Mihin tilttaan.

• typohh
      typohh
      Bronze
      Tajusin just mihin tilttaan, siihen että käyn tarpeeks monessa flopissa ilman että saan parasta kättä, tyyliin 15 floppia ilman että osun niin tiltti alkaa oleen lähellä. Turnauksissa tää ei oo niin olellista koska huomattavasti merkittävämpi osa voitoista tulee blindeista ja anteista, mutta käteispelissä tilttaan herkästi kun pelaan useamman flopin (varsinkin samaa vihua vastaan) ilman että saan mitään merkittävää ja joka kerta kun päästään showdowniin vihulla on parempi osuma. Yleensä kun alan tilttaan lopetan bettaamisen koska haluan vaan nähdä että vihulla on osumaton käsi ja sit kun sitä ei tule seuraavan 5-6 käden aikana tiltti on valmis ja rahaa palaa.

Eilen tilttasin kun fulli pöytä kuihtu hupiks ja vihu pelas pot-pot-pot-pot peliä, kävin pari kertaa kattoon sen showdowniin jollain marginaalisella kädellä ja joka kerta siellä oli parempi. Lopulta kun korotin J3o buttonilta, floppi KQ3 ja but alkaa (kuten aina) potitteleen, makselen sitä, turni on K ja river 3 ja vielä riverilläkin tulee potti, vihulla on Q7o ja voitan sentään potin. Vihu vuoti kun seula kun pöytään alko tulla lisää pelaajia. Ongelma oli että en nähny siltä ikinä osumatonta kättä, enkä ite ikinä saanu parempaa kun pohjanapin noin puolentunnin aikana.

On tääkin hienoo, nyt on 711 kättä aikaa siitä kun viimeks sain QQ tai parempaa. Mun viimeset kaks JJ kättä on tulevalla videolla, mun edellinen TT kaatunu kun 40bb preflop all-in vastassa A9o ja KJo, tappio. Sitä edellinen TT kaatu kun vastassa oli A5s, tosin potti jäi pieneks onneks.

Luulen että mun tapauksessa tiltti seuraa siitä että oletukset ei toteutu, tietenkiin se vaan todistaa sitä että oletukset on väärät, kuten miten pitkä jakso ilman osumaa on "normaalia" jollain aikavälillä.

Vittu mä vihaan tilttiä, sain sit lopulta apina tiltin kun en voittanu vihua kertaakaan, foldasin oikein kaks paria jne useamman kerran, mutta en voittanu yhtään pottia kertaakaan, vihu osu jokaiseen floppin, ja ainoa floppi mihin se osunu sillä oli AQ high eikä foldannu mun ekaan barreliin. Vihun VPIP 80%. Mun pitää vaan kiltisti pysytellä turnausten puoella. Voisin ostaa tiltin esto valmennusta joltain jos on tarjolla :)
  • 1 reply