Viikon Visa: NL pikkuparit ja setit

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tänään pääset jälleen "Viikon Visan" kimppuun eli testaamaan pokeritietämystäsi. Tällä kertaa aiheena ovatpikkuparit ja flopatut setit No Limit Hold'emissa. Montako pistettä saat kasaan?

"Viikon Visan" pääset suorittamaan tästä.

Nyt voit testata NL-tietosi ilman riskiä hävitä rahaa. Visamme käsittelee tällä kertaa pikkupareja ja flopattuja settejä No Limit Hold'emissa.

Tämänkertaisessa "Viikon Visassa" istut NL100-tason shorttipöydäss ja sinulle osuu joka kerta käteen pikkupari. Osaatko tehdä pelipäätöksesi taskukorttien lisäksi myös vastustajien eri statsien mukaan? Vastattuasi näet saavuttamasi pisteet sekä ratkaisumallit kaikkiin kysymyksiin.

Kerro meille foorumilla mielipiteesi tästä visasta! Paljasta muille, montako pistettä sait kasaan ja oliko visa mielestäsi vaikea! :)
  • 19 replies
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      kaikki 10 pojoa =P
    • degnic
      degnic
      Bronze
      18 pistettä itse tuosta sain.

3.2 kysymyksen vastausta en kyllä itse ainakaan allekirjoita, kumminkin mun mielestä tärkeää huomioida tuossa syvät stäkkien koot ja se, että LAGi pelaaja voi muuvailla tuossa helposti. Jos maksaa vain flopin, niin monesti jää valuet saamatta. Ainakin itse vastustajan asemassa antaisin paljon enemmän rispektiä jos vastustaja maksaisi tuossa flopin ja korottaisi turnilla kuin sille, että vastustaja korottaa suoraan flopilla. Riippuu tosin varmaan aika paljon myös omasta pelityylistä mikä linja järkevintä.

3.3: sessa olisin myös yrittänyt korottaa flopilla ja kipata puskuun, mun mielestä stäkkikoot on juuri sopivat flopin 3bettiin tuossa ja toisekseen en uskoisi LAG-vastustajan maksavan ilman positiota preflopissa CO vs Button tilanteessa AK:lla, suurin osa LAG-pelaajista 4bettaisi sen preflopissa. Joten imo, vastustaja kippaa tuossa 3bettiin sen verran usein, että 3betti flopilla on kannattava.

Niin ja 1.3: sessa en kyllä ymmärrä miksi korottaa tuossa, kala halutaan ehdottomasti pitää potissa mukana kun itse flopataan täyskäsi, joten maksu >>> korotus ehdottomasti imo.

Muilla mielipiteitä noista?
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      18 pistettä räpsähti. Pisteet lähti 1.2. ja 3.3. kohdista, olisin tyytynyt tuossa aikaisemmassa vain kippaamaan sorsaparin ja 3.3. kohdassa oon samoilla linjoilla degnicin kans eli 3-bet/kippi.

Tuollaiseen pöytään tulee kyllä harvoin donkki miltään muulta kuin roskaässältä, ehkä joltain keskikokoisilta taskupareilta. Mutta jos saa olettaa vihun kippaavan roskaässät ja mahdolliset keskikokoiset taskuparit, niin sitten mun mielestä siinä kannattaa korottaa.

Ja tuo 3.2. kohta on kyllä vaikea pelattava aikalailla samoista syistä kuin tuo 3.3. kohtakin: vihu todennäköisesti tulee kippaamaan rereissuun kaiken mahdollisen roskan, mutta eipä niiltä paljoa valueta saada turnillakaan ellei vihu sitten ala barreloimaan. Vähän omasta imagosta riippuen joko korottaisin tai maksaisin. Tässä valitsin maksun, mutta normaalisti mun imago tuppaa olemaan aika LAG, joten ehkä korottaisin päälle noin kuivaan floppiin sen takia että se yksinkertaisesti näyttää bluffilta.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      18.. Lähdin visaan turhan weakisti limpaten ekat sorsat..

3.2

Vihu on tosi agro, mutta ei mene kauhean usein showdowniin.. Mielestäni kaveri kippaa liian helposti 3 bettiin tässä.. Mun mielestä tuossa on turha lyödä. Antaa kaverin vaan mättää rahaa pottiin ja hirttää itsensä.. Tällästä kaveria vastaan voisi ottaa riskin ja callia vielä turninkin perässä IMO

3.3

Samaa mieltä kuin degnic tässä.. Floutti olis mahdollinen, mutta tulee kalliiksi jos vihulla on vähänkin kättä ja on valmis pelaa stakeistä.. Vihu makselee tarpeeksi löysästi pre flop joten 3 betti flopilla olisi ihan ok munkin mielestä.

