Boss plo€30 5max, ~400bb potti, vastassa pokerinero.

• tiltron
      tiltron
      Bronze
      ***** Hand 1428139043 *****
      0.15/0.30 Omaha (PL) - 26. tammikuuta 2009 23:30:20
      Table OH 70 (Real/Cash Game)
      Seat 1: tiltron (58.66)
      Seat 5: Serti007 (37.70)
      Seat 4: Gozu (186.20)
      Seat 2: Todor11 (6.52)
      Seat 3: hiittman (23.40)
      Gozu post SB 0.15
      Serti007 post BB 0.30
      ** Deal **
      tiltron [Qd, Qs, Jd, 9h]
      *** Bet Round 1 ***
      tiltron Raise to 1.05
      Todor11 Fold
      hiittman Call 1.05
      Gozu Call 1.05
      Serti007 Fold
      *** Flop(Board): *** : [10s, 6c, Qh]
      *** Bet Round 2 ***
      Gozu Check
      tiltron Bet 3.45
      hiittman Fold
      Gozu Call 3.45
      *** Turn(Board): *** : [10s, 6c, Qh, 2s]
      *** Bet Round 3 ***
      Gozu Check
      tiltron Bet 10.35
      Gozu Raise to 41.40
      tiltron All-in 54.16
      Gozu Call 54.16
      *** River(Board): *** : [10s, 6c, Qh, 2s, 7s]
      *** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 115.67
      Gozu [Qc, 10h, 9s, Ks] Flush to the king Win: 115.67

Vihun turnipeli aavistuksen spewy, anyone? Noh, tästä jäi käteen tsättibannit Bossille :sun: Kaveri repaisi heaterista kevyet harhat päälle ja kuvitteli olevansa vähintään jumala. Olin eri mieltä...

Pahoittelut rumasta käsihistoriasta, en saanut ainakaan heti weaktightiä pelaamaan, aamulla töihin meno joten nukkumaan pitäs päästä.
  • 10 replies
    • Olawi
      Olawi
      Bronze
      Omppu on ihmeellistä. Yritin miettiä pääni puhki, voisiko tuota kaverin peliä perustella millään. Tunkkasin laskuriin sitten parhaita mahdollisia käsiä vihulle ja yllätyinpä kun (lähes) flippihän siitä turnillakin vielä saadaan:

Jos tyypillä on: 8c Kd 9s Js

Omaha Hi: 40 enumerated boards containing Ts 2s 6c Qh
      cards win %win lose %lose tie %tie EV
      Qs Qd Jd 9h 19 47.50 17 42.50 4 10.00 0.525
      Js 9s 8c Kd 17 42.50 19 47.50 4 10.00 0.475

Mitäs sieltä löytyi?

EDIT: Sulla on vieläpä kaksi blokkeria kädessä, jos sun kortit vaihdetaan -> [Qd Qs 3d 2h] niin pakka on 23/17 vihun puolella.

Mä en tiedä uskallanko enää ikinä pelata omppua. Madness.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tuostahan tuo lopputulos löytyypi kun hiirellä maalaa..

Tämän takia omppua kannattaa pelata. Jengi on valmis menemään kärkirattailla tai pohjaseteillänsä katki, lisäksi vedot pelataan usein ihan päin peetä. Täällä ne paistit on, välillä ne tulee ohi mutta minkäs teet. Ne ei edes tajua pelaavansa huonosti, vaan on valmiit menemään poikki taas seuraavallakin kerralla. Kärsivällisyyttä vaan, eiköhän nuo rahat tuolta valu kohtuullisen nopeasti takaisinpäin.

Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ompun peluu yli 200BB:n kanssa on sairasta-pairasta puuhaa. Juuri tästä syystä.
    • tiltron
      tiltron
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari

Tämän takia omppua kannattaa pelata.

Nimenomaan. Voin kauheasti liioittelematta sanoa että tapan nuo Bossin pienet shorttiomput aika kovaa, ja silti tämäkin kaveri oli sitä mieltä että on minua ainakin sata leveliä kovempi pelimies. Ihannetilanne siis. Ihme kyllä tuo eilinen sessio jäi vielä binin verran vihreälle.

...ei se silti kivalta tuntunut kun ei tämmösiä potteja usein pääse pelaamaan. Siksipä vuodatinkin tänne Bad beat -puolelle :)

ps. Kauanko nuo tsättibannit yleensä kestää? :D
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Tikkari, miten vahva tuollainen kärkirattaat+värin veto on kätenä? Itse en osaa oikein pelata sitä mitenkään päin. Välillä jää valuet ottamatta ja välillä tulee lyötyä väärässä paikassa.

Jos kuvitellaan että vastassa on vaikka pohja setti tai yli pari+suurempi värinveto niin miten niillä pitäisi pelata? Kärkisetin tai keskisetin olemassa oleminen prosenttuaalisesti on paljon pienempi koska herolla on jo yksi neljästä korteista.

