Viikon kysymys: Akilleenkantapääsi pokerissa?

• Poll
    • How much have you earned through TAF system?

• 442
        less than $100
        69%
      • 105
        over $100
        16%
      • 42
        over $1000
        7%
      • 24
        over $500
        4%
      • 15
        over $300
        2%
      • 9
        over $700
        1%
      Total: 637 Votes
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tällä viikolla pyydämme käyttäjiämme katsomaan peliin ja tunnustamaan pahimman heikkoutensa pokerissa. Mihin virheeseen sinä kompastut pokeriurallasi aina uudestaan ja uudestaan? Mihin ne sentit oikein pelitiltä katoaa?

Kerro meille, mikä on sinun pelisi suurin heikkous ja kommentoi sitä tähän ketjuun. Kerro myös, millä tuosta ongelmasta pääsisi mielestäsi parhaiten eroon.

Kenties yhdessä löydämme ratkaisun ongelmiiisi ja parannuksen peliisi!

Sana on vapaa!
  • 31 replies
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Mikähän kumma se olisi HMMMM
    • Them
      Them
      Bronze
      Se että en ikinä osu mihinkään ja vihut vaan runnaa paremmin :<.....

hyvänä kakkosena vois olla ihan yleisesti huono peli ja siihen varmaan liittyy myös tilttaus
    • leija69
      leija69
      Bronze
      Ekana ehkä tulee deep stack pelissä mieleen että en osaa kipata "hyvää" kättä tai jarrutella sillä, vaikka mulla ois hirvee aavistus että vihu on vetänyt ohi tai sillä on jo valmiiksi parempi käsi. En toisin sanoen usko itseäni vaan annan vahvalta vaikuttavan käden johtaa harhaan.

En ole kovin tappiollinen pelaaja, mut ei ole kyllä voittojakaan tullut.

Sittareissa liika kaavamaisuus on ehkä heikkouteni ja oon nykyään yrittänyt opetella käyttämään riidejä enemmän hyväksi.

Deep stack käteispelin oon just alottelemassa ja sklanskyn teoria ja käytännön opeilla yritetään potkia pinnalle. Tosin aika vaikee sisäistää ton kirjan oppeja käytännössä.

Mut näissä pikku käteispeleissäkin (BB 0.02snt) porukka on tiukempaa mitä aluks aattelin. Ongelma on et miten se tuotto saadaan?
      Ku nuo vihut on silleen puoliks tiukkoja ja puoliks löysiä ja niistä ei oikeen ota selvää. Välillä ne pelaa hyvin mut välillä tekee ihan ihme ratkaisuja. Ja probleema on se etten keksi oikeen hyvää strategiaa ton kaltasia vihuja vastaan. (pelaan siis 6 handed pöytää)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Jos jotain on, niin se on että olen vaan liian hyvä pokerille. :f_pleased:
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Liika raise varsinkin ak ja turnilla jotkut kädet toisin.

<pakko tunnustaa :f_thumbsup:
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Pelaan marginaaliset kädet ja TPTK.
      Roikun potissa kiinni loppuun asti.

Hmm... se olikin visainen pulma olen koittanut keksiä keinoja.

Luopuminen keskinkertaisista (marginaalisista) käsistä (TPTK)
      ei ole ollut helppoa.

Nyt piti itseä muistuttaa pelin aikana marginaalisesta kädestä tai TPTK luopumisesta kun vastustaja korottaa paljon tai maksaa ja muuttuu aggressiiviseksi turnilla tai riverillä.

