Viikon kysymys: Montako pöytää auki?

• Poll
    • Who will win?

• 11
        Portugal
        100%
      • 0
        draw
        0%
      • 0
        Turkey
        0%
      Total: 11 Votes
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tällä viikolla kysymyksemme liittyy multitablaukseen. Montaako pöytää yleensä pelaat samanaikaisesti?

Monen pöydän samanaikainen pelaaminen mahdollistaa suuremman käsimäärän, ja sitä kautta paremman tuntituoton. Samalla taas riidien ottaminen pelaajista vaikeutuu, koska useaan pöytään on vaikeampi keskittyä samanaikaisesti.

Shorttipöydissä käsiä ja tilanteita tulee nopeammassa tahdissa, kun taas fullipöytiä pystyy pelaamaan useampaa samanaikaisesti. Heads-upissa taas jo kahdenkin pöydän pelaaminen saattaa tuottaa vaikeuksia.

Montaako pöytää sinä pelaat ja minkälaisissa pöydissä?
  • 21 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Avataan nyt äänestys vastaamalla 1-2 pöytää.

HUPissa 1, shortissa 2 pöytää auki kerralla. Johtunee varmaan tuosta pelityylistä, joka on melko aktiivinen. Keskittymiskyky ei vaan riitä isompaan määrään, fullisittareita pystyy sitte vetämään kolmea tai jopa neljää pöytää kerralla.
    • whooster
      whooster
      Bronze
      Itellä fullissa yleensä 4-5 pöytää, shortissa taasen 3. Riippuu tietenkin pöydistä, minkälaista "äksöniä" löytyy mutta tuo on aika perus.

Tosin tuotto on ollut jo monta viikkoa miinuksella.. Monista ohivedoista kärsineenä. Tänäänki reilujen korotuksien kautta AA tripsit hävisin 89 ristiä joka riverillä sai tietenki suoran.. kova poika oli kattomaan.. Vika varmaanki löytyy peilistä.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      1-2 pöytää yleensä, grindaillessa fullia niin voi olla ehkä 4 jos korttikuollutta on. Turnauksia pelaan yhden kerrallaan, ei oo monen pöydän pelaus oikein mun juttu. Jää kaikki riidit tekemättä.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Mulla on shortissa auki 4 pöytää, mutta fullissa voi olla jopa 8 (jos mahtuvat kuvaruudulle kivasti...). Nyt siirryttyäni enemmän shortin pariin pidättäydyn ainakin vielä max. neljässä. :)
    • TexMexi
      TexMexi
      Bronze
      Shorttia 4 pöytää yhtäaikaa, sittareita 4-8. :spade:
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Fullia 6-12 riippuen tasosta,verkosta, päivästä ja omasta fiiliksestä. Tosin en saa näin riidejä kaikista, mutta yleensä kyllä pöydän heikoimmat löydän.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Fullia 4-5 (6) pöytää. 5 pöytää aika passeli. kuudes alkaa olla liikaa.
      Shorttia 2-3 (4) pöytää.
      Hupista en pidä.

Nämä pöytämäärät tosin NL 50 tasolla, jolla tällä hetkellä grindailen. Tarpeeksi kalaisa taso että ylimääräiset peliliikkeet voi jättää pois. Ylemmillä tasoilla NL200< voisi olettaa pelin tiukentuvan rajusti ja pöytämäärän tulisi järjen mukaan laskea kun liikutaan oman peli kyvyn harmaalla alueella jossa kaverista saadut riidit on kultaakin arvokkaampia =)

Sittareita n 4 kerralla riippuen tässäkin tasosta.

Whoosterille vähän zemppiä. Itse olin eilen sessiossa muutaman satasen voitolla kun iski kauhea down swing. Mulla AA vastaan JJ preflop. Jätkät vei.. kaksi kertaa tilanne jossa isken flopilla settiin ja kaveri isompaan settiin ja taas mennään :D Flopaan nutsi suoran. Kaveri saa takaoven värin :/ Flopaan värin kaveri vetää ohi täkärillä. Noh tämän kaiken jälkeen jäin noin 5 euroa voitolle :D hieman se vitutti sillä hetkellä mutta asia olisi vonut mennä toisinkin päin.

Satu Setä taas karkasi tässä vähän aiheesta, mutta pakko vähän purkaa kun täällä on muitakin kohtalotovereita. Ei muuta kun kovasti zemppiä kaikille peleihin.
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Riippuu paljon saitista ja pelistä. Ennen meni parhaimmillaan Starsin shorttiholdemeja 7-9 niin ettei oma peli oikeestaan kärsinyt ja pystyi vielä lukeen foorumeita/irccaan samalla. 11 pöytääkin koitin, mutta sillon tuli aina sessioita kohden pari isompaa mokaa, jotka olis vähemmillä pöydillä pystyny välttään (perus kärkiparilla katki). Mutta sitte ku koittaa jotain tyyliin b2b:n shorttia niin siinä jo neljä pöytää tuntuu samalta ku Starsin 7. Toki käsiäki tulee sitte enempi tuntiin per pöytä, mutta ei se kyllä ihan sitä pöytien määrää korvaa.. Starsilla kuitenki vaikka itte ottaaki siitä toiminta-ajasta välillä melkein kaiken irti niin useemmat muut pelaa silti yhtä "nopeeta" ku muillaki saiteilla. Joten periaatteessa itte saa suhteessa enemmän aikaa verrattaessa pelien hidastumiseen, mikä taas mahdollistaa suhteessa enemmän pöytiä ja siten käsiä... jotaki tollasta.