1.3

Eipä tuossa paljon voi kuin yrittää nyhtää kaverista mahd paljon irti. Tietty vihu munkittaa ohi tai river ja turni on ihan katastrofi tyyliin T K Tai T A Tai muuta sheissee =)
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      11 pojoa tipahti, pariin vähän liian agreen ratkasuun päädyin.. :P
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      18 pojoa napsui, ja samat kysymykset askarrutti kuin deggyäkin.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Oho! 20/21 pistettä! :D :sun: ;) :) :P :tongue:

1.2. oli ainoa kysymys, jossa menetin yhden pisteen.

Jos siis Tikkari tarvitset apua näihin asioihin, niin kysy meikäläiseltä rohkeasti vaan... ;)
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Juu samoilla linjoilla olin itsekin, nää nöylimittivisat on aina vähän vaikeita kun absoluuttisia totuuksia ei ole. Tossa 22 kädessä löisin itse varmaan usein kylkeen just siks että maksu haisee liikaa Tx kädeltä. No mut maksulle kyl myös hyvät perusteet, varsinkin kun on toi gourmeepihvi kädessä mukana myös.

Ja toi 77-käsi, huomasin väitteleväni yksin tietokoneen kanssa että "eihän tuohon ny p..kele ikinä kipata jos LAGi lyö 1/2 pottia alle!" Kone ei vastannu joten arvoitukseksi jäi.

Kuten sanottu, 'ännällää' voi pelata monella tavalla. Ainakin visa on laittanut ne harmaat aivosolut toivotulla tavalla liikkeelle. :)
    • player9000
      player9000
      Bronze
      Pisteesi ovat 16 kun maksimi on 21 pistettä. Oikeiden vastausten prosenttisi on 76 %!

Fiilispohjalta vastasin niin ihan hyvin meni.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      poKKaa on ainakin sitä ikä luokkaa mikä tietää jos puhutaan Lykkyjen korjaamisesta ;) On tainnut irrota näin pyhäinpäivän kunniaksi kotirintamalla muutakin kuin lämmintä kättä kun noin hymyilyttää :P
    • Claret74
      Claret74
      Bronze
      20/21 :)
      Kuten PokkAA, 1.2. kädessä "noudatin" liian orjallisesti 15x sääntöä...
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      20/21 täälläkin. Jäi ventti saamatta.

1.2 kohassa päädyin kippiin.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Pisteesi ovat 15 kun maksimi on 21 pistettä. Oikeiden vastausten prosenttisi on 71 %!

Nyt jäi valuet saamatta!
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Peräti 14 pointsia mulle. :)
    • Sazem
      Sazem
      Bronze
      Nämä visat on muuten oikeesti mukavia kun tulee välillä ajateltuakin jotain tilanteita. Lisää näitä!

Vähän samaa mieltä Degnicin kanssa, Ite pelaan sen verran agroa ja löysää niin yleensä lyön aina setillä vedottomaan pöytäänkin. Ajattelevalla vastustajalla alkaa varmasti hälytyskellot soimaan jos kaveri, joka c-bettaa about aina, sököttään hyvään c-bet floppiin. Mutta tosin visassahan "pelattiin" TAGina ;)

Mutta visasta rapsahti 19 pojoa eli 90% oikein! 2 pistettä lähti siitä, kun vikassa olisin callannut tuon ja turnilla arvioinut tilanteen uudestaan.

Hyvin tyytyväinen olen tulokseen.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      20/21, lähdin valuettamaan 777;aa loose pelaajaa vastaan.
    • Juolukka
      Juolukka
      Bronze
      14 pistettä, "Pelissäsi on vielä joitakin ongelmia, mutta ymmärrät perusteet. Yritä pelata taskuparit hieman varovaisemmin pre-flopilla. "

Jos pelaisin vielä varovaisemmin preflopilla, kippasin ne kaikki.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Juolukka
      14 pistettä, "Pelissäsi on vielä joitakin ongelmia, mutta ymmärrät perusteet. Yritä pelata taskuparit hieman varovaisemmin pre-flopilla. "

Jos pelaisin vielä varovaisemmin preflopilla, kippasin ne kaikki.
      :tongue:

Ehkä ongelmana on sitten se, että pelaat ne liian varovaisesti??
    • simppa33
      simppa33
      Basic
      14 pinnaa irtos :D