Viikon Visa: NL ja panostuskoot

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tänään pääset jälleen "Viikon Visan" kimppuun eli testaamaan pokeritietämystäsi. Tällä kertaa aiheena ovat panostuskoot No Limit Hold'emissa. Montako pistettä saat kasaan?

"Viikon Visan" pääset suorittamaan tästä.

Tämänkertaisessa "Viikon Visassa" pääset pokerimatematiikan pariin. Tarjolla on panostuskokoja ja pottikertoimia sekä muuta mukavaa! Vastattuasi näet saavuttamasi pisteet sekä ratkaisumallit kaikkiin kysymyksiin.

Kerro meille foorumilla mielipiteesi tästä visasta! Paljasta muille, montako pistettä sait kasaan ja oliko visa mielestäsi vaikea! :)
  • 11 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      10/11 pistettä, ainoa virhe oli huolimattomuusvirhe eli homma hallussa! :)

Ainoa ongelma meikäläisen pelissä tähän pokerimatematiikkaan liittyen on, etten juurikaan pelin tiimellyksessä käytä sitä. En siis laskeskele pottikertoimia (tämä myönnettäköön), vaan huitasin sopivan panostuksen fiiliksellä. Ehkä juri siksi(kin) tulokset ovat mitä ovat. ;)
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Pisteesi ovat 5 ;(
    • Tsarpf
      Tsarpf
      Bronze
      7 :| enpä oo pahemmin kiinnittäny huomiota potin korotus artikkeliin, korotuksen säädän yleensä kans fiilispohjalta :P
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Kuinka se väri nyt pitää pelata viddu.. Equilator näyttää 35% esim tilanteessa jossa vihulla kadet parit vastaan sun värin veto Kuinka 35% tod näk saadaan KARKEASTI 50% siis tuo mua eniten jäi vitutta kun porukka on muutaman kerran sanonut, että jos vedetään turn ja river väriä niin tod näköisyys on tuo 2:1 Mutta en jaksa uskoa ja kippaan jos esim potissa on flopilla vaikka 25 dollaria ja vihu puskee loput 25 sisään. Silloin kertoimiksi jää tuo 2:1 mutta musta se ei riitä ei niin millään !! nyt mua vituttaa kun oon hassanu aika karmeen määrän hilloa noissa tilanteissa kipatessa ???????

Kuinka 35 % muuttuu KARKEASTI 50 % Onko tossa joku virhe ?? siis nyt joku matemaatikko voisi kertoa tyhmälle niitille miten pelataan ...

Edit: Mä en vaan millään voi uskoa, että maksu olisi oikein.. Pusku on eri asia ja sitä kautta saatu kippi osuus, mutta maksu pelkällä värin vedolla ??? Ei voi olla ??
    • Krea77
      Krea77
      Bronze
      10/11 aika hyvin fixedin tahkoajalta :)

Matikka näiden osalta on hallussa kun siitä on tullut jonkin verran luettua, mutta ei näitä kyllä ehdi kesken peliä laskemaan, ei sinne päinkään. Oon vaan opetellut noi outtien määrään perustuvat pottikertoimet ulkoa kun ei laskunopeus riitä pelin tiimellyksessä... 9 outtia 4, 8 outtia 5, 7 outtia 6, 6 outtia 7, 5 outtia 9 ja gutarila 10.5, loput pakkaan :)

Ainoo missä meni vipuun oli heti eka kysymys, ite kun yleensä lasken helpomman kautta eli preflop lähtökorotus olis suunnilleen 4BB (tai 3 riippuen blindien koosta ainakin turnauksissa) + 1BB per limppaaja
    • Krea77
      Krea77
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Kuinka se väri nyt pitää pelata viddu.. Equilator näyttää 35% esim tilanteessa jossa vihulla kadet parit vastaan sun värin veto Kuinka 35% tod näk saadaan KARKEASTI 50% siis tuo mua eniten jäi vitutta kun porukka on muutaman kerran sanonut, että jos vedetään turn ja river väriä niin tod näköisyys on tuo 2:1 Mutta en jaksa uskoa ja kippaan jos esim potissa on flopilla vaikka 25 dollaria ja vihu puskee loput 25 sisään. Silloin kertoimiksi jää tuo 2:1 mutta musta se ei riitä ei niin millään !! nyt mua vituttaa kun oon hassanu aika karmeen määrän hilloa noissa tilanteissa kipatessa ???????

Kuinka 35 % muuttuu KARKEASTI 50 % Onko tossa joku virhe ?? siis nyt joku matemaatikko voisi kertoa tyhmälle niitille miten pelataan ...

Edit: Mä en vaan millään voi uskoa, että maksu olisi oikein.. Pusku on eri asia ja sitä kautta saatu kippi osuus, mutta maksu pelkällä värin vedolla ??? Ei voi olla ??
      35% todennäköisyys on 1:2, kerran kun osut niin 2 kertaa menee ohi. 1:1 tod. näköisyys on 50%
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      No niin :D lukiessani vastausta pyörittelin päätäni että ei eii ei ei :D mutta jumankauta. näinhän se on :D Vittu kun oon tyhmä pässi..

En oo koskaan tajunnu näitä suhdelukuja :D mutta kun sanoit sen noin niin selvähän tuo on.. Pässin lihaa.. ihan kun ois koulussa ollu ja oivaltanut jotain uutta :D Noh tyhmyydestä kärsii koko keho :D

Kiitos kiitos kiitos
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      8/11, tuli vikojen kanssa vähän kiirus kun tunti alkoi. :D
    • hekkuli
      hekkuli
      Bronze
      jee 11/11 ensimmäinen kerta kun pääsen parhaaseen kategoriaan näissä visoissa :D
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      10/11..
    • juhanuha
      juhanuha
      Bronze
      10/11, meni huti tossa missa piti antaa vastustajalle tietty maksukerroin.
      eipa juu tuu nykyaan peleissa laskettua matikkaa, tai ainakin harvemmin. tuntuu etta kaikki kertoimet sun muut on iskostunu sen verran hyvin paahan etta tulee ihan takaraivosta.