Miten eroaa OOP ja positiosta pelaamisen ero kyseisessä kädessä?

Sitten palatakseen tuohon edelliseen käteen niin minusta vihu ei pelannut täysin aasisti tuota kättä. Ongelma vai oli että asetti kaverin väärälle kädelle. Eli noita muuveja näkee todella paljon kun pelataan AA-kättä vastaan. Sen takia kannattaa potittaa muillakin kuin AA-kädellä. Joillakin tasoilla näkee pelaajia jotka eivät osaa potittaa PF kuin pelkillä nauloilla.

Itse tosin olisin lyönnyt jo flopilla jolloin olisi selvinnyt onko vastassa setti vai ei?

Tätä (vihu lyö pelkästää AA-kädellä) pystyy käyttämään käänteisesti hyvin hyödykseen eli jos kädessä on vaikka hyvä jana käsi 6789ds ja potitat hyvästä positiosta ja floppi menee totaalisesti ohi vaikka JJK avaten värin vedon, sitten kun kaikki sököttää ja itsekkin sököttää ja turni tuo pöytää A:n niin potin varastaminen on suhteellisen helppo homma potittamisella. Sillä potituksen maksaminen vaikka KJ-kädellä on aika vaikeaa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      Tikkari, miten vahva tuollainen kärkirattaat+värin veto on kätenä? Itse en osaa oikein pelata sitä mitenkään päin. Välillä jää valuet ottamatta ja välillä tulee lyötyä väärässä paikassa.
      Siis onhan tuo tosi vahva käsi perus naulamiestä vastaan, riippuu aina paljolti siitä, ketä vastaan pelaa ja miten hyvin vihun voi käsille laittaa. Jotain vastaan olen valmis menemään katki kärkirattailla, kun toisia vastaan voi olla easy fold.

Miten eroaa OOP ja positiosta pelaamisen ero kyseisessä kädessä?
      Siis tuo vihun peli? OOP pelaaminen ompussa on aina hirveetä, ei siinä mitään. Hero on kuitenkin varmaan sen verran fiksun imagon omaava pelaaja, että tuskin löis AAxx- kädellä turnia tuossa positiosta/edes flopilla kahta vastaan. Turnilla outteja tulee lisää, ei siinä mitään, mutta eihän tuota puskua maksa mikään muu kuin setti.

Vielä fiksumpaa olisi ollut kipata vaan suosiolla preflop, niin huono positio kun vaan voi olla ja kaks vihua mukana.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      OK, ehkä mulla on vielä oppimista noiden positioiden kanssa, sillä tuolla kädellä voisin ihan huoletta reissata napilta ja toivoa J osumista flopilla, ehkei kovin suuri virhe. Tosin mä olisin voinnut sortua myös maksamiseen (taitaa olla paljon suurempi virhe) huonosta positiosta joka sinänsä selittää hyvin mun joutumisen vaikeuksiin tietyissä käsissä.

Tyyliin floppaa nutsi suoran monta pelaajaa mun jälkeen jolloin lyön potillisen, saan pari maksua, turni parittaa pöydän tai tuon kolmannen värikortin niin checkkaaminen on vähän sama kuin "OK, mulla oli se suora mutta nyt voitte vaikka bluffata", betsaaminen on taas selvää rahan haaskausta.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      OK, ehkä mulla on vielä oppimista noiden positioiden kanssa, sillä tuolla kädellä voisin ihan huoletta reissata napilta ja toivoa J osumista flopilla, ehkei kovin suuri virhe. Tosin mä olisin voinnut sortua myös maksamiseen (taitaa olla paljon suurempi virhe) huonosta positiosta joka sinänsä selittää hyvin mun joutumisen vaikeuksiin tietyissä käsissä.
      Nimenomaan tässä on se position tärkeys, napilta tuon voisikin reissata ihan huoletta. Pienestä blindista sitten voikin miettiä kippiä. Yhtä vastaan saattaisin 3-betata tässä välillä, mutta kahta vastaan ei kyllä maistu.

Pyri aina ottamaan positio niin helpottaa elämää huomattavasti.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Tuossa on vähän se ongelma, että vihulla on kärkirattaat + värinveto. Aika usein siellä on veto vastassa tuolla pöydällä preflop korottajaa vastaan, jolloin tuo sököreissu semibluffi on ihan ymmärrettävää, varsinkin kun värinveto aukesi turnilla. Itsekin joskus teen saman pelin, OOP, jos voin olettaa että vihu voi lyödä second barrelia heikommalla kädellä kuin setti. Riidit, riidit...

