Mikä on loppujen lopuksi oikea strategia pelissä?

• Eliar
      Eliar
      Basic
      Eikö pokeri ole juuri sitä että kehitetään oma strategia ja muutetaan peliä. Osa visan kysymyksistä on meinaan niin kyseenalaisia että ei voi sanoa mikä on loppujenlopuksi oikein ja mikä väärin. Olen siis itse pelannut jo useamman vuoden ja voitokkaasti, silti tuo 'visa' on niin kyseenalainen että vastaan kysymyksiin niinkuin itse pelaisin kyseisessä tilanteessa. Paljon riippuu myös siitä minkälaisia pelaajia on pöydässä, agressiivisia, passiivisia ja sitten vielä niitä täysin tuurilla pelaavia 'fisuja'.Kaikki vaikuttaa, se miten osaat lukea pöytää vastustajia ja heidän tapaansa pelata, eleitä(tosin telleillä voi johtaa toista harhaankin) ja kaikkea mitä pöydässä tapahtuu. Bluffaaminen on sitä varten että tietää kun vastustajalla on heikko käsi, ja vaikka siinä vaiheessa on itsellä roskaa käsi täynnä niin pystyy pelaamaan toisen ulos pelistä, eli ei väliä onko käteis tai turnaus muotoista peliä kaikilla on oma strategiansa ja jos kaikki pelaisivat samalla tavalla niin kukaan ei voittaisi. Eli pakko sanoa, että ei ole oikeaa strategiaa pelaajalle, on vain määritetty 'kirja' pokeri ja sitten sen soveltaminen on pelaajan omissa käsissä. Kertokaapa joku puhunko täyttä sontaa vai onko tuossa tekstissä himpun verran järkeä =) (aloittelija)
  • 26 replies
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Kyllähän sie asiaa puhut, mutta tuohon visaan luettavien artikkelien tarkoitus on opettaa perus ABC pokeria, jota seuraamalla pystyy pelaamaan voitollisesti ainakin tietyillä tasoilla. Esim. bluffaaminen niillä tasoilla, joilla suurin osa visan läpäisseistä todennäköisesti aluksi pelaa on lähinnä rahan hukkaa. Joitakin, kun ei saa irti siita A haista vaikka pöytä tarjoaisi mitä vaan :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Strategioita on tosiaan monia, siksi visamme vastaukset eivät ole "oikeita" eikä varmastikaan joka tilanteessa ja kaikilla tasoilla toimivia. Tähän visa ei pyrikään.

Visa perustuu perustason strategia-artikkeleihimme. Visan suurin tehtävä on testata, löytyykö käyttäjältä perustietoja pokeriin ja ennen kaikkea kyky omaksua esitettyjä strategioita. Aika moni yrittää vääntää tuon visan läpi ensimmäisen kerran ilman että on edes vilkaissut noihin artikkeleihin - usein heikoin tuloksin.

PokerStrategy on pokerikoulu ja aloittelijoille suunnatun materiaalin on tarkoitus auttaa aloittelevia pokerinpelaajia uransa alkuun. Siis perusasiat ensin kuntoon: esimerkiksi kyky hahmottaa, mikä on vahva käsi ja mikä ei (usein aloittelija mieltää kädessä olevan nutsit, kun edes toinen korteista on ässä) sekä kyky ymmärtää position merkitys.

Kun perusasiat ovat kunnossa, voidaan siitä pikku hiljaa siirtyä vastustajien tarkkailuun ja mukauttamaan peliä niiden mukaan. :)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Tottakai jokaisella on omanlaisensa pelityyli ja -strategia, ja sitä pitää osata muokata vastustajien mukaan, mutta tämä "kirjapokeri" antaa aloittelijalle paljon sellaista tietoa, mitkä joutuisi muuten itse pelaamalla oppimaan, ja kenties monet oppirahat siitä maksamaan, ja täten kirjapokeri on aloittelijalle kaikista helpoin ja turvallisin tapa aloittaa pelaaminen.

Tietojen ja taitojen karttuessa voi omaa pelitapaansa muokata suuntaan jos toiseen, jos tuon ABC-pokerin noudattaminen ei ole itselleen mieluisin tapa pelata. En minäkään sitä enää täysin orjallisesti noudata, vaan pelaan sitä omalla tyylilläni, varioiden aina muiden seuralaisten mukaan, enkä näe tässä mitään väärää. Ja kun luen artikkeleita ja esimerkkikäsiä, pyrin aina siihen, että mietin miten itse tuossa tilanteessa pelaisisin, ja omasta mielestäni vieläkin tärkeämpi kysymys, miksi pelaisisin näin. Joskus eteen tulee käsiä, joissa en suoraan sanottuna ymmärrä miksi joku neuvoo pelattavan jollain tavalla, ja joskus tulee niitä "ahaa" elämyksiä joita voi ottaa omaan arsenaaliin.

