Viikon kysymys: Paljonko riskeeraisit ässillä?

• Poll Poll ends on 23.06.2008, at 10:55.
    • How many sets do you run into in an hour? (BSS players only ty)

• 7
        as many as chenny
        32%
      • 5
        2
        23%
      • 5
        0, i run like jamie gold
        23%
      • 3
        3
        14%
      • 1
        1
        5%
      • 1
        6+
        5%
      • 0
        5
        0%
      • 0
        4
        0%
      Total: 22 Votes
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Saat käteesi lahjana ässäparin ja vastustajallesi jaetaan kaksi satunnaista korttia. Kuinka isolla riskillä olet nyt valmis pelaamaan? Äänestä ja ota kantaa!

Eräänä päivänä ovikellosi soi. Käyt avaamassa oven ja edessäsi seisoo Ilari "Ziigmund" Sahamies. Tuomisinaan hänellä on villi ehdotus:

- Hei, pelataan yksi käsi No Limit Texas Hold'emia. Sinulle kaivetaan pakasta kaksi ässää valmiiksi käteen. Sen jälkeen loput korttipakasta sekoitetaan ja minulle jaetaan kaksi satunnaista taskukorttia. Floppi, turn ja river isketään normaalisti pöytään. Jos voitat käden, voitat itsellesi tietenkin koko potin, johon sijoitan 100.000 €!

Kuulostaapa mukavalta peliltä, kunnes Sahamies jatkaa:

- Jotta pääset mukaan, sinun on sijoitettava pottiin myös tietty summa. Sanotaanko vaikka 500.000 €.

Saisiko Ilari ylipuhuttua sinut vai mikä olisi suurin rahasumma, jonka olisit valmis tähän yhteen pokerikäteen satsaamaan? Rahoituksen joutuisit järjestämään tavalla tai toisella: kiinnittämällä oman ja/tai sukulaistesi asunnot. Sitoudut joka tapauksessa loppuelämäsi ajan maksamaan velan pois.

Äänestä ja perustele kantasi, sana on vapaa!

Olemme avanneet foorumille viestiketjun, johon voit tehdä oman ehdotuksesi "Viikon kysymykseksi". Ehkä juuri sinun laatimasi kysymys kerää vastauksia jo ensi viikolla!

Ehdota Viikon kysymystä
  • 18 replies
    • Anssi
      Anssi
      Black
      1:5 en oo sijoittamassa penniäkään, 1:1 niin paljon kun saa porukkaa puhuttua mukaan, kyllä aika moni varmaan on valmis tuplaamaan kilon tai kaksi 85% todennäköisyydellä.
    • Claret74
      Claret74
      Bronze
      Kaikki "ylimääräiset" varani, prätkä ym. myyntiin jne.
      Toki frenditkin saa osallistua haluamallaan summalla; omalla riskillä luonnollisesti.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Eiköhän Ziigmund osuisi kuitenkin siihen 74o käteensä suoralla?
    • Juolukka
      Juolukka
      Bronze
      Ilari siis suostuisi laittamaan pottiin 100 000e mun valitsemaa summaa vastaan ja kaikki voittajalle? Mä laitan 10 000.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Selkeesti rigged pakka joten en pelaa.
    • playerkarhu
      playerkarhu
      Bronze
      koko omaisuus, vaimoke ja kylkiäiseks äiti.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Voisin mä ton 10 000 laittaa ja katsoa lahjoittiko Rahamies minulle juuri satatonnia

10k Menetys ei muuttaisi elämää mihinkään mutta 100 000 menetys jo kuumottais jonkun verran =)

Enempää ei kiinnostaisi riskeerata, Mun tuurilla se napsuu kuitenkin ja sitten vituttaa
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Voisin mä ton 10 000 laittaa ja katsoa lahjoittiko Rahamies minulle juuri satatonnia

10k Menetys ei muuttaisi elämää mihinkään mutta 100 000 menetys jo kuumottais jonkun verran =)
      Mä oon samoilla linjoilla kybätonnin voisin sijottaa, sellasen summan vois viel maksaa takas vaikka sekin iso summa on. En lähtis kuitenkaan enempää arpomaan..

Veikkaan et Ziigmundille tulis sorsapari ja riveriltä nappais setin kii..
    • juhanuha
      juhanuha
      Bronze
      kertoimilla 1/5 toihan on miinus ev tilanne joten en blindin blindia.

kertoimilla 1/1 koko omaisuuteni.
    • player9000
      player9000
      Bronze
      Jos molemmat laittaisivat 100.000 niin sen olisin valmis maksamaan. Ja koko potti menisi voittajalle.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      10k jos omaa rahaa pitää taikoa siihen, luulen että sekin on liikaa BRM näkökulmasta, vaikka edge onkin todella iso. mutta jos saan 30min aikaa järjestää rahaa niin suostun varmaan aina 200.000 saakka, kunhan eka myyn pois osuuksia "sijoituksesta".

Sori jos kidnappaan ketjun mutta..

Millä blindeilla pelaisit yhden jaon sahamiestä vastaan, holdem potlimitiä 200bb stäkeillä, niin että sulle jaetaan AA big blindiin (käsi kuvapuoli ylöspäin)?
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja playerkarhu
      koko omaisuus, vaimoke ja kylkiäiseks äiti.
      No tästä on vaikea laittaa paremmaksi.

Ison osan säästöistä olisin valmis pelaamaan 85 vs 15 kertoimilla 1:1 panoksilla. Anopin voisin laittaa kaupan päälle, ihan sama lopputuloksesta :D

Mutta miten isolla pankosella olisitte valmis heittämään kolikkoa? Ziigmund ja Ivey taisivat flipata 100k per nuppi. Itse olen pelannut inkkaripokkaa 20 ja 50 euron panoksilla (kännissä tietysti) jäin voitolle noin 200 mutta tarjosin sitten baarissa...
    • player9000
      player9000
      Bronze
      Ite kans inkkaripokkaa pelannu pelannut parinkympin panoksilla, sovittu että lopetaan aina kun joku häviöllä 100 euroa jotta vältytään isoilta tappioilta :D
    • Vanhaomena
      Vanhaomena
      Basic
      200 kiloa; isommissa turhan pieni edge
    • PokeriMies
      PokeriMies
      Bronze
      Jeps luin kans ton ja huomasin että minun pitäisi sijoittaa tuon 500.000 tuhannen lisäksi joku summa joten Ilari sais kivat kertoimet jos sattuis voittamaan, mutta jos tuo käännetän niin päin että Ilari pistää ton 500.000 ja minun ei tarvitsi sijoittaa kuin 10.000 niin silloin ei harkittaisi enempiä vaan pelattaisiin sellaisiella ehdolla että voittajalle kaikki eikä Ilari saisi mahdollisuutta tuplaukseen. :D
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja typohh
      10k jos omaa rahaa pitää taikoa siihen, luulen että sekin on liikaa BRM näkökulmasta, vaikka edge onkin todella iso. mutta jos saan 30min aikaa järjestää rahaa niin suostun varmaan aina 200.000 saakka, kunhan eka myyn pois osuuksia "sijoituksesta".
      Näin voisi toimia ja saa riskin vielä pienemmäksi eikä tarvitse itse maksaa koko 10k lompakosta.
    • ToniGee
      ToniGee
      Bronze
      Kaiken irtaimistoni..
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Ilaria vastaan en niin senttiäkään hullu vetelee muutenkin 200k flippejä ja pakkahan vetää aina hullujen puolelle 5:1 suhdekkin olis melko hanurista ja 1:1 menis kans vähän siin ja täs kai mä ny ilarin mieliks sen 10K voisin kaivaa