Mistäs väiteltäisiin, häh???

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      "Viikon väittely" on uusi ilmestys uutissivuillamme. Tulevasta perjantaista alkaen virittäydymme jokaiseen viikonloppuun sanaisin miekoin vahvasti varustautuneina. Esittelemme aihepiirin uutisissamme ja sen jälkeen sana on (lähes) vapaa foorumilla!

Joku tykkää äidistä, joku tyttärestä ja jotkut tykkäävät muuten vaan kyttyrää. Miten on sinun laitasi? Pyrimme löytämään "Viikon väittelyyn" aiheita, joista takuulla löytyy eri mielipiteitä - ideaalitapauksessa mieliä on yhtä monta kuin on väittelijöitäkin.

Mistä sinä haluat olla muiden kanssa eri mieltä? Tähän viestiketjuun voit käydä lisäämässä ehdotukseksi seuraavaksi "Viikon väittelyksi". Ehkäpä juuri sinä pääset jo piakkoin valitsemaan aiheen, josta suurella näyttämölle riidellään? Kannattaa ainakin yrittää - vai oletko muka asiasta eri mieltä!?! :evil:
  • 23 replies
    • srz
      srz
      Bronze
      Mun ehdotus on pokeriaiheinen: kettu vai leijona?

Kettu on ovela. Se välttää vastustajien ansat ja virittää itse ansoja. Se on kuitenkin heikko ja helposti lyötävissä suorassa taistelussa. Leijona hallitsee lähitaistelun. Se on rohkea ja voimakas. Äly ei ole leijonan vahvin puoli - se ryntää taisteluun aina kun mahdollista. Leijona etsii väsymättömästi heikkouksia ja hyökkää niiden kimppuun käsittämättä, että kaikki ei aina ole niin kuin miltä näyttää. (Machiavelli on joskus kirjoittanut näin ketusta ja leijonasta politiikassa.)

Eli kysymys kuuluu: voittaako pokeripöydässä kettumainen kikkailija vai leijonamainen taistelija? Tasapeliä ei tunneta!
    • Buggy
      Buggy
      Bronze
      riippu kellon ajasta..
    • PokeriMies
      PokeriMies
      Bronze
      Joo minä ehdotan sellaista että väitellään siitä miten tuo ässäpari pitäisi pelata esim. vaikka 10 hengen sittarissa buyin 10+1 tai 20+2 ja freerolleja ei kannata ottaa tähän väittelyyn sillä siellä on ihan sama miten pelaa naulat, ainakin entraction-verkossa puolalaisia vastaan. :D
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Oma ehdotukseni aiheeksi on: Onko fixed limit tylsä pokerivariaatio?

Tarkemmin pelin hienouksiin perehtymättä on helppo allekirjoittaa tuo väite. Korotukset ovat ennalta määrätty. Fisut makselee perässä, jolloin bluffaaminen on täysin mahdotonta (eikö bluffaus ole yksi pokerin suola???).

Ensimmäisessä "Viikon väittelyssä" esimerkiksi Jim9137 on myös samaa mieltä kirjoittaessaan:

"Mutta fixu on luonnostaan aika rajoitteinen peli, ei ole liikaa tilaa manöövereille. Varsinkaan huonoja pelaajia vastaan, jotka "kun se on halpaa" katsovat joka kadun."

Mutta ei siis aleta kinata tästä aiheesta vielä - ehkä me löydämme sen joku perjantai "Viikon väittelynä". :D
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Millä pokerimuodolla on helpoin tapa ansaita rahaa? Tarjonta tietenkin ajaa monet Hold'em pöytään, mutta eikö se ole myös helpoin pelimuoto oppia? Käteen kuitenkin tulee vain kaksi korttia ja teoriaa on tarjolla yllin kyllin. Esim strategy opetti meitä ensin pelaamaan juuri Hold'emia. Joten eikös silloin myös yleinen taso ole parempi? Vai tuoko tarjolla oleva tieto vain kalat paikalle?
    • Krea77
      Krea77
      Bronze
      Multitabletus. Vois sopia väittelun aiheeksi, tuntuu että moni pelaaja ei tätä mun näkökantaa kannata

Eli pointtina se että ihmiset pelaavat niin monta pöytää samaan aikaan etteivät ehdi reagoimaan niihin järkevässä ajassa. Itse olen sitä mieltä että tämä on erittäin itsekästä ja omalle kohdalle sattuessa ainakin hävettää ja suljen väh. yhden pöydän. Jos menen arvostelemaan tällaista pelaajaa mitä saa joka kadulla odottaa minuutin, niin vastauksena yleensä tulee (vapaasti suomennettuna) että "vaihda peelo pöytää jos nyppii". Vaihdapa siinä sitten pöytää esim. käteisfixuissa missä tää sama kaveri hidastaa peliä melkein kaikissa saman tason aktiivisissa pöydissä samaan aikaan...

