AF kerroin

• MrAnthony
      MrAnthony
      Bronze
      Voisikos joku selittää mitä tarkalleen tuo Aggression factor kertoo? Olen kyllä tajunnut että se kertoo vihun aggressiivisuudesta mutta miten tarkalleen. Ja jos jonkinlaisia rajoja saisi että onko kyseessä passiivinen/aggressiivinen pelaaja. Ja sitten yksi tyhmä kysymys, mutta kun tuntuu tulevan erilaisia vastauksia joka puolelta. Elikkäs mitä ne 2-bet, 3-bet, 4-bet tarkoittaa? Videoiden mukaan 3-bet on kun lyödään 3xkaverin korotus mutta jossain on myös sanottu että 2,5xkaverin korotus on pieni 3-bet? Täh...eli pieni selvennys tuohon. Varmaankin monelle ollut tuo asia selvä mutta täällä on ehkä hieman pidemmät piuhat... :)
  • 4 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Eli 3-bet tarkoittaa sitä kun lyödään alkuperäistä korottajaa kylkeen. Se ei siis ole sidonnainen korotuksen rahamäärään. Eli ensimmäinen korottaa, sä korotat siihen(3bet) ja seuraava kaveri korottaa siihen(4bet). Eli tuo ensimmäinen korotus on käytännössä tuo 2-bet, mutta siitä ei kuitenkaan sitä nimitystä oikeastaan käytetä.

Jos AF on alle tai noin 1 on kaveri todella passiivinen. 2 ja yli niin alkaa jo agressiivisuutta löytyä, 3+ on jo todella aggressiivinen pelaaja. Joku voi varmaan täydentää paremmin nämä aggressiivisuuden eri asteet, mä kun en pahemmin näitä ohjelmia oo käyttänyt.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Tuo AF on korotusten ja maksujen suhde [(bet+raise)/call]. Jos vihun AF on 1, niin vihu korottaa yhtä usein kuin maksaa, jos taas alle 1, niin vihu maksaa enemmän kuin korottaa, ja niin edelleen. Suositusarvona nyt näkee yleensä jotain 1,5-2, jonka ylittävää pelaajaa pidetään jo tavallista aggressiivisempana.
    • srz
      srz
      Bronze
      Aggressiivisuus AFn mielessä ei muuten ole mun mielestä ihan sama kuin mitä aggressiivisuudeksi yleisesti ymmärretään. Weak-tight pelaajan AF saattaa olla iso.
    • MrAnthony
      MrAnthony
      Bronze
      Kiitokset noista arvoista. Auttaa jo paljon statsien tulkitsemisessa. Sellainen kysymys vielä tuohon elephanttiin että saako siitä omat statsit esille kuten PokerTrackerissa että miten vihut näkee sun pelin?