Eli lyhyesti sanottuna se, mitä yritän ajaa takaa on, että vaikkei itse pelaakkaan kirjapokeria, täytyy silti kehittyäkseen ja oppiakseen paremmaksi lukea pokeriaiheisia artikkeleita ja -kirjoja, joista voi aina löytää jotain hyviä ja turvallisia kikkoja omaan peliin. Aki Pyysing sanoikin osuvasti eräällä toisella foorumilla erästä pokerikirjaa arvostellessaan: "pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen, mutta siitä voi aina hioa pyöreämmän".
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      Aattelin nyt tähän pistää tän eli pelaan tuolla SSS stratekialla.. No ensinäkin mulla oli eka KK pistin sen 4 kertaa ison BB:n verran pottiin no ei kukaan lähteny mukaan :/ no sit oli AA tekkiin saman homman eikä kukaan taaskaan lähteny mukaan.. se alkaa ketuttaan suunattomasti.. pitäskö jotain tehä siinä kohassa toisin mitä SSS:ssä on opetettu?
    • biovaan
      biovaan
      Bronze
      Ehkäpä vihuilla ei juuri noilla kerroilla ollut pelikelpoista kättä :f_cool:
    • Ekstriim
      Ekstriim
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja KurkoHai116
      Aattelin nyt tähän pistää tän eli pelaan tuolla SSS stratekialla.. No ensinäkin mulla oli eka KK pistin sen 4 kertaa ison BB:n verran pottiin no ei kukaan lähteny mukaan :/ no sit oli AA tekkiin saman homman eikä kukaan taaskaan lähteny mukaan.. se alkaa ketuttaan suunattomasti.. pitäskö jotain tehä siinä kohassa toisin mitä SSS:ssä on opetettu?

Joskus saattaa olla vain parempi että limppaat mukaan.
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      Joo nii mustaki tuntuu.. ku on se niin sylettävää saaha pelekät blindit ku on monsteri :/
    • Miipa
      Miipa
      Bronze
      Joo nii mustaki tuntuu.. ku on se niin sylettävää saaha pelekät blindit ku on monsteri :/

Ässillä kun limppaat alkupositiosta sisään ja koko loppupöytä limppaa
      perässä, niin siinä on sitten kiva flopin jälkeen ruveta arpomaan, että osukohan
      joku johonkin. Todennäköisesti.

Parempi vaan ottaa ne blindit, jos kukaan ei ole halukas ennen floppia tanssiin.
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      no seki
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      Itse en juurikaan koskaan limppaa QQ+ käsiä juurikin sen takia että BB pääsee mukaan ilmaiseksi sillä J2o kädellä ja floppi on J2X...

Ja aika useasti itse olen vetänyt ohi kun olen ollut BBllä ja kurakädellä päässyt ilmaiseksi flopille. Kun ne mikro/lowtason vihut ei vaan pääse irti yliparista.

Limppausta voi toki käyttää tasapainottamaan strategiaa, mutta siloin on oltava valmiita luopumaan helpommin siitä osumattomasta yliparista.

Ja vielä se että isot potit ovat isoja käsiä varten ja pienet potit pieniä käsiä varten. Lähtökohtasesti KK+ on ison potin käsi. Jos vaan limppaat ni on vaikee hyvällä osumalla saaha kunnon valueta jos potti on valmiiksi jo pieni.
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      No pelaan sitä 0.05/0.10 NL holdemia.. nyt on kyllä jossain vika kun ei oo alku pääomasta jälellä kun 17€ -.- mitähä täsä pitäs alakaa tekemään että tulis voittoo... Onko ideoita? :D
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Kertaas artikkelit...
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      On tullu kerrattua mut kai se häätyy vielä kerrata muutamaan otteeseen..
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      On tullu kerrattua mut kai se häätyy vielä kerrata muutamaan otteeseen..
      Juu ei kertaus pahaa tee. Mutta nyt ensimmäiseksi siirryt pelamaan paljon pienempää ku NL10...
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      No sehän liittyi niihin artikkeleihin ;)
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      Mulla on tässä ylhäällä miten pelata mistäkin positiosta "kun kukaan ei ole korottanu" tai "kun joku on korottanu" niin eiks näillä pitäs päästä jo aika pitkälle? :)
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Brm osio tainnu jäädä väliin ;)

Lisäksi tietty kannattaa ottaa vaikka norsu avuksi alussa niin näät millaisia vihuja on vastassa kivi jos bettaa niin moni sun käsistä on jo aika kuolleita ;)
    • KurkoHai116
      KurkoHai116
      Bronze
      En tajunu kyllä yhtää mitää tuosta viestistä :D en sitte yhtää mitää xD
    • player9000
      player9000
      Bronze
      En tajunu kyllä yhtää mitää tuosta viestistä :D en sitte yhtää mitää xD
      Jos sellanen pelaaja korottaa joka pelaa tosi vähän käsiä niin yleensä sillä on hyvä käsi. Kannattaa tosiaan kerrata ne artikkelit. Jos kassa on 17 dollaria enää on aika siirtyä alimmalle mahdolliselle tasolle.

Suosittelen myös pokerstartegyn valmennuksia, voit siellä kysyä valmentajilta vinkkejä yms.

Esim. Ke 22.07.2009 kello 21.45-23.15 pitäisi olla titan pokerilla NL SSS peruskurssi johon kaikki pronssi jäsenet pääsevät osallistumaan.
    • 1
    • 2