Viikon haastattelu: typohh

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      PokerStrategyn tiimi laajenee, kun turnausexpertti typohh liittyy valmennusryhmäämme. Miehen haastattelu löytyy uutissivuiltamme tai suoraan täältä.

Tähän viestiketjuun voit kommentoida haastattelua tai halutessasi myös esittää typohh:llelle lisäkysymyksiä. Hän sitten vastaa niihin - mutta ainoastaan halutessaan...

Oletko sinä seuraava haastateltu? Vai tiedätkö jonkun, josta haluat tietää lisää? Tarjoudu haastateltavaksi tai ehdota haastateltavaa täällä.
  • 9 replies
    • simppa33
      simppa33
      Basic
      Mua ainakin aina kiinnostaa, et onko tullu jotain isoja turnausvoittoja? Oon utelias immeinen :D
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      typohh sanoo:
      Olen ohjelmoija ammatiltani. Sen myötä on ollut luontevaa varmistaa pokerikäsityksiäni kirjoittamalla yksinkertaisia ohjelmia, joilla voin testata erilaisia pokeristrategioita.
      Itselläni on myös hiukan ohjelmontitaustaa (no onhan sitä tullut tehtyä ammatikseen yli 13 vuotta :) ). Olen miettinyt voisinko mallintaa esim. SSS strategiaa ohjelmallisesti. Itse strategian koodaaminen ei ole vaikea mutta ongelmaksi mietinnöissäni tuli miten mallintaa vastustajat ? Pelkään että vastustajie teityn mallin (tai useamman) toteutus ei vastaa todellisuutta.

Äh, tuo kuulostaa hiukan epäselvälle mutta kerrotaan esimerkin kautta:
      - Mietin mitä vaikutusta SSS:ään on keskisuurten parien (77-TT?) korottamisen sijasta limpata mukaan pottiin
      - Teen ohjelman jolla mallinnetaan 10 hengen pöytää
      - Hero pelaa tarkalleen SSS:n mukaisesti ja sitten muokatulla strategialla
      Kysymykset:
      - Miten mallinnan vastustajat? siis miten heidän tulisi pelata

Helppo ratkaisu olisi tehdä heistä random pelaajia ja verrata strategian muutoksen vaikutuksia mutta voisiko tämän suoraan siirtää oikeaan peliin ?

Voisitko valottaa millaisia pieniä ohjelmia olet tehnyt ? Onko sinulla tietoa / linkkejä lähdekoodiin jossa tällaisia simulaatioita on tehty?

Google löysi typohh:lta seuraavan käden, tunnustatko olevasi sama henkilö?

Seat 1: tennis_full_t ($101.50)
      Seat 2: ZanDa123 ($100)
      Seat 3: Harley_DWG ($95.80)
      Seat 4: thargian ($37.50)
      Seat 5: UniKK ($100)
      Seat 6: typohh ($472.30)
      ZanDa123 posts the small blind of $0.50
      Harley_DWG posts the big blind of $1
      The button is in seat #1
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to typohh [Kh Ks]
      thargian folds
      UniKK has 15 seconds left to act
      typohh: dont even think..
      UniKK folds
      typohh: good boy
      typohh raises to $3.50
      tennis_full_t raises to $12
      ZanDa123 adds $0.50
      ZanDa123 folds
      Harley_DWG folds
      typohh: whats this?
      typohh: keep reraising me, eh?
      typohh: take this
      typohh has 15 seconds left to act
      typohh raises to $37.50
      tennis_full_t raises to $101.50, and is all in
      typohh calls $64
      tennis_full_t shows [Qc As]
      typohh shows [Kh Ks]
      typohh: wp
      *** FLOP *** [Ad Qd 3d]
      *** TURN *** [Ad Qd 3d] [4h]
      *** RIVER *** [Ad Qd 3d 4h] [9d]
      tennis_full_t shows two pair, Aces and Queens
      typohh shows a pair of Kings
      tennis_full_t wins the pot ($201.50) with two pair, Aces and Queens
      typohh: man, ur a genious

