Viikon kysymys: Mistä pelirahat?

• Poll
    • Who will win?

• 147
        Germany
        82%
      • 23
        Croatia
        13%
      • 10
        draw
        6%
      Total: 180 Votes
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tällä viikolla utelemme pronssijäsen hibi83:n tuoreeltaan ehdottamaa asiaa: Mistä hankit pelirahat pokeriin?

Pokeri on nollasummapeliä, joten aivan jokainen ei harrastuksen parissa jää pysyvästi voitolle. Lisäksi jokainen tarvitsee jostain alkupääomaa - mutta mistä? Kerro se meille!

PokerStrategyn lahjoittama ilmainen $50 alkupääoma on toivottavasti monelle ollut suurena apuna pokeriharrastuksen pariin. Myös Tell-A-Friend-järjestelmämme tuo jäsenille mukavaa lisätuloa, jonka voi hyödyntää pokeripöydissä.

Pokerinpeluuseen tarvitaan rahaa ja jostain sitä on raavittava kasaan, jotta pelaamista voi jatkaa. Toivottavinta on totta kai, että kalaisat vastustajat rahoittavat harrastuksesi - ja jotain jää myös yli kotiuttamista varten. Vai keräätkö pokerirahat vanhemmilta, puolisolta, töistä, vai...?

Valitse vaihtoehdoista sopivin ja kerro muut rahankeruutavat tähän viestiketjuun.

Sana on vapaa!

Mikäli haluat hibi83:n lailla nähdä oman kysymyksesi "Viikon kysymyksenä", ehdota sitä erillisessä viestiketjussa, johon pääset käsiksi täältä. :)
  • 16 replies
    • Veikka6
      Veikka6
      Bronze
      Aloitin pelaamisen tän saitin rahoilla, mut eihän ne riitänyt vaan katki mentiin. Jatkoin sit vähän aikaan TAF rahoilla mut katki mentiin. Nyt on sit vedetty omasta tilipussissta muutama satku ja ei olla menty katki, vielä. :P Ai niin onhan mun duunikaveit rahoittanut kans, kun livessä oon harjannut niiltä ylimääräiset pois.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Kun aloitin pelaamisen 06. Rahat pistin omasta pussista. Poikki menin ennemmin tai myöhemmin. Oli sitten rolli 10 euroa tai 600. Vaikka saatan joskus toisin väittää :P Ennen olin pöydän kuningas kun bluffi onnistui ja sankarimaksut osuivat riverillä. Sitten tulikin se maksu nutseilta. Ja kaikki meni viimeistään kun hiiles päissäni menin isoimpaan pöytään mihin rahoillani pääsin ja vedin rollin sileeks yhteen käteen :D Kuullostaako tutulle :D

Jossain vaiheessa opettelin teoriaa ja pelit alkoi sujua paremmin. Mutta onnistuin vieläkin tilttailemaan melko rajusti. Jotain kotiutuksia tein välillä mutta tulos oli aika +-0

Sitten törmäsin Strategyn sivustoon ja 50 dollaria on pullistunut kesän ja syksyn aikana reiluun pariin tuhanteen =) kassanhallinta on aina ollut tiedossa. Mutta nyt jostain on kaivettu mukaan myös ne Hermot =)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      No onhan nuista muutamaakin tapaa tullut käytettyä kassan kasaamiseksi: on saatu alkupääomaa ps:ltä, on talletettu palkkapäivänä ja on keräilty pokeripöydistä. Vastasin nyt kuitenkin tuon töistä, kun loppupeleissä kassa perustuu vieläkin kesällä tehtyihin talletuksiin, vaikka enemmän onkin kotiutettu mitä talletettu.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      KELA kustantaa...

No, oli sitä ylimääräistä pyörimässä joten $20 meni aina PLO pöytiin (10c/20c... kassanhallinta, mikä?), ja jotain sieltä tulikin. Sitten sanoin että ei perkele, kyllä mä pystyn parempaankin ja aloin tossissani opiskelemaan. Eipä sitten kyllä ole hirveästi reloadannu, jotain pieniä summia aina sinne tänne että voi tuttujen kanssa pelata.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Täältä pokerstrategilta sain sen 50 ja eikä ole tarvinnu tallettaa uutta.
      Muilla saiteilla on ite omasta pussista tallettanu, mutta tarkotus olis saada omat pois näin ensin alkuun.
      Sen jälkeen kalastellaan eri pelimuodoista pelipöytien fisuilta.
    • Acehege
      Acehege
      Bronze
      Pokerstrategyn 50$ meni aikas nopeeta, useita talletuksia ja nostoja on tullut tehtyä..
      Voitolla ollaan n.1500 $ (kiitos Poker Strategyn oppien/ohjelmien)

Mutta pelikassa puuttuu käytännössä kokonaan.. juuri kun olin sellaista saanut kerättyä, reippaat 700$,
      niin tuli pahin TILT ja kaikki meni liian isoissa pöydässä.. :(

