Viikon väittely: Tiukka pelaaja voittaa eniten!

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tämän viikon väittelyssä väitämme, että tiukka pelaaja, joka pelaa vaan ensiluokkaisilla käsillä, voittaa eniten rahaa pokerissa.

Tiukka pelaaja odottaa kärsivällisesti laatukäsiä ja pelaa käden saadessaan aggressiivisesti ja suoraviivaisesti. Hän ei vaivaudu varastamaan blindeja tai puolustamaan niitä ilman todella hyviä kortteja. Hyvä lähtökäsi tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

"Antaa muiden varastella ja riskeerata rahojaan keskivertokäsillä", hän miettii. "Minulle nuo rahat tulee kuitenkin kunhan vaan jaksan odottaa."

Voiko tällä tyylillä muka jäädä tappiolle?

Tuo julki oma mielipiteesi ja puolusta sitä muita vastaan!

Sana on vapaa!
  • 11 replies
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Kaikilla tyyleillä voi jäädä tappiolle tai voittaa. Tavan soveltamisen taitotaso on se jolla ratkaistaa voitatko vai häviätkö. Suurin osa hyvistä (turnaus)pelaajista eivät ole niitä kaikkein tiukempia. Osallistumalla useisiin potteihin tarjoutuu mahdollisuus voittaa/vähitä enemmän rahaa ja saat hyville käsille useammin maksuja.

Toisaalta pelaamalla tiukkaa väistää hankalia tilanteita, joissa helposti voittamisen lisäksi myös menetään isoja summia. Siispä päästään tulokseen, että tiukkaa pelaamalla on helpompi hankkia kohtalaista tulosta, joka pitkällä tähtäimellä on usein se parempi ratkaisu.
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Nämä pelaajat paskovat housuihiinsa ainakin holdemissa täysin, omahassa on 4 korttia, joten tiukille omaha on parempi. Saa valuet hyville käsille paremmin omahassa kuin holdemissa, jos pelaa tiukalla tyylillä. Varsinkin, jos pöydässä on löysiä pelaajia paljon.

Itse käsitän nämä tiukat pelaajat kiviksi, jotka eivät oikeastaan voita mitään suurta, eikä häviä. Mutta pikku hiljaa häviävät koko ajan.

Toisaalta poikkeus vahvistaa säännön ja tiukissa pelaajissa voi olla pelaajia, jotka osaavat varioida peliään ja pelaavat hienoa pokeria.

Mutta eivät ainakaan voita eniten, siitä olen varma.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Jos ei oo kyseessä ihan SSS-mies, niin kyllähän se post-flop -taito ratkaisee voittojen määrän.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Riippuu paljon muistakin pöydän pelaajista miten kannattaa pelata. Tiukka pelityyli on useita pelaajatyyppejä vastaan ihan ok tapa pelata, mutta poikkeuksiakin löytyy. Parhain tulos kuitenkin tulee varmasti siitä, että osaa sopeutua muiden pelaajien tyyliin ja löytää näiden pelaajien pelistä heikkouksia joita hyödyntää.
    • FiST67
      FiST67
      Bronze
      Mä oon jyrkästi sitä mieltä, et laatukädeltä saa parhaat potit kun roskakäsi sattuu natsaamaan sitä vastaan :D :D .
      Ja etenki turnauksissa ei liian tiukalla kovin pitkään pysy mukana.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Sittari peluun kokemuksen kautta sanoisin, että pöydän koko on yksi oleellisimmista seikoista. Jossain 9-10 pelaajan pöydässä alun tiukka pelaaminen ja tarkkailu on mielestäni se ainut järkevä tyyli. Turhaa lähtä ammuskelemaan kovin villisti tuntemattomassa pöydässä? Poikkeuksena tähän tietyt allin pelaajat sittareiden alussa.

Peliä voi sitten aukaista hieman myöhemmässä vaiheessa, kun readeja tekevät pelaajat ovat asettaneet sankarin tiukkaakin tiukemmaksi.

Taasen, jos mennään johonkin 2-6 hengen pöytiin niin hieman villimpi tyyli toimii yleensä hyvin. Tässä oleellisinta on oman pelityylin jatkuva vaihtelu. Antaa vihun arvailla joka kerta, että onkohan tällä nyt 7 hai vai joku nutsi.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Tästä päästään vain kysymykseen että mikä on sitten tiukkaa?

jos pöydän pelaajia flopilla on alle 10%. niin harvoin millään todella tiukalla pelillä pärjää. blindit syövät väistämättä harvat voittosi.

Pöytään mukautumalla ne suurimmat voitot aina tulee. Tiukalla pelillä ei tosin tule ainakaan suurimpia tappioita.
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Itse olen voittanut turnauksen, pelaamalla vain 7/220 kättä koko turnauksessa!

Tosin olen voittanut myös turnauksen pelaamalla 40% käsistä, joten molemmat tyylit ovat hyviä, jälkimmäinen hieman riskialttiimpi=)
    • FiST67
      FiST67
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja jeppe1983
      Itse olen voittanut turnauksen, pelaamalla vain 7/220 kättä koko turnauksessa!

Tosin olen voittanut myös turnauksen pelaamalla 40% käsistä, joten molemmat tyylit ovat hyviä, jälkimmäinen hieman riskialttiimpi=)
      Joo jokunen turnee on voitettu, mut niistä ehkä 1kpl on menny edes lähelle tota 7/220. Kyllä turnauksessa pitää pelata vihujen mukaan ja vaihdella tyyliään, niin ettei vihut saa kunon riidejä.
    • Kurpen
      Kurpen
      Bronze
      Joo yhen sittarin oon joskus voittanu. Onnekas vie lopulta kaiken.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Mä vedin kerran piruuttani yhen sittarin vähän löysemmin, kun kortti kävi törkeän hyvin. Bubbleen tultaessa olin pelannut 90% käsistä ja olin ylivoimainen chipleaderi. Puskumoodissa sitten vähän tiukkasin, ja lopulta pelattujen käsien prosentti oli 50% viedessäni koko roskan. Oli ihan mielenkiintoinen kokemus. :)