Pokeri ammatti vai harrastus?

• smaster
      smaster
      Bronze
      Pelaatko pokeria ammatiksesi vai pidätkö sen pelkästään harrastuksena, josta tulee sivutuloja? Meinaatko ehkä koittaa kesällä pelata ammatiksesi pokeria?

Itsellä pokeri on hyvä sivutulonlähde opiskelun ja muun työn ohessa, mutta ajattelin kesällä kokeilla pelata pelkästään pokeria pari kuukautta, kun nyt opiskelusta on lomaa ja kunnon kesätöitä en ole hankkinut.
  • 6 replies
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Nyt viime pari kuukautta pokerilla elellyt tässä. Kyllä mulla ihan vakiduunikin on mutta sieltä oon nyt lomalla.
    • mcine
      mcine
      Silver
      Ihan on harrastus ja panokset sen mukasia. Sen takia ei voi edes oikein sivutulonlähteestäkään puhua.

Ehkäpä tästä jotain sivutuloja sitten joskus tulevaisuudessa.
    • simich
      simich
      Bronze
      Kyllä minullakin tuo on ihan harrastus. Katsoin äsken kaverin menoa jonka kanssa aloitettiin (uudestaan) noin samoihin aikoihin tämän harrastuksen ja hän on onnistunut hakkamaan NL10-NL25 SSS pelillä itselleen diamond tason (n 8 - 10k kädellä päivässä).

Väkisin tulee mietittyä, että pystyiskö itse pelamaan niin paljon pokeria? Hermot ei kestä ja nyt taas vaihteeksi innostus ihan 0:ssa parin tilttisession jälkeen..
    • juhanuha
      juhanuha
      Bronze
      olen ollut viimeiset 4-5kk työtön ja pokerin varaan on siis eletty. kuvittelin eka että pokeri ammattina olisi tosi siistiä mutta eipä olekkaan varsinkin jos rolli on yhtä kuin elämänkassa. eihän siinä sitten mitään jos ois vaikka rahat vuoden elämiseen + pokerirolli.

kuitenkin täällä vielä kitkutetaan eikä töihin/suomeen meno kyllä hirveästi nappaa. katsotaan sitten kun ollaan totaalibusto ja nukutaan jossan kadunvarressa koirien kanssa, eiköhän ala työtkin pikkuhiljaa maistumaan.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja juhanuha
      olen ollut viimeiset 4-5kk työtön ja pokerin varaan on siis eletty. kuvittelin eka että pokeri ammattina olisi tosi siistiä mutta eipä olekkaan varsinkin jos rolli on yhtä kuin elämänkassa. eihän siinä sitten mitään jos ois vaikka rahat vuoden elämiseen + pokerirolli.

kuitenkin täällä vielä kitkutetaan eikä töihin/suomeen meno kyllä hirveästi nappaa. katsotaan sitten kun ollaan totaalibusto ja nukutaan jossan kadunvarressa koirien kanssa, eiköhän ala työtkin pikkuhiljaa maistumaan.
      Joo kaippa on matkalla juhiksella pikkusen glamouri karissut. Moni ei tosiaankaan ymmärrä sitä, että kun ollaankin kokonaan pokerin varassa niin pelaamiseen saattaa tulla tietyt paineet kun on "pakko" saada grindattua vuokra kasaan ym ym..

Rolli pitää todellakin olla sellainen, että vuoden elämiseen tarkoitetut rahat löytyy vielä, vaikka menisi muutama jakso vähän huonomminkin. Silloin ei tule sitä hampaat irvessä väkisinpelaamisen fiilistä, eikä sun ensi kuun vuokra ole kiinni siitä 2-outtisesta, joka vihulle napsuu riverissä.
    • 108500
      108500
      Bronze
      Aluksi ammattimainen harrastus. Tai siis ammattimaisuus lienee ollut pelkkä tuloksen teko, ei lainkaan strategian jne. hyödyntäminen ammattimaisesti. Meno oli kovaa ja dollarin kuvat silmissä vedettiin, tulin paikalle korjasin rahat ja poistuin. Tätä jatkui pitkään. Missään en ollut "vakkari" ja kukaan ei minua tuntenut, enkä todellakaan aristellut iskiessäni koukkuja. Mulla ei ole oikeastaan ikinä ollut sellaista perusturvallista rollia. Pyöritin parhaimmillaan kuudella saitilla sellaista meininkiä, että minimi talletus ja koko rolli pöytään. Siitä sitten ylös ja jos ei onnannut niin uusi talletus. Kaikki yli 100$ aloitusrollin yli kotiutukseen ja uusiksi. Ihme kyllä plussalla mentiin vaikka meno oli välillä sairasta veitsen terällä kiikkumista. Jossain vaiheessa järki tuli mukaan kun huomasin, että voisihan sitä tehdä toisin tai ainakin yrittää. Jos vaikka onnistumisen elämyksen saisi siitä, että pelaa "oikein". Siinä onkin sitten iso oppiminen, mutta minnekäs tässä nyt olisi kiire valmiissa maailmassa. Loppuvastauksena harrastus, josta voisi saada sivutienestiä. Asiat voi tehdä toisinkin päin. Kaiken olen nähnyt ja kokenut, kaiken haluan edelleen nähdä ja kokea.