PS League #03 - jälkispekulaatiot

• zamwise
      zamwise
      Silver
      Kerro tähän viestiketjuun PokerStrategy Leaguen toiseen karsintaturnaukseen liittyen:

- mielenkiintoisia käsiä ja ratkaisuja
      - (teko)syyt, miksi noutaja tuli niin nopeasti
      - taktiikka, jolla pärjäsit
      - kaikkea muuta spekuloitavaa turnauksen aikana ja sen jälkeen :)
  • 35 replies
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      13 ekaa jakoa.. paras käsi J8o :=) No enpä ainakaa tippunu tänään niin nopeeta ku viime kerralla :D
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Se oli nopeeta. :D

Pikkustäkki reissas heikolla ässällä ja eristin sen all-in AQ:lla, kun kaveri ei siitä pikkuässästä irti osaisi kuitenkaan päästää. Osui sitten riverillä siihen kasiinsa. Puskin lopulta hilut taskuyseillä keskelle, kaveri koppas AJ:llä ja osui ässään. Ensi viikolla sitten paremmalla tuurilla. :)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      En tiedä vielä tarkkaa kättä millä tulen tippumaan, mutta todennäköisesti tuuppaan lämmöt päällä jollain pikkusuittareilla tässä 5min sisään. Tuli taas sellainen lifetimetilt päälle ku netti pätkii eikä nyt pääse kirjautumaan Titanille sisään. AAARGGGHH!!!! :evil:
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      kärki parilla yliparille ulos ei maha minkään =)
    • mcine
      mcine
      Silver
      Alko iha mukavasti, pikkunousua. Sitten sain TT:n käteen ja floppikin oli 89T. Merkit keskelle ja vihu meni sit maksaan KJ:llä. Tai sehä oli toivottavaa, mutta se Q ei ollut. . Tais vielä olla riveri.

Sain noustua siitä 300 chipistä vielä 1000 tienoille, mutta 77 ei saanut hittiä, ja oli miltei alin pari. Sitten kun jäin alle 10bb:n niin koitin sb:sta bb:tä vastaan JTs:llä vaikka sain reraisen (typerästi kyä tehty). ei tullut väriä eikä hittejä kummallekaan (vihulla AT). ja pois kisasta sijalla 80 ... Ja ihan omaa tyhmyyttä ..tai ylioptimistisuutta.
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Aikamoista peliä oli mun pöydässä. Vihu tuuppaili All-in ahkerasti ja hyvällä prosentilla sille tuli voitot.

Suurin osa stäkistä meni, eri vihua vastaan kallepareilla. Vihun flopattua tripsit, enkä osannut päästää irti. Vihu pelas hyvin, minä en...

Kun jäljellä oli 420 puskin A4o:lla toivoen puskupeliä harrastavan kaverin maksavan ja maksu tulikin 92s:llä. 62% suosikkina tuplaan. Hauska käsi kun vihu sai 2 paria mutta riveri pelasti...

hetken päästä puskija tuuttaa taas ja minulla QQ tuuppaan 900 keskelle ja vastaan paljastuu K7o. 72% suosikkina rahat sisään mutta turnin K vie potin vihulle. Ei voi mitään kun ei ole lahjoja niin ei ole
    • ALmightyAL
      ALmightyAL
      Bronze
      No enpä nyt ehtinytkään tähänkään turnaukseen, kun olin tänään amiksien futiksen koulujenvälisien lopputurnauksessa Tampereella ja juuri tulin kotiin :rolleyes: Aika turha mun on enää näihin osallistua jos oon missannu jo kolme. Ainoa toivo olis jos voittais jonkuu noista turnauksista ja pääsis sitä kautta jatkoo mut siitä ei oo vissii varmuutta?

No se hyvä puoli sentään, että oltiin SM-hopealla :)
    • cashew123
      cashew123
      Bronze
      Jep jep.

Puoli tuntia alkuun sitoutissa, kun piti hakea läppärin laturi töistä...

Kerran SB:ltä iso blindi kotiin, yhden flopin katsoin ennen sitä. Yhteensä taisin pelata (siis foldata) n. 15 kättä, joista viimeisellä kallet käteen, 3xBB reissu (300 merkkiä), leluahma reissaa allit (~1000 merkkiä) kympeillä ja turnilla kymppi pöytään ja meikäläinen ulos.

No, jatketaan tästä. Ens kerralle vois asettaa tavoitteeksi päästä mukaan jo alusta. Tiedä sitten parantaako vai huonontaako se mahdollisuuksia :)
    • Kolomeviis
      Kolomeviis
      Bronze
      Preflop allin. AA vs TT. Ässät ei pitäny...
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Länttäsin allin nelosia vastaan kärkiparilla. Dats poka. :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Sija 53. Heikossa hapessa all-in A8. Vastaan Q3s ja riverillä tuli Q. Käytännössä hävisin yhteen flippiin, kun perinteisesti AK vs. QQ ei pitänyt. :)
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Menin flopilla all in ku potis 4k + kaverin about 3k pusku.. mulla 3k jäljel..

http://img79.imageshack.us/my.php?image=ohivetoheheedy9.jpg

Naic?
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Olipahan surkeaa :( . PokerSharpin mainostama kaveri istui ekan tunnin vasemmalla puolella, ja olisin oikein mielelläni käyttänyt jamppaa pariinkin tuplaukseen, mutta käteen tuli toinen toistaan roskempaa kättä eikä päässyt osallistumaan kun ei huvittanut turnauselämää pistää roskaflipin varaan.

Ajauduin alle tonnin stackiin ennen taukoa ja samalla kun kaveri tippui, jouduin uuteen pöytään. Kunnon kortteja ei tullut edelleenkään, ja nopeasti ministackilla ulos AJ vs. Q2.

