Tienestit

• EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Mitkä ovat keskimääräiset kuukausi ansiosi/tappiosi pokerissa ? Mikä on rollisi ? Kuinka moni strategyläisistä tulee toimeen pelkällä pokerin peluulla ?? Onko sinulla tavoitteena olla joskus pokeriammatilainen ? Mitä ammatikseen pelaaminen vaatii ?

Tarkoitus oli ehdottaa viikon kysymystä, mutta viesti lipsahti kuitenkin väärään paikkaan ??

Voisin aloittaa lyhyesti.

Itse teen noin +15 euroa päivässä. Jos lasken voitot- tappiot / pelipäivillä. Tunteja kertyy noin 2 per päivä. Summat ei ole suuria. Pelillisesti päihitän tällä hetkellä NL 25 tason.. Vakaa ajatus kuitenkin siitä, että pelaisin joskus ammatikseni takaraivossa on. Olen miettinyt, että vakiintuneet 40-50 euron päivät esim 6-12kk jaksolla rohkaisisi ainakin minut muuttamaan johonkin etelän lämpöön. Tähän päästäkseni minun tulisi päihittää NL 100 taso ? Näin olen kaavaillut. Ja sen eteen tässä töitä tehdään. Enkä näe mitään syytä ettenkö tulisi tavoitteessani onnistumaan jos vain jaksan kehittää itseäni ja peliäni systemaattisesti..

Pidättekö minua täysin hulluna vai löytyykö muita joilla on samanlaisia ajatuksia ? :)
  • 10 replies
    • cashew123
      cashew123
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Olen miettinyt, että vakiintuneet 40-50 euron päivät esim 6-12kk jaksolla rohkaisisi ainakin minut muuttamaan johonkin etelän lämpöön.
      Oho. Mitä muuta tekisit, kun pelaisit pokeria? Itse en vielä tonnilla kuussa muuttaisi kyllä minnekään. Omalla kohdallani tuo pitäis olla ennemminkin kymmenkertainen ennen kuin uskaltaisin päivätyöt lopettaa ja siirtyä päätoimisesti pokerin pariin. Tai ainakin nyt viisinkertainen.

Tuohon nyt on kyllä itsellä vielä matkaa :) Ehkä sitä vois ottaa projektin, että ois johonkin 45-50 v valmis lopettamaan päivätyöt ja alkaa vaikka kierrellä turnauksia työkseen.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja cashew123
      Olen miettinyt, että vakiintuneet 40-50 euron päivät esim 6-12kk jaksolla rohkaisisi ainakin minut muuttamaan johonkin etelän lämpöön.
      Oho. Mitä muuta tekisit, kun pelaisit pokeria? Itse en vielä tonnilla kuussa muuttaisi kyllä minnekään. Omalla kohdallani tuo pitäis olla ennemminkin kymmenkertainen ennen kuin uskaltaisin päivätyöt lopettaa ja siirtyä päätoimisesti pokerin pariin. Tai ainakin nyt viisinkertainen.

Tuohon nyt on kyllä itsellä vielä matkaa :) Ehkä sitä vois ottaa projektin, että ois johonkin 45-50 v valmis lopettamaan päivätyöt ja alkaa vaikka kierrellä turnauksia työkseen.

No ensinnäkin tulen pienellä toimeen :) Toiseksi olen nuori ja voisin tulla milloin tahansa takaisin koti suomeen jos menee pupu pöksyyn =) kolmanneksi 1000 euron verottomat kuukausi tulot riittää, esim bulgariassa tai muissa ei niin kalliissa maissa ihan herroiksi asti :D Täällä kun tuo asuminen ja eläminen on niin kallista.. Sitten vielä se seikka, ettei ole hameväkeä nurkissa pyörimässä niin olen siltä osinkin valmis lähtemään :D

