PS League #07 - jälkispekulaatiot

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Kerro tähän viestiketjuun PokerStrategy Leaguen seitsemänteen karsintaturnaukseen liittyen:

- mielenkiintoisia käsiä ja ratkaisuja
      - (teko)syyt, miksi noutaja tuli niin nopeasti
      - taktiikka, jolla pärjäsit
      - kaikkea muuta spekuloitavaa turnauksen aikana ja sen jälkeen :)
  • 19 replies
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Se oli nopee, mutta ehdin silti pelaamaan suhteellisen monta kättä.

QKo:lla onnistu yks 3bettaus jostai middlestä (maksoin vihun korotuksen viel flopilta ja vein sitte riverin jätkältä.. ei, ei mulla sitä jätkätäkäriä ollu joten "outohan" tuo mun 3bet sitte kuulemma oli..), sitte 55:llä sain tyyliin UTG:stä blindit heti perään :D Ennen tippumista sain vielä nutsit eli QKo:lla puolustin vähä bb:ltä ja jopa osuin floppiin (Q+värinveto), mutta nää ny oli järjestään heittäny mulle jonku supertagin imagon niin instafoldiahan sieltä.

Tippumiskäsi oli perus setuppi, mut sitä aikasempi käsi kyl melko hämmentävä.. no ainaki oli suhteellisen erikoisesti pelattu rouvasetti voisinko sanoa :)

// vrt. Jennifer Tillyn kallesetti

• Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      no on tol sun peli tyylil varianssi varmasti huimaa, minä se olin joka sun ihme 3bettei arvosteli. Sori johtu enemmän siitä et satuit istuu suoraa mun vieres vääräl puolella niin ei ollut kiva saada 3bettei niskaa ainakun korotti :D
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      "Törkeesti vedettiin ohi taas". :(

Kiinnostas tietää mitä GameBoyZZ kippasi kun puskin QQ:llä AJ4 pöytään. :)
    • jurvonen
      jurvonen
      Bronze
      Lol, hervoton munkki kävi... Pärjäilin hyvin, kunnes gämbläsin A9-käden ---> hävisin. Tipahdin kivasti, vähän myöhemmin yritin pölliä blindit ja jotain ylimääräistäkin... doblesin itseasiassa AT vs AJ (kiva kolmeouttinen osu floppiin...) Eipä siinä kehuin itseäni luck boxiksi, tipahdin heti seuraavalla kädellä... ARGH

Mulla AA, sieltä pusketaan, minä preflop all in, vihu maksaa autom. koska luulee bluffiksi (yksi toinen mukana ministäkki all in K9). No päävihu kääntää JJ. floppi blanko, turnilla kolmas risti... RIVERIN risti ja runner-runner väri osuu jätkään.... JAU JAU LAULUKUOROON. :D

edittiä edittiä: potti viimeisessä kädessä oli jotain 4k ja sijoitus sitten 52. Nyt pitää olla jo aika ihmeellinen loppukiri tässä turneessa... :tongue:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Oho, meikäläinen ekalla tauolla vielä mukana. :)

QQ vs. AK piti
      JJ vs. KQ piti (sain pari jätkää pöytään lisää...)
      AA vs. KQ piti

Kaikilla kerroilla vihu ulos turnauksesta eli en saanut tuplia. Nyt ekan tunnin jälkeen sijalla 7 ja finaalipöytä tähtäimessä (44 pelaajaa silti vielä mukana).
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Ridehard
      no on tol sun peli tyylil varianssi varmasti huimaa, minä se olin joka sun ihme 3bettei arvosteli. Sori johtu enemmän siitä et satuit istuu suoraa mun vieres vääräl puolella niin ei ollut kiva saada 3bettei niskaa ainakun korotti :D
      Paremminki hyvä vaan että pöydästä lähtee ees jotain juttua. Itte ku tykkään heittää aina jotain random small talkkia -- oli se sitten järkevää tai ei ::D

Varianssi joo on varmaan aika kova ku pelaan mentaliteetilla finaalipöytä/aikaseen ulos. Esimerkiksi ps-sijoitukset nyt kuudelta pelatulta 97, 103, 6, 3, 63 ja 73 :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Näköjään käteispelin tavoin turnauspelikin on raakaa. Kävin välillä merkkijohdossakin ja sitten tuli AA käteen. Preflop merkit keskelle ja Pokerspelar3 näyttää 99. potissa yli 16k eli selkeä johtoasema potin voittajalle.