ei muuta kun tervetuloa kynimään minun stäkki PS:n turnauksessa. Saattaisin maksaa AQ:lla tuollaiselle kukkoilijalle :)
    • pirmaki
      pirmaki
      Bronze
      Aika paljon käytät kyllä aikaa opiskeluun suhteessa pelaamiseen. :woot:
      Minua kiinnostaa tietää minkälaisissa turnauksissa sua näkee.
      Pelaatko paljon livepelejä.Entä sng ja millä tasolla
      Tietysti ne voitotkin kiinnostaa :P
      Tervetuloa minunkin puolesta.
      (meitä apua tarvitsevia täällä riittää ;) )
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja simppa33
      Mua ainakin aina kiinnostaa, et onko tullu jotain isoja turnausvoittoja? Oon utelias immeinen :D
      Ei ole mitään isoja voittoja. Livepelistä mitä vähän oon pelannu, oon saanu muutaman järkevän rahasijan, joista isoin on 3k€, 100€ rebuy turnauksesta. Online isoin voitto on 3.4k$, mutta taas yli 1k$ voittoja on toistakymmentä. Suurin osa turnauksista mitä pelaan on 3-10$ rebuy turnauksia tai $10 - $50 freezeout turnauksia.

Olen pelannu jonkin verran kalliimpia turnauksia, varsinkin sunday millionsiin ($200 buyin) olen osallistunu kai 6 kertaa, paras sijoitus siellä n. 120 mistä tuli 1.6k$.

PokerSharp
      Voisitko valottaa millaisia pieniä ohjelmia olet tehnyt ? Onko sinulla tietoa / linkkejä lähdekoodiin jossa tällaisia simulaatioita on tehty?
      En ole julkassu lähdekoodeja. Olen tehnyt mm. ICM (independent chip modeling) laskimen, nash eqalibrium laskimen, kirjoittanu simulaation turnauksista ja varianssin vaikutuksesta peliin. Mutta ennen kaikkea olen tehny todella paljon pieniä simulaatioita erinäisistä tilanteista. Mun viimeisin softa on varmaan hyvä esimerkki siitä minkä laisia simulaatioita kyhään. Halusin selvittää voiko olla kannattavaa maksaa connectes suited kädellä vihu korotus positiosta, jos itellä on vaan 25-30bb stäkkiä mutta vihu c-bettaa liian usein. Mallinsin vihulle rangen, sen jälkeen oletin vihun tekevän 2/3 potin c-betin 100% ajasta ja katoin mikä eqalibrium saadaan jos hero floppaa napin tai vedon, jonka jälkeen vihu maksaa jos sillä on tietty equity ennalta määrättyä rangea vastaan (joka oli todella lähellä optimi maksu range sille). Vastaus oli että se on marginaalisesti +EV.

pirmaki
      Pelaatko paljon livepelejä.Entä sng ja millä tasolla
      En pelaa juuri ollenkaan live pelejä, ehkä 3-4 vuodessa (GCH siis). SnG en pelaa käytännössä ollenkaan, mutta on hyvin samankaltaista kun turnaus pöydän finaali (paitsi nopeampi).

PokerSharp
      Google löysi typohh:lta seuraavan käden, tunnustatko olevasi sama henkilö?
      Juu, muistan ton hyvin, sangen huvittava käsi.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Pistetäänpäs uusi tulokas sitten penkin alle:

Mitenkäs tämä valmentajapesti laskeutui sinun olallesi, ja mitä PS.fi voi odottaa näkevänsä uudelta valmentajaltaan?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Pistetäänpäs uusi tulokas sitten penkin alle:

Mitenkäs tämä valmentajapesti laskeutui sinun olallesi, ja mitä PS.fi voi odottaa näkevänsä uudelta valmentajaltaan?
      Älä nyt ala heti miestä piinaamaan kun olen typon just saanut tänne houkuteltua :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      No mutta kun... :(
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Alkuun lupauduin kai tekeen muutaman turnaus videon, olen nauhottanut jo pari turnausta ja yritän vielä keksiä miten saisin videoista esitys kelpoisia (saada selostusta käsien väliin, tai editoitua videosta tylsät kohdat ulos). Taisin myös lupautua poistaileen täällä aktiivisesti ja vastailla varsinkin turnaus aiheisiin kysymyksiin. Kattoo nyt miten asiat etenee ja paljon aikaa pystyn käyttään tähän.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Selvä homma, innolla odotetaan sitten. Onnea vaan pestin suhteen! :)