtuus toteutui: ei saa lyödä heikompaansa :D
      Heh, enhän mä edes lyönyt ihan joka buttonia. Mulla ei ihan hirveesti oo kokemusta viiden kortin PL pokerista, joten mä pelasin sitä samalla periaatteella kuin PL hold'emia. Jos blindit pelaa tiukkaa, niin BU voi avata aina tai melkein aina. Positiosta saan ehkä jossain välissä jonkun bluffinkin tehtyä vaihdon jälkeen, jos maksuja tulee. Tossa turnauksessa oli vielä stäkit sillai kivasti, että jos tulet kylkeen, niin mä saan käytännössä valita pelataanko koko stäkistä.

Avausreissu ois varmaan voinut olla vähän pienempikin, mutta toisaalta noin saan vähän kovemman hinnan suoran vedoilta ;) . Sitäpaitsi potitusnappia on hauska painaa. Voi tolle jotain matemaattista perustaa keksiä. Saat jätkäparin tai paremman noin 20% todennäköisyydellä. Jos jätkäpari on SBllä ja BBllä rajakätenä, niin BU voittaa potin 64% kerroista suoraan. Ja jos BUlla ei ikinä olisi mitään ja blindit vain kippaa tai korottaa, niin BUn potituksen pitäisi antaa potti kotiin 70% kerroista.

Todennäköisyyksiä ennen vaihtoa:
      • Värisuora: 0,00%
      • Neloset: 0,02%
      • Täyskäsi: 0,14%
      • Väri: 0,20%
      • Suora: 0,39%
      • Kolmoset: 2,11%
      • Kaksi paria: 4,75%
      • A-, K-, Q- tai J-pari: 13,00%
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Jos olisin ollut fixu niin olisin lyönyt aina kun srz täydensi SB:tään. Mutta enpä ollut, ja muutenkin arkailin vähän liikaa (AAxxx:lla on menty rikki /useasti/, kuten AA44x käsi osoitti...). En todellakaan ole perehtynyt lajiin tarpeeksi.

Epäilen että mizrbl ja srz olivat ne viisahimmat tällä kertaa, mutta mene ja tiedä, täähän on kuitenkin se perus-pokka. ;)
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Höh, aina mä missaan kaiken kivan. Milloins muuten ratkotaan foorumin mestaruus näissä eksoottisemmissa peleissä? 7 card studiakaan ei ratkottu aikoinaan. :)
    • cashew123
      cashew123
      Bronze
      Joo, ihan hauskaa oli.

Taitaa olla vähintään 15 vuotta siitä kun viimeksi on ko lajia tullut harrastettua. Varmaan jossain lukiossa 90-luvun alkupuolella tms. ja silloinkin taidettiin pelata vaan kiinteällä panoksella joka kierros.

Aika iso osa energiasta meni käyttöliittymän kanssa, kun tuo Ongame on jäänyt vähemmälle viimeaikoina ja napit varsinkin uudessa lajissa muutenkin hukassa. Pottikokojen/lyöntien/blindien seuraamisesta ei myöskään tullut oikein mitään, siksi se alkuun kasattu stakki varmaan katosikin niin nopeasti :)

No paremmat voittivat tällä kertaa. Jimille propsit hyvästä noususta. Kävit aika kuilulla, mutta maltoit odotella kunnon käsiä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      [quote][i]

Sitten en ymmärtänyt PokkAA:n ja Tikkarin selitystä etteivät jaksaneet tulla mukaan turnaukseen. Eikös pokeria pelata yöllä ja tikkari voi haukotella seuraavan työpäivänä :D

[/quote]Joo no toistaikseksi ollaan vielä muiden kyytien varassa tässä, joten mikäli ei halua toimistolla yöpyä niin 'when you gotta go you gotta go'. Sitte kun saan bemarin alle ja saan tulla ja mennä ihan omilla kyydeillä, niin voi noita turneitakin vetää :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokerSharp
      Minä olin jopa tulossa mukaan viime hetkillä, mutta kun valmennuksen chatissa ei ollut helposti näkyvillä tuo salasana, niin ulkomuistista survaisin "viitonen", jolla ei päässyt sisään. Valmennuschattiin sitten hädissäni huutelin ja sain Zammylta oikean salasanan, mutta ovi turnaukseen oli jo vedetty nenän edestä kiinni.

Ainoastaan sen ansiosta PokerSharp pääsee nyt pullistelemaan voittajana... ;)
    • zamwise
      zamwise
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Minä olin jopa tulossa mukaan viime hetkillä, mutta kun valmennuksen chatissa ei ollut helposti näkyvillä tuo salasana, niin ulkomuistista survaisin "viitonen", jolla ei päässyt sisään. Valmennuschattiin sitten hädissäni huutelin ja sain Zammylta oikean salasanan, mutta ovi turnaukseen oli jo vedetty nenän edestä kiinni.
      Yritin parhaani mukaan helpottaa osallistumiskynnystä noudattelemalla salasanan valinnassa totuttua linjaa.

Pelinä Texas Hold'em -> salasana "texua"
      Pelinä Omaha -> salasana "omppua"
      Pelinä 5 card draw -> salasana "viitosta" ...
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      PokkAA oli vain niin täpinöissään, kun yli tunnin shorttisessiossa tuli alle 1 bin kuoppaa, ettei muistanut oikeaa salasanaa.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      PokkAA oli vain niin täpinöissään, kun yli tunnin shorttisessiossa tuli alle 1 bin kuoppaa, ettei muistanut oikeaa salasanaa.
      Tappioita kärsinyt kala sai voittajatunteen! :)