Mutta pakko myöntää, että turhan tiukka on budjetti :D ehkä hieman vaatii vielä pelivaraa =)
    • api90
      api90
      Bronze
      joo morjesta olin tässä kipeenä viisi päivää ja ajattelin pelailla pokeria laitoin pokerihuoneelle 20 e talletuksen ja aloin pelailemaan ihan mikro pelejä sittareit ja tälläisiä sitten pelasin yhden vitosen sisään osto turnauksen voitin sen siitä tuli 250e sitten jatkoin pelailua ja neljän päivän pelailun jälkeen oli tonni rahaa se oli aika tiukka nousu sitten tuli 150 e turpaan päivässä ja otin cash outin :)
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja api90
      joo morjesta olin tässä kipeenä viisi päivää ja ajattelin pelailla pokeria laitoin pokerihuoneelle 20 e talletuksen ja aloin pelailemaan ihan mikro pelejä sittareit ja tälläisiä sitten pelasin yhden vitosen sisään osto turnauksen voitin sen siitä tuli 250e sitten jatkoin pelailua ja neljän päivän pelailun jälkeen oli tonni rahaa se oli aika tiukka nousu sitten tuli 150 e turpaan päivässä ja otin cash outin :)
      Hienosti pelattu ! Ethän sentään kaikkei nostanut jos noin hyvin sujuu ? Pidä jonkinlaista päivittäistä rajaa mahdollisilla tappiolla niin ei iske paniikki tai tiltti..
    • MrAnthony
      MrAnthony
      Bronze
      Juu elikkäs tuollaista 40-50€ päivätasolla liikkuu pokerista saatavat tulot.Päivässä tulee pelattua 4-6 tuntia SH NL25.Tällä hetkellä rolli pyörii jossain 1400€ hujakoilla.Tarkotuksena olis jossain vaiheessa pärjätä pelkällä pokerilla ja todellakin samat suunnitelmat että pois Suomen upeasta räntäsateesta.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja MrAnthony
      Juu elikkäs tuollaista 40-50€ päivätasolla liikkuu pokerista saatavat tulot.Päivässä tulee pelattua 4-6 tuntia SH NL25.Tällä hetkellä rolli pyörii jossain 1400€ hujakoilla.Tarkotuksena olis jossain vaiheessa pärjätä pelkällä pokerilla ja todellakin samat suunnitelmat että pois Suomen upeasta räntäsateesta.
      Joo ei nää loska ja räntä kelit oikein säväytä.. Onneksi nyt vuodenvaihteessa edes pääsee hetkeksi etelän lämpöön :P

Vähän rohkaisee kuulla muidenkin ajatuksia täysipäiväisestä pokerinpeluusta.

Olis mukava kuulla esim TIKKARIN mietteitä kun taitaa mies asustella jo siellä epsanjan auringon alla ? ja kukas muu vielä ? voisitteko kertoa hieman onko pokeri teidän päätoiminen tulonlähde ja jos on niin miltä pokerin peluu ammatikseen maistuu ? Mitä neuvoja antaisitte tuleville ammati pelaajille ? Mitä olisitte tehnyt toisin ? mitä asioita kannattaa ottaa huomioon ? huonoja / hyviä puolia ?
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Omat pelit aika break-eveniä tai jonkin verran voitolla. Rolli ei ole katoamassa minnekään, mutta tuntipalkkaa ei viitsi edes laskea, koska normitöitä tekemällä saa yli 10x enemmän. Pelitunnit elokuun jälkeen jääneet vähäisiksi, kun työpaikalla ja lasten harrastuksissa on riittänyt tekemistä ja menemistä.

En usko, että päätoiminen pokeri olisi kovin helppo tapa tienata elanto. Voitollista peliä jatkuvasti pelatakseen pitäisi olla virkeä ja peliin keskittynyt aina kun "on töissä". Lähes missä tahansa muussa hommassa työn voi tehdä väsyneenäkin, rutiinilla, ja vain tarvittaessa skarpaten. Suuren osan ajasta voi käyttää ihan muuta kuin työtä miettien, ja silti tilipäivänä tulee sopimuksen mukainen korvaus työnantajalta.

Samoin tiltit ja muut hölmöilyt pitäisi pystyä kitkemään pois lähes kokonaan, muuten tilipäivät jäävät tulematta. Harvassa työpaikassa virheitä tai hetkellisiä hermostumisia vähennetään aina palkasta. Säännöllinen tilttaus johtaa totta kai normityössäkin hankaluuksiin, muttei ole läheskään niin yleinen ongelma kuin pokerinpelaajille.