Floppi: 4,6,8
      Turn: 5
      River: 7 ja vihulle gutari kiinni

Jokin hetki aiemmin olin pysynyt kylläkin itse hengissä, kun sain tuplat Tikkarilta. Kädessä tuttu AK. Tikkari korottaa ja tyydyn maksamaan.

Floppi: Qxx (3 ruutua ja mulla ruutuässä).
      Tikkari sököttää ja minä samoin.

Turn: A
      Tikkari korottaa ja mä laitan merkit keskelle. Tikkari maksaa ja näyttää AQ. Riverin ruutu osoittaa onneksi Community Managerien välisen taitoeron. :)

Kyllä nyt pännii, sillä fiilis oli mitä mainioin ja finaalipöytä siinsä jo silmissä. Mutta gg Pokerspelar3! :)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Peetu vei heroa mennen, tullen ja palatessa, ensin AA vs AQ, floppiin akka ja riveriin toinen. Tämän jälkeen vähän tiltattiin, ja tupeloitiin merkkejä huonolla maksulla. Ja sitten viimeinen käsi tuuppasin AKs kun oli muutama merkki yli 2BB, ja Peetu maksoi isosta blindista Q7:lla, ja floppiin 7 eikä ohi päästy.

Tuloksena kuitenkin sija 12 joten lopputulos on ihan hyvä. Ens viikolla uusiksi.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Tällä kertaa tuli jonkin verran pelikortteja, enkä jäänyt pikkustackiksi kuten edelliset neljä kertaa. Parit flipitkin kääntyi tällä kertaa kotiin, eli parin viime kerran onni tasoittuu. Juuri tästä syystä liigaa on kiva pelata.

Mutta pöytien vaihdossa kävi jotain mihan vastaavaa ei ole ennen osunut kohdalle. 300/600 tasolla maksoin big blindin, vaihto uuteen pöytään ja heti uusi bb, sitten sb, uusi pöydänvaihto ja kahden käden jälkeen 400/800 bb ja sb. Siis seitsemään käteen yhteensä 3bb ja 2sb. Näihin suli 2700 chippiä eli stacki puolittui. Sanomattakin on varmaan selvää, että parhaat kortit näissä käsissä oli J4 tjsp.

Sitten pikkustackina epätoivoinen pusku ja pihalle sijalta 13. Top-5 yhä kaukana...
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      ekana lähettii finaalipöydästä aj:llä puskin ja kt koppas, sieltähä se k sitte tulla tupsahti.. Just my luck
    • Pleijeri
      Pleijeri
      Bronze
      6. pihalle, melko sairas turnaus siinä mielessä että onnistuin voittamaan coin flippejä ja vielä kräkkäämään Tikkarin naulat AK:lla. Eka finaalipöytä näissä skaboissa on nyt saavutettu, ens viikolla sitten haetaan voittoa.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Ei menny hirveän hyvin. Onnistuin ottaa tuplat KK:llä, mutta seuraavassa jaossa hölmöilin AK:lla ilmareiälle tuplat. Mietinkin, miksi kaverin nimi oli niin tuttu, mutta edellisessä pelaamassani turneessa ihan samalla kaavalla kaveri veti. Ei oo mulla enää toivoa maiden väliseen finaaliin pääsystä, mutta kyllä ihan huvin vuoksi täytyy nuo viimeiset turneetkin käydä vetämässä. :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Näköjään käteispelin tavoin turnauspelikin on raakaa. Kävin välillä merkkijohdossakin ja sitten tuli AA käteen. Preflop merkit keskelle ja Pokerspelar3 näyttää 99. potissa yli 16k eli selkeä johtoasema potin voittajalle.

