Viikon väittely: Jokainen voi voittaa turnauksen!

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Yli 500 hengen pokeriturnauksen voittaminen osuu meidän jokaisen kohdalle joskus, kunhan vaan jaksamme tarpeeksi kauan odottaa. Jokainen voi voittaa! Vai voiko?

Hyvät turnauspelaajat nappaavat turnausvoittoja yleensä useammin kuin kerran vuodessa. Me tavalliset fisut ja fisujen tallaajat sen sijaan joudumme odottamaan sitä ensimmäistä suurta voittoa joskus jopa koko elämän ajan.

Silti kun katselee joidenkin vihujen ohivetoja meitä vastaan, niin tulee helposti mieleen: Jospa minäkin vetäisin joku kerta jatkuvasti ohi ja sitä kautta voittaisin yli 500 hengen pokeriturnauksen. Kyllä se onnistuu!

Vai oletko sinä asiasta eri mieltä? Onko sinun mielestäsi 500 osallistujaa jo niin suuri joukko, ettei tuollaista porukkaa enää pelkällä tuurilla päihitetä? Tarvitaanko suureen turnausvoittoon aina myös taitoa?

Kerro meille mielipiteesi ja osallistu väittelyyn!

Sana on vapaa!

Mikäli sinulla on mielessä hyvä aihe "Viikon väittelyksi", niin kerro se meille kaikille! Ehdota aihetta foorumilla tätä varten avatussa viestiketjussa. Jo ensi viikolla juuri sinun ideasi saattaa olla tiukan kädenväännön kohteena!

Ehdota aihetta "Viikon väittelyksi"
  • 13 replies
    • ALmightyAL
      ALmightyAL
      Bronze
      No ei todellakaan pelkällä tuurilla noita voiteta tai sit pitää olla aikamoinen tuuri :D Ku pelaa oikein niin kyllä se on pakko joskus sen voitonki tulla. Se on aina sitä todennäköisempää mitä paremmin pelaa.
    • xGeorge11
      xGeorge11
      Bronze
      Pelkällä tuurilla ei voiteta, mutta ei myöskään ilman tuuria.
      Jännästi jää aina mieleen ne vihun ohivedot, kun vastaavat omat taas ovat vain "justice".
      Kärsivällisyydellä ja taidolla se voittokin varmasti tulee.
    • FiST67
      FiST67
      Bronze
      Mä oon sitä mieltä, et ne ketkä osaa pelata EDES VÄHÄN voi voittaa. Siis et osaa joskus ryöstää potin, eikä räiski ihan simonaan joka kädessä.
      Ja suurin perustelu: mä oon voittanu n. 30 turnausta, alkaen frolleista ja suurin voitettu on bin10$. Vaikka oon melko paisti vielä :D .
      ....Ja täytyy muuten sanoo vielä et toi 10$bin oli ehkä kaikkein helpoin voitto, kun puuttu kuitenki iso osa frolli jyristä ketkä vetää kaikki 4-outtiset loppuun asti tai maksaa post-flop all-in A2:lla kun on kakkonen kiinni :) .
    • player9000
      player9000
      Bronze
      Jokaisella joka harjoittelee hyvin tai osaa jo turnaus pelaamisen on mahdollisuudet. Kaverini on sijoittunut muutaman dollarin re-buy turnauksissa ihan hyvin ja voittanut kolminumeroisia summia rahaa.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Jos lyöt all-in joka käsi, päädyt tyypillisesti saamaan napit keskelle 30-40% asemassa, riippuen stäkkisyvyyksistä. Kun stäkit on matalat on se lähempänä 40% koska kun voitat blindeja kompensoi ne tilannetta enemmän siinä missä syvemmillä stäkeillä ne ei vaikuta niin paljoa. Tolla oletuksella, lyömällä all-in joka käsi 500 hengen turnauksessa, mahdollisuus voittaa jotain väliltä 1:3800 - 1:50000, riipuen vihuista ja turnauksen struktuurista.

Tietenkin jotkut tarpeeks huonot pelaajat pärjää vielä huonommin kun mitä pärjäis lyömälllä all-in joka käsi, mutta ne on aika harvassa.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Jokainen vähän turnauspeliä osaava voi voittaa, jos pakka on suosiollinen oikeilla hetkillä.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Uskon että vaikea on voittaa noita 500+ hengen turnauksia sillä se vaatii jo taidon lisäksi hieman tuuria. Mutta missään nimessä se ei ole mahdotontanta. Itse en ole paljon turnauksia harrastanut vaikka ehkä olisi pitänyt sillä mun turnausvoitot on selvästi positiivisellä puolella. Taitaa olla 7-10 voittoa noin 100 hengen turnauksista. Mitä pidän hyvänä tuloksena sillä turnauksia on reilusti alle sata takana. Jaksan kytätä hyvin alussa ja aktivoitua lopussa mutta jotenkin mun pelkotila tulee siitä että jauhaa kolme tuntia turnausta ja tippua kuplapoikana pois niin tekee turnauspelistä jotenkin vastenmielisen.
    • tiltron
      tiltron
      Bronze

I rest my case.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Paljoa ei ole kokemusta noista yli 100 hengen turneista. Hurjat kolme takana ja jokaisesta olen tippunut menemällä preflopilla HU pottiin AA tai KK kädellä :) EDIT: Tarkennuksena siis allin preflopilla.

