Miksi se BRM on niin tärkeä

• tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      No vittu siks että ei mee katki ku on teheny syntiä ja pokerijumala rankasee.... mut vituttaa tämä silti vaikka kui ois pelikassaa.

Site: PARTY
      Limit:NL25

Yhteensä niinku 27biniä takkiin 2viikossa.... kun ei osu niin ei vaan osu ja kun yrittää pelata tilanteen mukaan ni sielä on nutsit tai muuten vaan tullaan yli...

Saisko ees vähä sympatiaa ja olalle taputteluja... Taiampa pitää pienen tauon

Tais tuossa degnic mainita blogissaan että tarttee sitä sen 50 biniä pelikassaa ja olempa samaa mieltä....
  • 11 replies
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Pelikassan taso on ihan suoraanverrannollinen omiin taitoihin ja winrateen. Tarpeeksi kovalla winratella 10binin kassakin riittää.

Mut pääsääntönä 30binii on minimi. Mieluimmin enemmän, mitä suurempi taso ja mitä heikompi pääkoppa.

Mut joo ei ne tappiot ikinä mukavalta tunnu.

Ozzya mukaillen

Poker sucks and then you f die
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Mulla meni kans jossain vaiheessa pitkään alaspäin. Sitä aukasee pöydänki jo sillä asenteella, et toivottavasti ei paljon tänään hävittäis. Pitäs pelata sitä samanlaista peliä ku ennenkin, yleensä tuntuu et ku huonosti menee niin sitä tulee varovaisemmaks, et ei se osu kuitenkaan. Kyllä se siitä. *Taputtaa olalle* :)
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      BRM ei turhaan jauheta että tämä on todella tärkeä asia. Jos sulla ei ole rollia ei sulla ole pelejä. Mäkin vedin kerran 6-8 viikon downswingin ja olin vahvasti sitä mieltä että ei vain osu vaikka todellisuudessa mun peli oli täysin sekaisin. Ilman kassanhallinttaa olisin katkaisut itseni monta kertaa.
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      Juu pitää pitää vaikka viikon tauko kokonaan pokerista ja alottaa alemmalla tasolla...

Onhan sitä vähän sillä meiningillä alettu sesioita pelaan että montas biniä sitä nyt kuoppais. Ja peli on sitten varmasti sekasi... Ja näin pitkä alamäki alkaa jo ruokkiin ite ittiään.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Tommosen putken jälkeen kannattaa tietysti etsiä myös niitä leakkejä omasta pelistä.
      Ohi vetoja tietysti tulee mutta ei se oma peli ikinä täydellistä oo.

Kandee käydä omia käsiä läpi esim pelaatko kärjet liian lujaa? etkö päästä irti hyvistä käsistä irti jos väri/suora täyttyy. Jatkatko liikaa värien/suorien vedoilla vaikket saisi oddseja, tai yritätkö settejä marginaalisissa tilanteissa.

Tuo NL25 on musta hyvin suoraviivaisten pelaajien peliä, tyyliin jos vihu lyö sillä on parempi käsi kun sulla jos sulla ei oo nutseja :D
      btw shorttia vai fullia? Ite oon aika paljon harjannu tota NL25sta pokerstarssilla.
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Vuoksenmaan Jormahan sanoi että ihmiset aliarvioivat jatkuvasti varianssin voimakkuuden. Välillä oikein hirvittää.

Mutta ainoa mitä pelaaja voi periaatteessa tehdä, on yrittää siirtää sitä todennäköisyysjakaumaa itselle suotuisaan suuntaan kehittämällä peliä...Popasilla oli aika hyviä pointseja jotka on iteltä löytynyt tappiokierteessä.

Ps. Ite pelaan samoja tasoja ja yks varianssia rajoittava tekijä vois olla se että ei välttämättä kannata puskea preflop AK:lla jos kohtaa vahvuutta (Statseista riippuen). Se on useinmiten korkeintaan arvonta ja jos on edgeä niin saa valuet kyllä paisteilta muuten...
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Outs, pieni tauko varmaan paikallaan ja seuraavan kerran kun pelaat niin käy vaikka lenkillä ensin ja safkaa ja sitten aloittelet hyvillä fiiliksillä A-peliäsi, niin kyllä se kuoppa siitä lähtee paikkautuu.

Ja kyllähän noita isoja kuoppia voi syntyä ilman isoja virheitäkin. Mulla on 12bb/100 winrate NL200: ssa (iso otanta), mikä on sen tason vakkareiden parhaimmistoa ja silti sain itsekin aikaan vähän aikaa sitten 25binin kuopan siellä, ilman suurempia virheitä.

Elääkseen jos aikoo tätä peliä pelata, niin 50biniä on se minimi BRM millä itse aloittaisin, koska sulla ei ole "varaa" mennä katki.
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      juu kiitoksia hyvistä neuvoista ja neuvojahan ei saa ikinä liikaa... Eli kertokaa ihmiset lisää neuvoja miten saaha taas peli kuntoon.

Ja noita yleisempiä ohjeitaki miten ei tule tehdä taskupareilla, suittareilla, vedoilla yms yms...

Oon kyllä yrittäny kovasti opiskella artikkeleitakin mut jotenki tuntuu että jäis paremmin päähän jos listailisitte niitä tänne ja tekis itelle muistilappua.... :)

Jotenki sitä vaa palaa takasi pohjalle tollasten putkien jälkeen, tuntuu että ei enää osaa pelata ja pelottaa avata pelipöytä.