Tulipahan nähtyä. Ensi viikolla taas, toivottavasti vähän lämpimämmällä pakalla.
    • 108500
      108500
      Bronze
      Sija 39. Naulat tuli vastaan. Kivaa oli ja ihan tyytyväinen olen peliini. Pysyin tyylilleni uskollisena, showdowniin taisin joutua kokonaista 4 kertaa. Pitkään tuli roikuttua top10 sisällä. Sitten kun stäcki oli tipahtanut siihen parintonnin hujakoille ja bb300, niin ote lipesi ja pistin all-in 10Qs ja kaverilla olikin naulat, floppi antoi sille kolmoset ja lopulta riveri antoi täyskäden ja ulkona oltiin.
    • pendo
      pendo
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ColorFlusher
      Menin flopilla all in ku potis 4k + kaverin about 3k pusku.. mulla 3k jäljel..

http://img79.imageshack.us/my.php?image=ohivetoheheedy9.jpg

Naic?

toi jäi vähän hiertämää
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      Pöh, just ratkasevalla hetkellä ei sit käsi kestä.

Kun kaksi viimeistä pöytää oli jäljellä, sain heti vasemmalle puolelle istumaan ColorFlusherin, yhden niistä muutamista joilla oli isompi stacki kuin itselläni. Niinhän siinä kävi, että sain pienelle blindille KK:n, pieni stacki middlestä oli tuupannut kaiken, ja yritin saada Flusherin puskemaan kurakädellä minua pois potista, joten vain maksoin short stackin puskun (~3k). Flusher sitten teki halutun moovin ja puski kaiken sisään, maksoin ja sieltä löytyi niinkin hyvä käsi kuin AQ, floppiin tietenkin A ja lensin ulos.

Olisi kenties pietänyt hieman pidemmälle miettiä tuota kikkailua ennen floppia, vieressä yksi niistä ainoista pelaajista, joilla on tarpeeksi suuri stacki jotta se olisi uhka. Ja sitten lähden moovailemaan niinkin heikolla arpakädellä kuin KK? Ei näin.

Noh, ainakin entisen kärkisijan pitäjän, poissaolollaan loistaneen degnicin ohi mentiin kokonaispisteissä että hujahti. Valitettavasti tuonne jäi vielä muutama korkeilla pistesijoilla ollut pelaaja vielä jauhamaan, mutta eipä ne kovin suurta eroa voi enään kuroa. :)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Finaalipöytään asti päästiin, ja sijalle 10. Ei paha.
    • MizrblOldSod
      MizrblOldSod
      Bronze
      sija 29.
      vähän jäi kaivelemaan. pelasin alussa huonosti ja tipuin nopeasti 500 paikkeille, kunnes kouraan alkoi tulla säädyllistä liparetta ja <13BB stäkin säännön mukaisesti aloin räiskiä all in. Yhdet ässätkin käräytin tuolla tavalla, heti seuraavana käteen lumiukot, jotka reissasin maltillisemmin. Ajattelin että imagoni oli kasvanut niin agressiiviseksi että saisin vähemmän calleja jos vetäisin sen zammyn valmennuksessa mainitseman lakanan päälle ja esittäisin niitä ässiä. No, tuli yksi reissu, johon puskin ja kaveri paljasti AQ:n. Mun kasipari piti ja stäkkiä oli sen jälkeen taas puolitoista kiloa. Sen jälkeen vielä yksi tuplaus AQ:lla TT:tä vastaan, mutta sitten pelasin 88:n huonosti. Olin BB:ssä ja keskeltä vihu limppaa sisään 100 merkillä. Minä korotin 500:aan, vaikka olisi pitänyt joko puskea tai sököttää, mieluummin sököttää vielä tuossa vaiheessa turneeta. Floppi olikin sitten pelkkiä ylikortteja värin vedolla, johon en uskaltanut lyödä, vihukin checkasi. Turnilla väri täyttyi ja heikkoutta taas osoitettuani vihu löi puoli pottia. Samaa vihua vastaan hölmöilin vielä uudelleen samoista positioista AQ:lla. Vihu korotti jotain, minkä minä maksoin vaikka vihun stäkki oli niin vähäinen että parasta olisi ollut puskea. Floppi KJx, johon en taaskaan viitsinyt lyödä ja potti vihulle.

Stäkki kävi lähempänä viittä tuhatta, mutta alkoi sitten huveta blindien noustessa ja korttien huonotessa. Merkkejä hupeni kun minulle tuli ATs UTG+1:een, UTG:lla oli 1 2/3 BB:ia jäljellä ja meni all in. Siinä tilanteessa vihun range voi olla aivan mitä vain, joten puskin perässä ajatellen hyödyntää aikaista positiota ja pelotella muut pois potista. UTG:lla olikin sitten QQ, eikä minulle tullut ässää, joten onneksi olkoon. Blindien siivottua stäkistä lisää olinkin jo heikossa hapessa ja leikki loppui A8:lla Qx:ää vastaan.

Saapa nähdä pysynkö tällä sijoituksella enää kokonaiskisassa kolmenkymmenen kärjen joukossa. Jos pysyn, niin voin olla jokseenkin tyytyväinen...
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja MizrblOldSod
      Saapa nähdä pysynkö tällä sijoituksella enää kokonaiskisassa kolmenkymmenen kärjen joukossa. Jos pysyn, niin voin olla jokseenkin tyytyväinen...
      Olit kokonaistilastossa 22. ennen tätä kisaa ja tämän jälkeen jotain 10-15 välillä. Et siis todellakaan vajoa alaspäin, vaan nouset ylöspäin.
    • 1
    • 2