Miten selvitä maanikon Bad beateista?

• Nownewman
      Nownewman
      Bronze
      Onko teillä ohjeita mitä tehdä jos yksinkertaisesti tulee turpaan siltä sen pöydän maanikolta tai fishulta Fixetissä?

Kyseessa siis tyyypi joka mukana joka flopissa jne. mutta jostakin syystä onnistut häviämään juuri hänelle niissä poteissa ja kuinkas muuten kuin Riveriltä.

Laatukortteja vain lähinnä pelannut ja hän huolehtii aggressiiivisuudesta.

Bad beatteihin yhden session aikana kuuluin mm...
      Kolmoset (ihan kolmos-kolmoset kolmospariin riveriltä saatuna), samoin kuin ysipariin vierelle saatu akkapari hurjien korottelun jälkeen kun itsellä kunkut, takaoven väri, 3-7 luotu suora ja surullisen kuuluisa kärkipari kunkulla häviäminen tasku AA:lle (oma vika kun en tajunnut että se voi pelata AA myös eikä vain A5 offeja). Muistinhan mainita jo oman avoimen suoran vedon ja kunkkuparin jonka hän kuittasi ässähai nelosella sieltä riveriltä ässällä?

Syö miestä kun kinkulla on pöydässä enemmän rahaa kuin sulla jotka se häviää kohta toisille pelaajille mutta itse vain häviät tälle aivottomalle panostuskoneelle.

Miten siis selvitä henkisesti ja noin pokeri-teknisesti tällaisesta nöyryytyksestä?

Ei pelikassa antaisi myöten vielä siirtyä ylempiin pöytiin...
  • 4 replies
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Jos vihu vetää ohi, onnittelet itseäsi. Pelasin hyvin ja pitkässä juoksussa tulen tekemään voittoa.

Aina se tyynenä pysyminen ei ole helppoa ja jos itsehillintä on onglema, niin kannattaa pitää joku stop loss raja, kuten esimerkiksi EoNiTe on menestyksekkäästi tehnyt.

Sergeant Kesuke Miyagi: The sun is warm, the grass is green.
      Julie Pierce: What?
      Sergeant Kesuke Miyagi: If today Julie-san get angry, just you repeat those words.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Tiedän että tämä on melkein mahdotonta monille, mutta oikea tavoite mielestäni on virheetön peli, ei tienata rahaa. Jos pystyy unohtaan että se on rahaa, ainoastaan pelimerkkejä ja heron tavoite on pelata jokainen tilanne virheettömästi, ottaen huomioon kaiken tiedon mitä on saatavilla herolle jne jne. Tämä auttaa myös siinä tilanteessa jos pitää siirtyä tasoja alaspäin, koska huonot vastustajat ovat omanlaisensa haaste.

Tietenkin sivuvaikutus on että joskus kokee hassuja tilttejä, kun voittaa potin mutta tajuaa käden jälkeen pelanneensa käden väärin. Et ei se välttämättä kaikkea ratkaise, mutta ainakaan tiltit ei ole enää vastustaja riippuvaisia.

Sillon kun pelasin aktiivisesti pystyin säilyttään tän mielentilan, mutta kadotan sen helposti heti kun käytän vähemmän aikaa pokeriin.
    • Nownewman
      Nownewman
      Bronze
      Noin se taitaa tosiaan mennä että jos se rahoista on kiinni niin kannattaa varmaan tehdä se stop loss johonkin missä kipuraja menee. Toisaalta noihinkin on opittava.

Ehkä osasyynä lievään hermostumiseeni oli että olin pykälän verran ylemmässä pöydässä ottanut nuttua koko päivän ja ehkä tehnyt muutaman virheenkin. Toisaalta kortti ei sinä päivänä osunut yhtään ja flopit olivat karmeita.

Tuolloin sitten alemmassa pöydässä pelasin mielestäni teknisesti aika virheetöntä pokeria ja olin jo selvästi voitollakin kunnes aloin ottamaan nuttua tältä fishulta.

Nuo kädetkin pelasin mielestäni taitavasti mutta yksinkertaisesti tyypistä ei niiden korotusten ja maksamisten välissä saanut mitään selvää mitä siellä olisi voinut olla. Floppeja teki todella harvoin ja se tietysti näkyi pelikassa aaltoilemisena hänellä. Kun katsoin loppuun asti niin minulla oli aina jotain kunnolla kiinni joten en tilttaillut miten sattuun.

Onnistuin kuitenkin hallitsemaan hermoni ja viileyteni kyllä tuolloin ja poistuin pöydästä ihan +/- 0 saldolla eli samalla kun olin aloittanut. Mietin vain onko näille tilanteille tehtävissä mitään.

Ongelma noissa tilanteissa vain on se että jos pöydässä muut hieman kovempia pelaajia kuin tuo maanikko niin sinä joudut sitten yrittää voittaa näiltä muilta pelaajilta ne itse maanikolle antamasi pelimerkit pois.

Kieltämättä nämä olivat hyviä ohjeita ja pitäisi nuo kirkastaa vain mieleen:
      "Tiedän että tämä on melkein mahdotonta monille, mutta oikea tavoite mielestäni on virheetön peli, ei tienata rahaa."

"Jos vihu vetää ohi, onnittelet itseäsi. Pelasin hyvin ja pitkässä juoksussa tulen tekemään voittoa."

Noin se varmaan on koska tasoja alaspäin en jaksaisi mennä kun siellä niittäminen on niin raskasta. En pelaa tietysti varsinaisesti rahan takia mutta voittoa olisi kuitenkin kiva tehdä.

Kiitokset vastauksista.
    • TafkaTheMan
      TafkaTheMan
      Bronze
      Suosittelen multitablaan noin 6-8 pöytää - jolloin et ehdi (itse en ainakaan) tiltata fisuun joka vetää ohi, koska todennäkösesti jossain pöydäs kivan näkönen käsi menos.
      Ja kun tähän lisää autorebuyn ni ei tunnu pahalta ostaa pöytään lisää rahaakaan.
      Ja mitä onneen tulee, ni uskon että se käy tasan kaikkien kanssa (tää on ehkä pieni heikkous mun pelissä muttta näin teen, esim. 5 minuuttia käsikuivaa multitablaamista alan ryösteleen enemmän aina kun positio antaa periks, oikeestaan käsistä riippumatta koska hyvän käden on pakko tulla kohta ja näin toivon saavani paremmat valuet), ei ehkä siinä sessarissa mut jo parissa seuraavassa. Ja aina kannattaa tsekata lobbysta paljon rolli on, jos on tullut takkiin se pistää pelaan vaan tarkemmin ja jos voittoo napsunu ni jatkaa samalla tavalla.