Kaikesta huolimatta uskon, että pokeri voi olla oikein hyvä uravalinta joillekin. Uskon myös, että tällä foorumilla kirjoittaa useampi sellainen henkilö. Neuvoisin silti lähtemään osapäiväisyydestä, ja hankkimaan alkuun ainakin osan tuloistaan muualta kuin peleistä. PS:n hommiin hakeutuminen voi olla hyvä tie.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      [quote]Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe

Olis mukava kuulla esim TIKKARIN mietteitä kun taitaa mies asustella jo siellä epsanjan auringon alla ? ja kukas muu vielä ? voisitteko kertoa hieman onko pokeri teidän päätoiminen tulonlähde ja jos on niin miltä pokerin peluu ammatikseen maistuu ? Mitä neuvoja antaisitte tuleville ammati pelaajille ? Mitä olisitte tehnyt toisin ? mitä asioita kannattaa ottaa huomioon ? huonoja / hyviä puolia ?
      No jaa, hyviä ja huonoja puolia nyt on varmaan joka hommassa. Pokeri oli ainoa tulonlähde muutaman vuoden ajan, mutta nyt saan kyllä jonkoinmoista liksaa näistä hommista. Tosin taas pelit kärsii kun joutuu "oikeita" töitä tekemään, joten onko tämäkään nyt niin mukavaa sitten..

Erona tietenkin on se, että pokeri ei ikinä ole mitenkään varmaa tuloa ja välillä voi tulla pitkiäkin tappiokausia. Rolli pitäisi olla tarpeeksi iso, jos ei meinaa oikeita töitä enää tehdä. Elämiskustannukset on tietysti tärkeässä roolissa, jossain Thaimaassa kun elää varmaan tonnilla kuussa ihan loistavasti, kun taas Helsingissä hyvä jos maksat sillä rahalla vuokran.

Pokeria voit pelata missä vaan ja silloin kun itse haluat, töissä on yleensä oltava tiettyyn aikaan vaikkei maistuisikaan. Pokeri antaa siis elämään tietynlaisen vapauden, mutta samalla se on äärimmäisen epävarma tulonlähde. Niin kauan jos rolli on riittävän iso ja mahdollistaa esim. yli vuoden elämiskustannukset vaikkei peleistä tulisikaan voittoa, niin miksei. Mut onhan se vähän ahdistavaa tehdä "töitä" 40 tuntia viikossa jos siitä joutuu vielä muutaman tonnin maksamaan. Jos pokerilla pystyy jatkuvasti tekemään parempaa tulosta kuin oikealla työllä niin silloinhan tuo olisi kaiken järjen mukaan kannattavaa.

Lisäksi pitäisi pystyä kestämään downswingit, tilttaamiset ym. pokeriin liittyvät ikävät asiat. Suosittelisin kuitenkin ihan oikean ammatin hankkimista. Pokerilla kun ei pahemmin nuo työeläkevakuutukset ym. kerry ja aika moni menee varmaan poikki ennemmin tai myöhemmin.

Suosittelisin kyllä, että teette ihan oikeita duuneja niin kauan kun huomaatte, ettei oikeesti enää kannata mennä duuniin kun pokerilla tulee jatkuvasti (lue:esim. vuoden aikavälillä) 4-5 tonnia kuussa voittoa.

Kai sitä joku pystyis itsensä jollain NL100 -tasolla elättämään, mutta ongelmana ovat siinä nimenomaan nuo elinkustannukset. Hyvänä kuukautena voit tehdä 2K voittoa, mutta jos menee 1800€ elämiseen, niin ei siinä paljoa rollia kasvateta. Ja se yks +-0 kuukausi tarkoittaakin sun elinkustannusten verran miinusta eikö niin?
    • McGrecor
      McGrecor
      Bronze
      Itse en kyllä haaveilekaan pokeriammattilaisuudesta. Ei millään tuo sipuli kestäisi tulojen epävarmuutta. Olenkin ottanut tavoitteekseni maksaa opintolainani pokerilla (sitä on vielä joitakin tuhansia jäljellä). Nyt olen muutaman isomman turanusvoiton myötä saanut nostettua 5 kk:n lainanlyhennykset tililleni joten seuraavia voittoja on aikaa harjata. Sitten kun on opintolainan verran rahaa nostettu, asetetaan uudet tavoitteet. Todennäköisesti silloin ota tavoitteekseni asuntolainin lyhentämisen pokerista saaduilla rahoilla (ainakin osan kuukausilyhennyksestä). Tosin tämä tavoite vaatiikin sitten jo huomattavia lisäpanostuksia...