Mutta joo. Toi on kyllä semmoinen liike jota en kyllä hirveän usein tee mikrotason pöydissä, kun veto maksaa/puskee kuitenkin, oli stäkkisyvyys mikä tahansa. :)
    • tiltron
      tiltron
      Bronze
      Voin sanoa yksinkertaisesti että 200bb deep mua vastaan tuo vihun turnipeli on karmea. Kääntää käden jolla on selvää showdown valueta luhviksi, ja on vielä pakotettu pelaamaan kaikesta. Samalla lentää hyvä ja yllättävä takoven fd hukkaan. Valot päälle, minähän pääsen tuossa suunnilleen kaikista huonommista käsistä irti helposti! Kuinka paljon helpommaksi oikein pelaaminen herolle voidaan enää tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137

Mutta joo. Toi on kyllä semmoinen liike jota en kyllä hirveän usein tee mikrotason pöydissä, kun veto maksaa/puskee kuitenkin, oli stäkkisyvyys mikä tahansa. :)

Tätä en ymmärrä alkuunkaan, siinäpähän maksaa vastoin oddseja. Ja toisaalta tässä kyseisessä kädessä ei tule käymään niin, koska peliä tullaan saamaan vain paremmilta käsiltä, tai suunnilleen flipissä olevilta monsterivedoilta (esim. Ahi fd + pikku wräppi). Tuon pelin tehoa vain parantaa se jos saa maksun isolla rangella, ei toisinpäin.

Tämä ei ollut alunperin mikään strategiapostaus, mutta annetaan nyt muutama koordinaatti:

HERO ollut aktiivinen pf, reissannut reippaalla rangella (hyviä) käsiä, ottanut paljon kooleja varsinkin positiosta. Fold to 3bet melko lähelle 0%, ryöstän hyvin vähän pf. Postflop ottanut hyvinkin marginaalisia kooleja PIENISSÄ poteissa, lyönyt paljon sekä hyvillä että ilmalla, jäänyt harvoin kiinni luhvista, mutta niitäkin on jokunen nähty. Tähän käteen liittyen, aina ei ole nähty konttaria, tai HERO on kipannut rr flopilla myös 3betatuissa poteissa. Turniltakin on kipannut jos pöytä on muuttunut rumaksi tai muuten vain vihu on herännyt eloon.

VIHU osoittanut halua hallita pöytää, näyttää paljon kortteja vaikka voisi muckata ja muutenkin yrittää pelata jonkinlaista henkistä peliä. Ei paisteilua, mutta pelaa liian itsevarmasti. Isommissa poteissa menty melkein aina showdowniin ja lähes poikkeuksetta on löytynyt paremmat kuin kaverilta (ks. stäkki). Mahdollisestii uskoo yhden vuoropuhelun perusteella HEROn hakevan konfliktia (en osottanu yhdessä kopissa paljoakaan kunnioitusta sen hypoteettiselle välimaksulle; johonkin tyyliin JJJxx pöytään pf reissaaja löi riverillä potin OOP, kaveri oli harkinnut 55xx maksua, minä koppasin TTxx kohtuu kokoisen potin; sanoi että hänen ois pitäny maksaa, minä oisin varmaan kipannu - totesin että instacall).

Porataan vain syvemmälle tätä, ei siinä mitään. Ainoa säännönomanen juttu minkä minä tästä saan irti, on se että tarkailkaa sitä flow'ta ja muistakaa että vähänkään deepimpänä ranget tiukkenee HETI. Ja sitä ei varmasti tarvi/kannata yrittää eksploitata ennen ku joskus paaaaaljon ylempänä, kun pitää ruveta kaivamaan sitä edgeä ihan urakalla.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Jos vihu pistää sinut vedolle/bluffille esim. Kxxx kädellä, tossahan se pääsee kunnolla rokottaa sinua. Ja jos olet maksamassa jotain heikommalla kädellä kun se takaoven FD iskee (setti/suora on niitä käsiä joilla itse maksaisin), niin se ei ole kohvin vahva peli myöskään. Kannattaa muistaa, että löysät second barrelit hupissa OOP on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, ja jos vihu pistää sinut jollekin huonolle pelille/vedolle, niin turn on aivan loistava paikka tunkea merkkiä keskelle. KT ei kuitenkaan ole mikään vahva käsi (joka ei tarvisi suojelua), jos sinne esim tulee 9, Q,J, A tai pohjakortti pariutuu.

Tosin kyllä yleensä itse teen sitä vain 40bb deep, ja luultavasti vain rattailla + heikko veto, joka tarkoittaa että oikeastaan teen sitä vain pienissä poteissa. Ja se syy miksi en tee sitä mikrotason pöydissä, koska siellä on keskivertoa useammin se heroa parempi käsi+veto, joka kuitenkin maksaa vaikka pelini pitäisi näyttää vahvemmalta kuin vihun. Jos sitä tekee ajoittain parempaa vihua vastaan, ratkaisee sen turnin (jos maksan, niin en kuitenkaan riverillä saa helposti rahaa ja implarit ei riitä) ongelman heikolla vedolla.