Mutta kun en siis enää holdemia pelaa mitenkään päin niin nykyään sitte shorttihillos vedän sellasta 2-4 pöytää. Neljällä kyl joutuu keskittyyn aika täysillä ku mulla kuitenki vpip kai jotain 50+, en muista tarkkaan, ja lähes aina meen korotuksella sisään kaikki muut paitsi blindit (neki joskus). Lisäks showdowniin asti mulla menee käsistä jotain about 30+ % ku eihän nää vastustajat osaa kipata tai puskee toisia pihalle.

Jos tosta laskis jolleki sessiolle about 60 vpip ja neljä pöytää niin sehän vastais kahtatoista vpip20 holdemia jos vertauskohtana on kädet post flopilla. Holdemissa toki joutuis kippaan ahkeraan noita käsiä pf (mutta se nyt ei kauheesti vie aikaa ruksailla foldeja).

Huppeina sitte kahta pöytää ja vaan yhtä sillon jos siinä on jotenki erikoinen tilanne/vastustaja, joka sitte vaatii mun täydellisen keskittymisen (yleensä paisti, joka on vieny mun rahat :) ).

Niin ja nää kaikki siis jos yleensäki vastusta löytyy.. ei vaan tahdo välillä olla ketään pelaamaan, eikä joka päivä parhaimmillaankaan päästä välttämättä neljään aktiiviseen pöytään jos ei nyt jotain huppeja lasketa mukaan.
    • MizrblOldSod
      MizrblOldSod
      Bronze
      Fullia 5-7, shorttia vielä tällä haavaa vain 2 kun vasta sitä aloittelen. sittareita tulee yleensä pelattua vain yhtä kerrallaan, mutta samalla grindaan kolmea fullia käteispöytää.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      NL holdemi shorttia aukeaa session alussa 6 kappaletta, kun taas omahaa 4 kappaletta. Tästä voi toki ajatella kumpi vaatii enemmän aivotyöskentelyä;)
    • Buggy
      Buggy
      Bronze
      fullii 2-6 shorttii 1-2
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      3-4 on ollut vakio jo pitkään. En tykkää sen enempää pelaamisesta, kun en sitten näe kaikkia samaan aikaan. Olen kyllä kokeillut 6:tta PLO shortti pöytää, ja ihan positiivinen tulos siitäkin tuli.
    • Veikka6
      Veikka6
      Bronze
      yleensä 4 fullia näkee kaikki. kokeilin kerran kuutta mut ei sopinut mulle.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      2-3. Neljäs pöytä alkaa aiheuttamaan mokailua tai vähintäänkin alkaa maistua työltä mun putkiaivoille.

Tietysti riippuu mitä pelaa. Usein avaan MTT:n viereen pari sittaria ekaksi tunniksi. Kun turnauksessa tunnelma tiivistyy ja panokset kovenee, en avaa enää lisää ja alan keskittymään yhteen pöytään. Tosin viimeiseen muutamaan viikkoon en ole juuri isompia turneita pelannut, kun downswingin takia piti palata perusasioiden ääreen. Viikon verran on taas mennyt hyvin ja kuoppa on täytetty, joten alkaa taas huvittaa...
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Jos ei tiltti iske, niin sillo pelataan kahta. Jos iskee tiltti, niin ei voi pelata, ku yhtä ku ollaan koko rollilla yhessä pöydässä. Yksinkertaista ;)
    • Claret74
      Claret74
      Bronze
      Shortteja menee 4-8, yleensä 6.

Fulleja voi sitten jo hangata n. 12 kpl. (jonkun rake-racen aikana parhaillaan n. 20 - ei tartte enää paljon noteseja kirjotella...)
      Tosin fullia enää nykyään harvemmin - mitä nyt SSS (8 pöytää) tossa shorttien rinnalla :)

Itse hankin toisen näytön että pystyy pelaamaan useampaa pöytää koko ajan näkyvissä.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Nykyisin 2-9 pöytää, riippuen tasosta, jopa 12 pöytää olen pyörittänyt ja lisäksi muutamia jonossa, ettei vaan pöytä määrä laske kun poistuu jostain...

4 pöytää on kyllä ehdoton minimi mulle SSS pelissä, syvällä stäkillä harjotellessa tai shorttia 2-3 pöytää tuntuu riittävän. Parasta tulosta sekä dollareissa että bb/100 kättä tuntuu tulevan 4-6 pöydällä, ja pari pöytää jonossa ettei laskis määrä alle tuon neljän. Tällöin kerkeää vielä kattella vastustajien riidit ennen päätösten tekoa. Eikä vahingossa jää naulat panostamatta niinkun on muutaman kerran käynyt 9+ pöydän kanssa.
    • 96cigam
      96cigam
      Bronze
      Fullia mennään ja nyt on 6 max 7 pöytää auki
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Tuo on mielenkiintoinen juttu kun laskee kokonaistuottoa, niin joskus on vain järkevämpää pelata 2-3 pöytää kerralla, kuin 6 pöytää, ja tulos on sama ellei parempi 3 :a pöytää pelatessa.

Varsinkin siinä vaiheessa kun sittareissa ollaan ratkaisevassa asemassa, ja seuraava pelaaja on palkinnoilla, mikäli pelaat 6:tta pöytää kerralla, ei yksinkertaisesti ole mahdollista käyttää luovuutta yhtään, ja hyvät ryöstöpaikat menee ohi, toisin kuin 3:a pöytää pelatessa, nämä viimeiset palkintosijat ovat tod.näköisesti ne jotka kääntävät koko session reilusti voiton puoleiseksi=)
    • 1
    • 2