Pitkästä aikaa käteispeliä.

• typohh
      typohh
      Bronze
      En ole pitkään aikaan pelannu käteispeliä, tuli sit hyvä syy pelaa hetken ja päädyin pelaan NL10 9max, 230 kättä. Voitin 29 kättä preflop, ja näin sen lisäks flopin 75 kertaa, joten mun VPIP oli 45%. Pelasin erittäin LAG smallball tyyliä, koska suurin osa vihuista oli tight SSS pelaajia joihin se puree hyvin.

Isoin net gain yksittäisestä kädestä oli 40bb, missä vihu slowas QQ preflop ja flopas setin ja slowas sen turnilla, missä sain 85s kädellä värin ja stäkkäsin vihun. Isoimmat tappiot taas tuli tilanteista missä 3bettasin flopilla bluffina, kesti hetken tottua siihen että jos vihu 2bettaa se on valmis pelaan stäkeistä vaikka olis deep. Suurin osa chipeistä mitä voitin tuli pienistä hillityistä bluffeista, tein yhden 3 barrel bluffin koko session aikana.

Lopetin session 240bb stäkillä, mutta koska alussa hävisin jonkin verran luulen että jäin vaan ehkä +40bb sessiosta. Olen tehnyt periaate päätöksen että en pelaa muuta kun NL10 käteistä niin kauan kunnes saan käteispelissä tiltin hallinan kuntoon. Tiedän että tiltinhallinta on kunnossa kun olen onnistunut tekeen ehkä 30-50 biniä voittoa. En tiltannu kertaakaan tän session aikana.
  • 2 replies
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Ei paha tulos ollenkaan. Mistä tämä LAG smallball -peli koostuu? Pelataan preflop löysästi ja postflop agressiivisesti, mutta lyödään jotain alta puoli pottia ja minireissaillaan vihuja?
    • typohh
      typohh
      Bronze
      LAG smallball, pelaan todella paljon potteja, varsinkin late positiosta. preflop open raise on 2.5bb, mikä on todella hankala summa SSS pelaajalle, sillä ei oo stäkki syvyyttää maksaa jäljessä, mutta 3bettaaminen on myös hankalaa 20-30bb stäkillä, koska on potcommitted jos 3bettaa, kumminkaan ei voi voitollisesti 3bet AI, koska se on liian iso 3bet suhteessa pottiin. 20-30bb stäkki koko tarkoittaa että niiden 3bet range täytyy melkein yksinomaan olla valuebettejä (mun 3bet maksu range vastaan).

LAG on ehkä osittain huono termi kuvaamaan mun pelityyliä, koska en ole erityisen agressiivinen. Mun AF on ainoastaan 2.0, muut statit on VPIP 52%, PFR 36%. Postflop pidän sekä bluffit että valuebetit pieninä, SSS vastaan ehdit saada napit keskelle riveriin menessä vaikka bettaisit vaan 1/2 pottia tai vähemmänkin, eikä moni SSS pelaaja ole tottunu pelaan riverille saakka käsiä. Ehkä merkittävämpiä eroja kumminkin normaaliin BSS peliin verrattuna on että mun c-bet prosentti on todella alhainen, ainoastaan 39%, vien pelit tosi usein turnille ja riverille. Toinen etu on että jos SSS pelaaja on lähteny pelaamaan sen stäkki koko on jälleen hankala siihen että se bettaa ite flopilla, koska se on helposti potcommitted vaikka se olis bluffannut. Sen sijaan SSS stäkki koko on huomattavasti parempi siihen että se check-raisee tai 2bettaa. Joten hankaloitan entisestään SSS pelaajan peliä sillä että en c-bettaa niin paljoa kun mihin monet on ehkä tottuneet. En myöskään 3bettaa muuta kun todella hyvät kädet (JJ+,AK), mutta 2bettaan limppaajia melkein millä vaan kahdella kortilla. Mun tyypillinen 2bet on 3.5bbhen kun on yks limppaaja alla. En myöskään maksa SSS pelaajien avauksia ellei mulla ole todella laatukäsi.

Tietenkin jos vastassa on BSS pelaaja, mun c-bet prosentti kasvaa, mun betit on isompia, 3bettaan huomattavasti kevyemmin positiosta jne jne.

Huono puoli on että toi pelityyli vaatii paljon keskittymistä ja pelin sopeuttamista vihuihin. Esimerkiks mun CO open raise range voi vaihdella 20% ja 100% väliltä riippuen siitä minkälaisia pelaajia mun takana on. Samoin mun flopin c-bet range voi vaihdella 30% ja 90% välillä, riippuen siitä minkä kaltainen vihu on vastassa. En tiedä voinko suositella LAG pelaamista, se ei ole erityisen kannattavaa koska on vaikeaa ellei mahdotonta pelata LAGinä useampaa pöytää samaan aikaan. Se on myös huomattavasti hankamapaa kun TAG pelaaminen, joka puolestaan on vaikeampaa kun SSS pelaaminen.

http://fi.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/186/