Virhe, jota en osaa tunnistaa

• PhazonBlaxor
      PhazonBlaxor
      Basic
      Toivottavasti meni oikealle alueelle...

Eh, kertokaa minulle, mitä helvettiä mahdan tehdä väärin? Jotenkin tuntuu että junnaan paikallani jatkuvasti - välillä tulee paljonkin voittoa, mutta sitten kaikki menee jälleen.

Pelaan tällä hetkellä enimmäkseen pokerihuoneella(on muuten masentava paikka, pitänee siirtyä muualle, jahka saan aloituspääoman) no limittinä holdemia NL10-tasolla - mutta saatana kun ei suju. Käytän pienen stäkin strategiaa enimmäkseen, mutta en pelaa täysin PS:n ohjeiden mukaisesti. Joskus se vain ei ole järkevää. Olen lukenut yhden pokerikirjan ja MONTA artikkelia, yrittänyt sisäistää ja oppia. Osaan lukea jotenkin vastustajiani ja ymmärrän suht hyvin milloin kannattaa tehdä ja mitäkin, mutta... Jossakin on vika. Joko teen jotain väärin mutta luulen tekeväni asian oikein, tai sitten varianssi ei vain ole vielä palauttanut omiaan meikäläiselle.

Yksi virhe minkä tiedostan tekeväni on se, että kun saan tarpeeksi voittoa, otteeni alkaa lipsua enkä enää pelaakaan parasta peliäni. Sitten kun tulee tappiota olen tiltissä ja saatan helposti hävitä lisää, tai sitten pidän tauon ja skarppaan, jolloin pääsen yleensä takaisin omilleni. Kuulostaa nyt siltä, että koko ongelmani ydin tiivistyy tuossa, mutta välillä tuntuu ettei se ole ongelma. En vain tiedä, mihin minun pitäisi keskittyä jotta pelini paranisi. Siksi minua vituttaa edes pelata, jos en sitten millään hahmota mitä teen väärin. Haluaisin hankkia jonkun softan seuraamaan peliäni, voisin sitten jälkikäteen analysoida tekemisiäni helpommin, mutta en viitsisi maksaa sellaisesta, kun en tiedä onko se rahan arvoinen hankinta.

Joka tapauksessa... Onko kellään ollut ikinä samanlaista tilannetta - siis että olette olettaneet ymmärtävänne pelin päälle niin paljon, että pelaatte reilusti voitollisesti, mutta silti ei suju? Mitä te teitte samassa tilanteessa? Miten löysitte sen virheen, joka oli lannistaa teidät ja syödä rahanne kuin pahainen rohmu?
  • 6 replies
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Yksinkertainen vastaus,,

kassan hallinta ja kun voittaa niin ei niillä juhlita ennenkuin tarpeeksi voittoa et taso ylemmäd. ja jos pelaat pokerihuonrrlla niin siellä taso on et ei voi hävitä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Mä olen pelannut kolme vuotta ja vieläkin grindaan mikroja. Ei se ole helppoa, ei.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PhazonBlaxor

Käytän pienen stäkin strategiaa enimmäkseen, mutta en pelaa täysin PS:n ohjeiden mukaisesti.
      Koitahan vaihteeks pelata täysin PS:n ohjeiden mukaisesti. Ei niitä turhaan oo ammattilaiset tehny. Älä salli yhtään lipsahdusta. Eli kun menee hyvin niin turha lähtee maksamaan roskakäsillä, et "jos mä tän nyt katon". Sama juttu miinuksella pelatessa. Tuttu juttu kyllä tuo mitä kirjotat. Sitä monesti tulee vaan lipsuttua.
    • lemi3
      lemi3
      Bronze
      Kuulostat ihan minulta aikaisemmin =) Tahkonnu aikaisemmin ite niin pokerihuoneella ja paffilla samoilla ongelmilla kuin sinä nyt. Sit löysin tän saitin, ja opiskelin ja edelleen opiskelen artikkelien ja videoitten parissa. Sain alkupääoman ja sit noudattanut tarkasti sss. Nyt melkeen puol vuotta takana, kertaakaan en oo viel menny katki ja peli on voitollista. Välillä tulee pahoja downswingejä mut ne kuuluu asiaan eikä niille voi mitään vaikka pelais kuinka oikeen. Mutta nöyrästi kun noudattaa ohjeita niin pitkässä juoksussa on voitokas =)
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Eilen ja toissapäivänä FL:ää pelatessani hävisin yli 60 BB:tä. Mielestäni pelasin aivan samalla lailla ku muulloinkin. Tänään pelasin reilun tunnin ja voitin yli 30 BB:tä. Tilastoista huomas semmosen, et eilen ja to pelasin 10% käsistä, tänään 20%. Eli valtavaa vaihtelua alotuskäsien hyvyydessä. Pelaat vaan ohjeiden mukaan, niin hävitä ei voi :)
    • Olympos
      Olympos
      Bronze
      Voi hyvin olla, etta tustalla on samoja ongelmia joiden kanssa itse painiskelen.

Varsinkin näillä pienillä limiiteillä, joita itsekin pelaan, ei sais olla liian tulos orientoitunut. Keskity jokaiseen käteen, niin kuin pelaisit ensimmäistä. Ota ne kiksit hyvästä pelistä, riippumatta siitä minne potti lopulta valuu. Itse pelin oppiminen on tässä vaiheessa huomattavasti tärkeämpää, kuin "isot" voitot.

Totuus on se, että hyvällä pelillä, jonka pystyy pitämään kasassa jaosta toiseen, alkaa bittiavaruudessa liikkuvat dollarit hiljalleen kerääntyä sun pelikassaan.

Kärsivällisyyttä!