Pikemmin tää on ollut kiusallista luopua käsistä joka ehkä voi olla paras
      käsi, mutta roikuttu mukana vaikka paremman tilaisuuden hyödyntämin on
      parempaa pokeria.
    • TafkaTheMan
      TafkaTheMan
      Bronze
      Lepsuilu.
    • KidPoker08
      KidPoker08
      Bronze
      Liian pitkään pelaaminen ---> Tilttaus ---> Huono kassanhallinta
      = Ei ainakaan voittava pelaaja :D
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Ehkä se on taipumus puuhastella kaikkea muuta pelien sivussa, foorumien lukeminen, telkkari jne. Välillä tuntuu vain siltä, että kaikista vihuista on jo jonkinlaiset riidit, niin peliä ei tarvitse seurata kuin omat kädet.
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Tällähetkellä pidän sitä kun jouduin tiputtamaan takaisin plo200 tasolle kassan suuren romahtamisen takia ja osittaisen oman hermoromahduksen vuoksi. Sitä että pelaan liian löysästi löysien pelaajien kanssa. Välillä huomasin hakkaavani toisen samoilla 45/40 about statseilla pelaavan pelaajan kanssa kolistelevani merkkejä keskelle tyylillä Mulla kärki ja vihulla gutari pelillä OMAHA:ssa.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Laitoin tohon se että tilttaan, mikä kyllä pätee käteispeleihin. Tai no, ongelma on että tilttaan tosi pahasti. Mutta nyt kun mietin hetken mun varsinainen ongelma on että en vaan jaksa pelata. Pelaan ehkä vähän yli 1 turnauksen per viikko keskivertona.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Ennen se oli ehdottomasti huono kassanhallinta. Tätä ongelmaa ei onneksi enään ole. Nyt pidän omahassa suurimpana virheenä liaan passiivisen pelin pre-flop ja arkuuden post flop. Eli korottelen liian vähän käsiä ennen floppia ja flopin jälkeen en laita painetta vihuille.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      En osaa ajoissa muuttaa pelitapaa pöydän ja vihujen mukaan.

Kun viikkoiltoina vakkareiden kanssa jauhaessa saa hyvän agron moodin päälle, 3-bettailee ja floattailee sujuvasti ilmalla, sillä yllättäen tulee pe-la peleissä turpiin. Ja sitten kun lähtee arkipeleissä kyyläämään, odottamaan hyviä kortteja ja kippailee keskivahvoja käsiä uskoen vihujen osuneen taas 2-outtiseen, tulee taas turskaa kunnes saa moodin muutettua. Sama tietysti eri saittien, eri tasojen, FR/SH välillä.

Pitäisi perehtyä omaan peliin enemmän, pitäisi selvittää statsit, pitäisi hankkia kunnon trackeri, pitäisi ostaa uusi kone... seli seli.
    • Kurpen
      Kurpen
      Bronze
      Kännipokeri ja liian pitkät sessiot. Helppo tapa kuopata ne vähätki voitot. Tuli nostettua 50$ ->270$->kännipokeri 44$.
      En varmaan koskaan pelaa muuta ku microa. Uran alussa pysty vetään nl100 nyt nl2-25 on jo saavutus.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Liian vähäinen pöydän seuraaminen.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Menen ihan liian usein pelaamaan stäkistä jollain TPTK kädellä.

Viime aikoina olen huomannu, että vihut on onnistunu slouvaamaan monstereitaan ja vasta riverillä on aktionia ja mä meen herkästi all-in ajatuksella "Ei sillä mitään ole... bluffi lyönti" :f_eek:
    • biovaan
      biovaan
      Bronze
      Vihujen lukemisessa taitaa olla heikoin lenkki. Monesti vielä erehtyy selailemaan foorumia ja irkkailemaan samalla niin se ei kyllä auta asiaa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Onko kukaan keksinyt tuohon tilttaamiseen mitään toimivaa lääkettä? Millä ne softat saisi kiinni silloin kun sitä rahaa vielä on pelitilillä?
    • Them
      Them
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Onko kukaan keksinyt tuohon tilttaamiseen mitään toimivaa lääkettä? Millä ne softat saisi kiinni silloin kun sitä rahaa vielä on pelitilillä?
      Mun mielestä pitäs kehittää joku semmonen stressilelu jota sais heitellä mihin vaan ja ei särkis mitään ja ei hajois. Se on aika rauhottavaa paiskoa tavaroita tiltissä...kohan johonki purkaa :) . Näppistäki tullu kuritettua pari kertaa kun saanu kunnon raget päälle.
    • 1
    • 2