Floppi: 4,6,8
      Turn: 5
      River: 7 ja vihulle gutari kiinni
      Pokerspelar3 otti sitten tuosta ohivedosta sen verran kovan vauhdin, että vei lopulta koko turnauksen nimiinsä. Onnea voittajalle! :)
    • MizrblOldSod
      MizrblOldSod
      Bronze
      Viides! Korkein sijoitukseni tähän saakka ja onhan kumma, jos en kyynärpäillyt itseäni takaisin top5:een. Finaalipöytä oli tuskaa - kun kolmannen kerran sain 92:n käteen, lopetin laskemasta. Sitten kun kädessä taianomaisena häälyi Ax, oli aika tyrkkiä keramiikkaa veralle. Cherry maksoi ja näytti JJ:n, eli se siitä. Floppasin kuitenkin tripsit! Ilo loppui silti lyhyeen, sillä koska maailmassa on edes hitunen oikeutta, toi riveri J:n.

Finaalipöydässä olisi ollut syytä olla aktiivisempi. Tiedostin sen itsekin, mutta vähemmän harmillista on kuitenkin hävitä edes säädyllisellä kädellä kuin sitoa itsensä pottiin roskalla.

Alku- ja keskivaihe meni hyvin, en muistaakseni huvennut puskustäkiksi missään vaiheessa. Jännittävin ja hauskin käsi oli varmaan juhulia vastaan, jossa kahden streetin bluffi toi aika ison potin kotiin, stäkit muistoakseni jotain 2,5K:

edit: sekoilua kuvan koon kanssa
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Seitsemännen karsintaturnauksen epäviralliset lopputulokset on nyt julkaistu varsinaisessa turnausviestiketjussa eli täällä.
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      Kiitoksia vain ja anteeksi kaikille joiden ohi vedin tänään. :) Eipä ole pitkään aikaan tullut vedettyä noin monesti ohi yhden turnauksen aikana.

Toivottavasti seuraavatkin turnaukset sujuvat suurinpiirtein samaan malliin, jotta pysyttäis kärjen tuntumassa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Mullakin meni jo ihan paremmin tänään. Vaikka pakka tuntui lämpimältä ja tuli hyviä alkukortteja, niin riveriä kohden sitten kylmeni. No yks valmentajan päänahka tuli sentään seinälle kun laitoin zammyn lauluun, mutta se CM:n skalppi jäi saamatta. Lähellä oli mutta riveri vei. Lopussa puskin vissiin neljä kertaa putkeen jollain semiroskalla ja porukka rupes jo lämpenee. Viides kerta ja JJ, loistava ajoitus. Kukaan ei voi uskoa mun käteen.. Nyt sain maksuja kokonaista kolme kappaletta, vastassa KK, KQ ja AK eli muut veti käytännössä kuollutta mua vastaan :)
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      "Törkeesti vedettiin ohi taas". :(

Kiinnostas tietää mitä GameBoyZZ kippasi kun puskin QQ:llä AJ4 pöytään. :)
      KK, en ollut tarpeeksi edellä :) Pelkäsin Ax:ää

Vähän hävettää kun aloin kiroilemaan ääneen ja piti vielä chättiinkin mennä manaamaan. No oikeus tapahtui ja lensin ulos kun tuuppasin QQ:lla kahta alkuposition korottajaa vastaan (QQ vs. AK + AT) riverin A heitti minut ulos.

ps. Ei muuten Pokerstrategyn sivu vastannut illalla oliko muilla ongelmia ?
    • cherry1985
      cherry1985
      Bronze
      Ihan kiva turnaus, oli eka jota pelasin(pokerstrategyn) muutenkin rekkasin tänne vast paripäivää sit ilmasten chippien toivossa.. Turneessa oli kyl tosi kovii pelaajii, heti tuli rereissuu jos jotain yritti.. Käväsin jopa jossain 600chipis... No kiva peli oli ja pitää varmaan tappaa aikaa ensviikollakin jos ei muuta tekemistä oo.

2.Sija:

GG Pokerspelare!