Kantava idea tässä mun suunnitelmassa on siis se että pyrkimys olisi kerätä pokerilla ja vedonlyönnillä rahaa näihin säännöllisiin menoihin esim. Laina. Jolloin pääsisin siihen tilanteeseen että säännöllisillä palkkatuloilla voisin sitten harrastaa muuta sijoitustoimintaa, varsinkin nyt kun kurssit syöksyy on mukava olla ostamassa...

Olen siis kääntänyt hieman päälaelleen tämän ajatusmallin. Yleensähän kortista saaduilla tuloilla hankitaan luksusta ja palkkatuloilla maksetaan juoksevat kulut.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      [quote]Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari

No jaa, hyviä ja huonoja puolia nyt on varmaan joka hommassa. Pokeri oli ainoa tulonlähde muutaman vuoden ajan, mutta nyt saan kyllä jonkoinmoista liksaa näistä hommista. Tosin taas pelit kärsii kun joutuu "oikeita" töitä tekemään, joten onko tämäkään nyt niin mukavaa sitten..

Erona tietenkin on se, että pokeri ei ikinä ole mitenkään varmaa tuloa ja välillä voi tulla pitkiäkin tappiokausia. Rolli pitäisi olla tarpeeksi iso, jos ei meinaa oikeita töitä enää tehdä. Elämiskustannukset on tietysti tärkeässä roolissa, jossain Thaimaassa kun elää varmaan tonnilla kuussa ihan loistavasti, kun taas Helsingissä hyvä jos maksat sillä rahalla vuokran.

Pokeria voit pelata missä vaan ja silloin kun itse haluat, töissä on yleensä oltava tiettyyn aikaan vaikkei maistuisikaan. Pokeri antaa siis elämään tietynlaisen vapauden, mutta samalla se on äärimmäisen epävarma tulonlähde. Niin kauan jos rolli on riittävän iso ja mahdollistaa esim. yli vuoden elämiskustannukset vaikkei peleistä tulisikaan voittoa, niin miksei. Mut onhan se vähän ahdistavaa tehdä "töitä" 40 tuntia viikossa jos siitä joutuu vielä muutaman tonnin maksamaan. Jos pokerilla pystyy jatkuvasti tekemään parempaa tulosta kuin oikealla työllä niin silloinhan tuo olisi kaiken järjen mukaan kannattavaa.

Lisäksi pitäisi pystyä kestämään downswingit, tilttaamiset ym. pokeriin liittyvät ikävät asiat. Suosittelisin kuitenkin ihan oikean ammatin hankkimista. Pokerilla kun ei pahemmin nuo työeläkevakuutukset ym. kerry ja aika moni menee varmaan poikki ennemmin tai myöhemmin.

Suosittelisin kyllä, että teette ihan oikeita duuneja niin kauan kun huomaatte, ettei oikeesti enää kannata mennä duuniin kun pokerilla tulee jatkuvasti (lue:esim. vuoden aikavälillä) 4-5 tonnia kuussa voittoa.

Kai sitä joku pystyis itsensä jollain NL100 -tasolla elättämään, mutta ongelmana ovat siinä nimenomaan nuo elinkustannukset. Hyvänä kuukautena voit tehdä 2K voittoa, mutta jos menee 1800€ elämiseen, niin ei siinä paljoa rollia kasvateta. Ja se yks +-0 kuukausi tarkoittaakin sun elinkustannusten verran miinusta eikö niin?

Kiitos paljon asiallisesta palautteesta..

Juuri tuon kaltaisia asioita olenkin miettinyt. Ja muita tulonlähteitä onneksi on ja tulee aina olemaan, jotta pysyy leivässä huonoinakin kuukausina.. Itse olen aina ollut erittäin kriittinen kun kyse on rahasta. Eikä todellakaan ole tarkoitus leijua missään omassa unelma maailmassa. Siksi asian puheeksi otinkin. Ja aika selväksi on tullut, että ammatilaisuus vaatii ihmiseltä tietyä luonnetta, eikä se varmasti kaikille sovi. Mutta omalla kohdallani aioin vielä ottaa siitä selvää. Meni sitten syteen tai saveen.