Viikon Visa: Arvolyönti

• 11 replies
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      12 pojoa mulle. Ei ole valuettaminen mun alaa. Tosin vasta tuloksia tarkastellessa huomasin pelaajien stäkkien jälkeen olevat "maksuautomaatti" -merkinnät. :D
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Pisteesi ovat 11 kun maksimi on 18 pistettä. Oikeiden vastausten prosenttisi on 61 %!
    • Tappaja
      Tappaja
      Bronze
      Kokonaiset 15 pojoo.
      Visa oli OK.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      12 pinnaa ja vastauksia selatessa huomasinkin että muutamassa oli miss click iskenyt mutta noooo worry be happy ei sentäs 0 ollu ;)
    • 96cigam
      96cigam
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja hibi83
      12 pojoa mulle. Ei ole valuettaminen mun alaa. Tosin vasta tuloksia tarkastellessa huomasin pelaajien stäkkien jälkeen olevat "maksuautomaatti" -merkinnät. :D
      sain 11 pojoo ja kävi samallalailla
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      11 p
    • poppylol
      poppylol
      Bronze
      15 woooot!!! :D Teen suhteellisen paljon tappiota arvo/jatkolyönneillä.. Käynyt vissiin huono tuuri kun visa meni noinkin hyvin! Hyva visa. Riittävän lyhyt ja opettaa aina jotain.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      16/18 tuli, en ole kyllä edelleenkään sitä mieltä että tuo 8. kohdassa lyönti on arvolyönti, vaikka pelaisinkin esimerkkivastauksen tavalla :) Toi 2. kysymys myös hämäsi.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      12 pojoa tuli! :) Olisi ensin pitänyt tarkistaa että mitä tuolla arvolyönillä tarkkaan ottaen tässä tarkoitetaan.. :tongue:

Itse kun en esimerkiksi ajattele blokkeria enkä "testausbetsiä" varsinaisena arvolyöntinä, niin tuli pieniä väärinkäsityksiä.

Pelitilanteista olin pitkälti samaa mieltä mutta kysymyksen 6 kohdalla olisin mitä ilmeisemmin sököttänyt turnin perässä.
      Vaikka vastassa onkin maksuautomaatti niin seiska kärkiparina onnettomalla kikkerillä, niin pitäisin mielummin potin pienenä.
      Koska vihu maksaa flopilla, niin turnin nelonen ei varmaankaan säikäytä häntä kippaamaan, joten riveri tulee halusi sitä tai ei.

Vaikka riverillä voi tulla omaan käteen nähden huono kortti, riippuen vihulaisen lapasesta se saattaa olla sitä myös hänelle. Se sitten estää mahdolliset bluffiaikeet huonommalta kädeltä, mutta toisaalta saattaa auttaa jopa ilmaiseen showdowniin jos kaverilla on vaikka 7 paremmalla kikkerillä tai ylipari.

Kun valitsin sökötyksen, enkä siis lyönyt, laitoin arvolyöntiä koskevaan kysymykseen ei-vastauksen.. :tongue:

Kysymyksen 8 kohdalla pelitapa oli sama mutta en oikein pidä tuollaista testauslyöntiä varsinaisesti valuen hakemisena, niin valitsin siihenkin ei-vastauksen..

Kysymyksen 10 kohdalla ajattelin lyöntini olevan enemmän blokkeri koska kolmas risti vielä tuollaiseen pöytään ja tuollaisen pelin jälkeen olisi melko hyvä paikka vihun yrittää bluffatakkin jos pelkästään sököttäisin. Reilun kokoisen lyönnin maksaminen olisikin sitten aika vaikeaa..

Toisaalta taas blokkerin takia vihu saattaisi tyytyä myös pelkästään maksamaan jos hänellä olisi joku oudosti pelattu 8x, AQ tai AK.

En ajatellut blokkerin olevan siis puhtaasti arvolyönti joten taas kokeilin kieltävää vastausta..

Lisäksi en tällaisen "käytännönläheisen" ajattelumallini takia uskonut että tuollaisia täysin bluffia harrastamattomia maksuautomaatteja on nykyisin enää edes olemassa, joten sekin vähän mutkisti tätä vastailua.. :D

Noo, selityksiä, selityksiä..
      Seuraavalla kerralla vain vähän tarkemmin.. :rolleyes:
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Keskikastiin pääsin pelkillä FL-tiedoilla. Sama visa FL shortista myös kaivataan. Ja siellä joka kysymykseen vihuja 1 ja 2 niin ollaan lähempänä reaalitilanteita.
    • Juolukka
      Juolukka
      Bronze
      7 pistettä, paras low tällä hetkellä :)