Toisaalta tällästä kokemusta ei saa kun rahalla.... :) Jos ei muuta ni ainaki vahvistaa tulevia koettelemuksia varten.... (Haaveena siis kuitenki jatkaa vielä pitkään)

EDIT:

Tosta ku kattoo tota käppyrää ni itellekki avautuu paremmin mitä tuli tehtyä....
      Sitä ei pelin lomassa tajua mut jotenki näyttäs selvältä , että
      - 1000 ekaa kättä tultiin ryminällä alas
      - 1000- 6000 Säikähdys ja peli muuttu erittäin varovaiseksi mikä näkyy pienenä varianssina ja tuli vähän voittoakin
      - 6000 -12000 luottamus palautunut ja avattiin vähän peliä mikä näkyy kasvaneena varianssina, mutta ei voittoa ja turhauduttiin
      - 12000 -> alko alamäki ja varmaan rupesin pelaan aika passiivisesti ja tiltissä ja kun ei vaan osunu ni sitte flouttailtiin osumattomilla ilman suunnitelmia ja loppujen lopuksi ei nii kiinnostanukkaa enää

Tulevaisuutta ajatellen Jos tullaan ryminällä alas --> piä taukoa.... Jos ei tule voittoa --> piä taukoa

Miten kannattis lähtä trackerista purkaan tuota peliä? Lukisko artikkeleita ja kattos miten ite on pelannu ne tilateet? jotain listausta/järjestystä...

Aattelin että viikko kokonaan taukoa pokerista ja sitten alkas purkaan noita pelattuja käsiä.

Nii joo shorttia pelailen
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      Eihän sitä malta olla kattelematta tilastoja tuolta trackerista.... pitäs muka viikko pysyy erossa pokerista... kai se riittää että en pelaa viikkoon, mutta tutkiskelen noita statseja...

Mielenkiintoista että....
      Pareista muodostuu setti noin 10% kerroista
      Sillon kun saan setin voitan sillä keskimäärin 4.8 BB..... Siis häh.... eli voitan sillä setillä joka kerta senhetkisen potin + joka viides kerta jatkolyönnin...Eikä yhtään enempää..... ei tämä nyt ihan kuittaa noita 90% korotuksia tai maksuja mitä sitte makselen call20 säännöllä settioddseina....

Eli vaikka kortti kävis ni vihut ei vaan osu ja ei anna valueta... En löytäny settipelistä vuotojakaan... check raisetan, donkkaan, maksan, sökötän... mikään ei tunnu toimivan.

Kattokaapa miten teillä saa seteillä valueta... ois mielenkiintosta tietää...
      Poker trackerista
      filters->made hands->three of a kind->flop->ruksit low setistä top settiin

Edit:
      Pareja millä katottu floppi oli jotain 730 ja settejä niistä 73
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Isot leakit jotka tiedän, että minulla on olemassa on mm liian helposti tunnistettava line mm settigrindaamisessa tyylin limp-check-call/raise.

Iso ongelma on myös se, etten liiemmälti bluffaile ja vahva käsi on tunnistettavissa suht helposti... nyt se korotti, ehkä parasta foldaa :D

Kaikkein pahin mitä löytyi vielä tuossa muutama kuukausi sitten oli kykenemättömyys luopua keskikertaisista käsistä, kun vihu näyttää vahvuutta.
      Makselin paljon vedoilla kun siihen ei ollu edes efektiivisiä oddseja. Pelasin hyvinkin marginaalisilla suittarikäsillä yli ja mm AK:lla menin usein loppuun asti calling stationina vaikkei ollut minkäänlaista osumaa. Vieläkin maksan liian helposti vihun potillisen riverillä vaikka pöydässä on värin mahdollisuus, kun nehän bluffaa aina. :)

Se mikä kaikkein eniten minulla vaikuttaa winrateen on se, että noilla marginaalisilla käsillä yritän itse kasvattaa pottia turhan isoksi ilman varmuutta siitä, että olen voittamassa sitä.
      Riverillä varsinkin tulee usein peeloiltua itsensä pihalle tekemällä reissun taikka check-reissun tilanteessa, jossa maksu tulee aina käytännössä vain paremmalta kädeltä. En ihan vieläkään ole oikein sisäistänyt tuota konseptia aivan varmuudella, mutta sen verran olen siitä kuullut paikassa jos toisessa, että kyllä siinä joku juju on. :D

Tuossa on nyt ainakin tuollaisia mitä minulta löytyy vaikka kuvittelen olevani "hyvä" pelaaja. :)
      Ehkä sieltä löytyy jotain ajatusta sinun peliisi.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja tuomasta
      Eli vaikka kortti kävis ni vihut ei vaan osu ja ei anna valueta...
      Kattokaapa miten teillä saa seteillä valueta... ois mielenkiintosta tietää...
      Joo, eipä siinä pelitapa auta jos vihulla ei ole minkäänlaista osumaa. Omissa settitilanteissa mistä sai jotenkin hyvät rahat vihuilla oli aina joku yli-/kärkipari josta ei päässyt irti, rattaat ja pari set vs. set -tapaus.
      Toki sieltä löytyi myös sellaisia maksuautomaatteja sekä überagroja jotka sitten omalla pelitavallaan sain lahjoittamaan aika maksimit rahaa.

Jos nyt oikein ymmärsin noista statseista niin laskin että kahdella eri nikillä olen voittanut seteillä keskimäärin ~14BB. Toki tasona on ollut hyvin pitkälti shortti NL10 jossa value saattaa olla ehkä aavistuksen löyhemmässä.

Ja en todellakaan ole varma että tulkitsinko noita lukuja oikein. Vaikuttaa vaan niin isolta erolta, mutta toisaalta itselläni ei ihan noin hurjaa swingiä ole ollut.

Itse olen nähnyt flopin ~1500 parilla ja setti on napsahtanut ~10% kerroista.