Eli tästähän voi vetää selkeän johtopäätöksen: Jos en saa erittäin hyvää kättä niin en myöskään tipu! :D Hmm eli AA ja KK kädet pitääkin kipata preflopilla.

Mutta mutta... Kyllähän se niin on, että onnea ei välttämättä tarvi noissa, mutta kyllä ne ohivedotkin pitäisi onnistua sitten pitkälti välttämään.

Tuurillahan nyt tietenkin VOI voittaa kuka vaan kuinka ison turneen vaan, mutta todennäköisyys tietty painuu erittäin pieneksi... Yhdessä 9 hengen sittarissa aikoinaan kävi niin, että eräs sankari puski ja voitti joka käden. Hieman huvittavaksi asian teki sen, että hän oli joka kerta parempaa ja vielläpä kolme kertaa dominoivaa kättä vastaan. Eli tuollainen tuuri viellä hieman suuremmassa mittakaavassa niin mikäpäs siinä. Tuossa sittarissa itse menin QQ kädellä hänen TJ kättä vastaan, mutta eihän tuossa tilanteessa voi voittaa.
    • Peergyn
      Peergyn
      Bronze
      En tiedä mitä, mutta ite sain täält tän 50:n bonarin nyt tiistaina, ja pelasin ekat 3 turneeta samana päivänä ja saldona tuli 1/156 limitti turnee, 11/480~ nl ja 10k garas bubbletin omasta virheestäni, bubblen aikana ku pitäs aika tiukkaa pelaa mut menin perseilee.

Oon toki pelannu ennenki ku tänne rekkasin mutta hyvin meni omasta mielestäni ekat turneet. Turnauspelaamisesta yleisesti, alussa tulee kerättyä helppoi merkkei iso kasa sit voiki ruveta tiukentaa ja yleensä meen pitkälle asti, ku pidän omasta pelistäni kiinni.
    • Tiltti
      Tiltti
      Bronze
      Partypokerille jos laittaa rahaa ensimmäistä kertaa, niin kannattaa mennä pelaamaan noita New Player Luckydollar turnauksia, joihin saa osallistua viikon ajan ekan talletuksen jälkeen. Itse osallistuin neljä kertaa, joista voitin kaksi kertaa, ja kerran tulin jollekin pienelle rahasijalle. Osallistujia näissä turnauksissa on n.30-60.

Muuten kun olen pelaillut noita 2-9 dollarin buy inejä, niin olen huomannut, että omalla tiukalla pelillä saa kyllä rikottua bubblen, mutta järkeviin rahasummiin pääseminen aiheuttaakin jo suurempaa vaivaa. Noissa Partypokerin 2-9 dollarin NL turnauksissa on aivan järjettömän huonoja pelaajia, mutta mun mielestä niitä vastaan pelatessa nimenomaan tarvitsee enemmän tuuria, kuin kohtalaisia pelaajia vastaan pelatessa. Perustelu tälle on se, että melkein aina kun olet hyvässä valmiissa kädessä kiinni, niin vastassa oleva vihu on valmis ajamaan takaa loppuun saakka. Loppujen lopuksi hyväkin käsi on vain n. 70% vs 30% edellä flopilla, joten jos kaikki vihut jahtaa aina loppuun saakka, niin todennäköisyys, että voitat esim. kolme tällaista ihanne tilannetta putkeen on vain n.34% (0,7*0,7*0,7). Tietenkään et edes yleensä ole suuressa johdossa flopilla, mutta melkein kukaan kala ei kuitenkaan foldaa jatkolyöntiin.

Sitten kun joutuu pelaamaan shortstackilla, niin eiköhän kaikki fisut mene aina ihan pähkinöiksi, kun joku laittaa all in ja maksa melkein millä tahansa kahdella kortilla. Itselleni käteispeli on paljon kannattavampaa, kuin turnauspeli. Käteispöydissä pääsee rankaisemaan kaloja kunnolla, eikä se haittaa vaikka fisu välillä vetääkin ohi.
    • jaypee99
      jaypee99
      Bronze
      Itse lähestulkoon pelkästään turnauksia pelaavana oon ajatellut tuurin merkityksen jotenkin näin: Vähemmän hyvät pelaajat voivat toki voittaa turnauksen tuurilla, kun taas hyvät pelaajat voittavat turnauksia jos voivat välttää huonon tuurin. Huono tuuri tarkoittaa käytännössä ohivetoja tärkeissä paikossa.

Turnauksissa joutuu moniin kolikonheittotilanteisiin. Näissä tietysti hyvä onni on paikallaan. Toisaalta hyvä pelaaja osaa valita kolikonheittotilanteet siten, ettei vaaranna koko turnaustaan niihin.
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      perseen suti.
      Ei mittää mahollisuuksia meikämannella. :evil: X( :( :D