Mielestäni niin rahanahne ei saa olla edes pokeripöydissä että antaa 9 muun pelaajan odottaa monessa pöydässä koko ajan sitä että itse ehtii reagoimaan, pelinautinto ja keskittyminenkin kärsii ainakin itseltä tollasessa odottelussa. Tällaisella tavalla saatua etua muihin pelaajiin en ainakaan itselleni halua
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      1 hyvin yksinkertainen ongelma on kohdannut itseni jo useampaan otteeseen,
      pystyn pelaamaan hyvinkin voitollista peliä, about 140% palautus,ei sinäänsä ole negatiivinen,mutta pelikassan tyhjentäminen taas lopettaa pelaamisen siihen, elikkäs..

Pelikassan nostot, sikäli mikäli itsellä on tullut joskus fiilis lähteä vaik reissuun niin kotiutan juuri kokonostamani pelikassan esim. 500€ taskuuni ja menen ja ryyppään sen siliän tien:)

Onks muilla tällaisia ongelmia..

Väittelyn aihe olisi: Onko oikein nostaa rahojaan, vai tasojaan??
      ja jos nostaa niin koska, ja kuinka paljon prosenteissa että se aiheuta suuria ongelmia eritasojen mahd. vaihteluille?
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      High Stakes Pokeria katsellessa tuli mieleen, että voisi väitellä aiheesta "Onko limppaaminen kuolemansynti?". Näyttävät noissa ison rahan peleissä välillä urakalla limppailevan potteihin sen sijaan, että menisivät aina korotuksella peliin mukaan, mikä taas on useimpien pelaajien kanta.
    • srz
      srz
      Bronze
      Pelinä no limit hold'em, heads-up, 100BB. Vastustaja tarjoaa sinulle kauppaa: maksat tietyn summan, ja hän ei uudelleenkorota OOP koskaan. Paljonko tuosta kannattaa maksaa (BB/100 kättä yksiköissä)?

TAI joku muu väittely, kohteena kerroin jollekin edulle. Ideana homman testaaminen käytännössä. Otetaan edelliseen kysymykseen isoimman tarjouksen tehnyt, ja laitetaan pelaamaan vaikka Tikkaria vastaan huppia ja todistamaan näin väitteensä.
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Vaihtuuko pelityylisi kesken pelisessiosi joskus jopa täysin nurinpäin?

Oma ongelmani on, että pelaan alkuun löysää peliä viihteen vuoksi, ja vasta hävittyäni rahaa tarpeeksi alan pelaamaan sitä peliä mitä pitikin eli tiukkaa ja agressiivista.

Sittareita koskee tämä lähinnä, mut miks ei kaikkia muitakin;)
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Jostain mielenkiintosesta kädestä voitais väitellä, kun esimerkkikäsissä harvoin syntyy kunnon kärhämää eri koulukuntien välille. :)
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Tässä hyvä kysymys, onko turnauksissa tarpeellista varastaa?
      Missä vaiheessa, ja kuinka monesti?

Itse pärjäsin aikanani tosi hyvin kun en koskaan varastellut, ja kun aloin tämän varastelun, niin olen kerta toisensa jälkeen ajanut itseni ongelmiin näissä, tosin minulla on aikas liipasin herkkä näppäimistösormi :D

Suoraa rystöä parempi, on maksaa vastustajan korotus, ja heitää puolipottia kehiin, mikäli pöytä pariutuu tms.. toimii paremmin, ja isommat ryöstösaaliit monesti=)

Tästä lähin ryöstän vain jos on pakko, perskeles=)
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Kyselin jimin mielipidettä jo asiaan valmennuksessa, mutta väitellään aiheesta "pitäisikö löysässä pöydässä löysätä vai tiukentaa peliä". Joku tunnettu pelaajahan taisi sanoa, että löysässä pöydässä pitäisi myös itse löysentää peliä. Sinällään loogista, että jos vihut löysää rangen 30%->50% niin itse voisi löysätä 15%->25%.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Sopisiko aiheeksi ns. smooth talking käyttö pelin aikana niin live peleissä kuin netti peleissä? Hyödyntääkö pelaajat joissain tilanteissa netti peleissäkin keskustelua? Itse olen havainnut tämän toimivan joihinkin varsin tehokkaasti. Multitabletukseen tämä ei tietty kylläkään sovi.

Live puolella asiaa voi tietty laajentaa feikki tellien käyttöön(muihinkin kuin vuoron ajan käyttöön). Pyritkö ohjailemaan muita eleilläsi vai pidätkö täydellistä pokerinaama linjaa?

Asiasta on varmaan keskusteltu jo jossain määrin, mutta viikon väittelyissä en ainakaan vastaava löytänyt.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Onko sököttäminen menetettyä valueta?
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Onko joulupukkia olemassa? :)
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Kummassa oppii aloittelija paremmin: NL SSS vai FL ?
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Kummassa oppii parhaiten hyväksi turnauspelaajaksi?

vaihtoehdot voisi olla sng bss ja sss
    • Them
      Them
      Bronze
      Parhaiten tuottava pelimuoto?

Fl, nl, sng?, omaha/holdem, heads-up? MTT?
    • 1
    • 2