Nyt päätin että hermot pitää (stackin mukaiset pöydät myös). Tein itselleni välitavoitteita ja nyt olen huomannut että hermotkin pitävät paremmin :D

olen saanut reilu 200$ kassan kokoon ja siitä sen ois tarkoitus taas nousta pala kerrallaan..
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      koitetaan pelata.. on kyllä kulutettu pääoma, ja noin tonni tullut takkiin.. mut hei ei se haittaa.. kansaneläkelaitoksella rittää rahaa.. :tongue:
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja MixsuPoker
      koitetaan pelata.. on kyllä kulutettu pääoma, ja noin tonni tullut takkiin.. mut hei ei se haittaa.. kansaneläkelaitoksella rittää rahaa.. :tongue:
      "Rahaa, massii, pätäkkää, tuohta neii mulle aiheuta tänäänkään huolta"
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Oma kassani muodostuu ainakin monista tekijöistä. Voitoista, töistä ja KELA:n rahansiirroistakin on osa pistetty sivuun :D Aika lailla poikkikin on muutama kerta menty, mutta aina sitä on pinnalle noustu. Ja kuopat pyrin täyttämään jo siinä vaiheessa, kun on kuoppa alkanu näkyä. Ainakin nykyään, alussa ehkä oli sellasta riskihommaa. Nytkin tietty voitoilla oon shotittanu välillä, mutta ei kovin hyvin isot shotit oo onnistunu. Joten ehkä se on käännyttävä sen kassanhallinnan puoleen, kunhan vaan löydän sen.

Nyt myös kun seurustelee toivoo myös hieman kumppaniltakin avustuksia/yhteistalletusta :D Ja vanhemmilta joulurahat pahan päivän varalle myös, kun niitä vielä saa.

Oon myös kiinnostunut hankkimaan kassaa sillä tavalla, että pelaan jonkun toisen puolesta ja saan tietyn prosentin tekemästäni työstä. Mutta kuka tälläiseen nyt sijoittais, varmuutta kun pokerissa ei aina niin ole.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Seurantaa on sen verran, että tämän pystyy jopa laskemaan. Oma rolli on rakentunut seuraavista palikoista:

- 28% on itse talletettua rahaa
      - 45% on "saatu" PS:n alkupääomana ja saittien bonuksia clearaamalla
      - 27% on muilta pelaajilta voitettu

Homma on sikäli hanskassa, että kullekin saitille olen tehnyt tasan yhden talletuksen joten "sijoituksen" tuotto on pirun paljon parempi kuin tekemilläni rahastosijoituksilla. Silti muilta pelaajilta voitetun osuuden pitäisi olla ihan toista luokkaa, että pelitunneista voisi kokea saaneensa "palkkaa".
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Eka PS:n alkupääoma on aikoja sitten kuopattu, sen jälkeen tulikin taukoa pokerista. Sitten laitoin omasta pussista 5$, mikä on poikinu ittensä tonne ~200$ ja tuo uus 50$ PS "kokeilu alkupääoma" on nyt kans tuolla 200$ tuntumassa.
    • mcine
      mcine
      Silver
      PS:n 50 tuhlasin ensimmäisenä. Samanlaisia 50:iä on pari tullut senkin lisäksi tuhlattua, mutta kevään jälkeen ei ole rahoitus loppunut. Nollilla varmaan olen. Yhdellä sitellä olen noussut freerolleista 60 euron tienoille. En mä tällä tienaan pysty, mutta onhan tääkin yks tapa koetella hermojaan 8) ..

Kova on tavote, ettei tarvis omaa pääomaa pistää tähän touhuun, mutta sen verran ailahtelee, että saattaa sen omankin talletuksen joskus joutua tekemään .
    • killneko
      killneko
      Bronze
      Leipätyöstä menee aina pieni osa pelikassan täytteeksi (varianssi kun tälläisellä pelillä on niin suurta (katki ei mennä enää), että pelitilillä ei pidetä, kuin n. 4 x buyin, *tilttiherkkä* (pelitilit ja pelikassa erikseen), niin siinä tulee aina hetken tauko kun joutuu depoo (auttaa huomattavasti siinä hetkessä).
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Aika nopeeta toimintaa PokkAA:lta. :D

Mulla tuli aikoinaan töistä ekat rahat. Ne hävisin, sitten talletin lisää ja eksyin tänne ja sen jälkeen on peli mennyt aluksi alun tappioita paikkaillessa ja sitten voitollisena. Eli PS:ltä ansaituilla voitoilla mennään. :)
    • PokeriPoika
      PokeriPoika
      Bronze
      Ruksasin töistä. Ensin sain viiskymppiä täältä, mutta nyt on vähän joutunut lisäämään kassaa palkkarahoilla. Ehkä ne on vaan kasvamassa pokerisivuilla korkoa. :D
    • Sazem
      Sazem
      Bronze
      Ihan ensimmäinen pokeritalletus 20e tuli rehellisesti kyllä kelalta..(työttömyyskorvaukset. Sen voitin (tsägällä!) 50e ja nostin silloin tarpeeseen (kaljaan!)

Sen jälkeen ladbrokes lahjoitti 10dollaria josta tavallaan lähti. Nousi puolenvuoden aikana peliä oppiessa 400$.
      Pokerstrategyn 50$ hävittiin kyllä melkeen heti kättelyssä.

Sen jälkeen serkku maksoi lainaansa 50e.
      Se ja ladbrokes voitetut rahat samalle tilille ja viimekesänä tonttu ulos kesä rahaks..

Nyt pokersavvyn bonuksesta saatu n.80$ alkurolliin ja siitä noustaan. (rolli tällä hetkellä se 500$)

Eli vähän jokapuolelta tullut ja mennyt :)