Kuinka muuttua?

• sup22
      sup22
      Global
      Pokerinpelaamiseni jumittaa tällä hetkellä totaalisesti, ja rullaa jopa taaksepäin.
      Normaalisessio alkaa kun talletan rahaa tilille, sen jälkeen pelaan 4-6 sit and go:ta yleensä voitokkaana ja hyvin keskittyneenä. Sitten rupean pikku hiljaa pelaamaan HU sit and go sittareita ja aina vaan isompia, sitten kun joku kusee niin koitan voittaa rahat epätoivoisesti takaisin ja session jälkeen se mitä talletin on kadonnut.

Esimerkiksi tänään talletin 30$, pelasin 4x6$ SnG joidenka jälkeen minulla oli 45$, sitten pelasin 11$ HU sittarin, jossa muistaakseni vihu veti ohi tai jotain, että rupesi ärsyttämään.. ärsyynnyin myös sen takia koska tiesin mitenkä siinä tulee taas käymään ja pelasin itsekkin mahdollisesti huonosti koska en enää keskittynyt. Sitten siirryin pelaamaan 33$ SnG joka roiskimalla meni päin metsiä.

Nyt pelitilillä on pyöreät 1,50$ joka ei paljon lohduta. Onko teillä ollut samanlaista ongelmaa tai osaisitteko muuten sanoa että mihin pitäisi kiinnittää huomiota ja mitä tehdä paremmin? Jos jättäisin C-pelaamiseni pois ja pelaisin pelkkää A-peliä, kun olen keskittynyt ja muutenkin tarkkailen vastustajia, luulisin että olisin hyvinkin voittava pelaaja. Tähän se jumittuu ja olen rypenyt samassa ongelmassa jo niin kauan että en kyllä itse siitä pysty nousemaan. Kiitoksia jos viitsitte auttaa. Ensimmäisen tappiollisen HU sittarin jälkeen tulee vaan semmonen tunne että pitää voittaa tuo raha takaisin, kun meni ihan turhaan harakoille, ja panokset nousee. Siinä ei hyvin käy.
  • 8 replies
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      joo

annan lyhyen vastauksen !! oma pelikuri ja kassanhallinta !! :f_thumbsup:

Oon tehnyt samoja virheitä ja nyt kun vihdoin sisäistän ps-strategian niin tärkein on kassan hallinta !!

Itse tein tavoitteen kun tein vuosia sitten samoja virheitä että hei ajattele asiaa.. sitten ajattelin ja näin päätin,,, nostan sitten tasoa kun kassa on siihen sopiva.!!!! :f_cool:

Tein kato itselle tavoitteen että voitan ja taso nousee. Muutoin en nosta tasoa. On aina tavoitetta.. Mutta tää on kannattavaa!!
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Ensimmäisenä, pitäis varmaan saada kassan hallinta kuntoon. Eli sittareihin tarviit mielellään sen 50x buy-in ja sekin on vasta harrastelijalle sopiva, jos aiot tehdä sitä tienataksesi tarviit mielellään 100x tai 200x. Muuten varianssi on vaan liian isoa.

Kannattaa pyrkiä kunnon kassanhallintaan jo heti alussa, kun on vielä kontrollissa, eli sen sijaan että $30 kassalla astut $5 sittareihin, astut $1 sittareihin ja nostat tasoa vasta kun olet jossain $70 bankrollissa.
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      30$ pelitilillähän ei pitäisi pelata kuin 1$ sittareita 3*6$ sulla on melkein koko rolli heti pöydissä :s_mad:
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Yep..

Kuten valmentajakin tossa kertoilee niin kassanhallinta että millä tasolla pelaat !!!

Tossa oli lyhyesti että mikä sopiva taso kassaan millä tasolla pelaat !!

Kannattaa ottaa tää ensimmäisenä opiksi kun aikoo menestyä pokerissa !!

:f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup: :f_thumbsup:
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      No niin.. Kaikki on toitottanut tietysti BRMmän tärkeyttä, mutta ei pidä unohtaa oman mukavuus alueen löytämistä.

Eli sitä tasoa jossa voit pelata vapautuneesti ilman,että panosten koot ja potti koot vaikuttavat päätöksiisi negatiivisesti. Jos pelaat liaan suurilla panoksilla olet aina ns scared money ja tuut häviämään rahasi ennen kuin ehdit sitä kuluisaa kissaa sanoa..

Eli jos euron sittarit ei kiinnosta ja pelillisesti tunnet biittaavasi ylempiä tasoja talleta suoraan 300-400 ja ala pelata 5 euron sittareita. ja niin edelleen..

EIKÄ MENNÄ ISOMPIIN PÖYTIIN paikkailee tappiota !! Se on ensimmäinen sääntä mikä sun pitää oppia jos tosissaan haluat menestyä.. Sen sijaan lasket tasoja jos rolli on liian pieni tämän hetkiselle tasolle.. Tämä vaatii tietysti nöyrää asennetta. Jos tuo ei onnistu niin sitten ainut vaihtoehto on tallettaa lisää rahaa jotta voit ylläpitää pelitasoasi. Mutta jos huomaat olevasi tilanteessa jossa olet aina toppailemassa tiliäsi niin on aika katsoa peiliin... mitä teet väärin. voisiko jotain tehdä toisin.. analysoi peliäsi käy läpi käsihistorioita yms.. treeniä treeniä siitä se lähtee !!
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Kassanhallinta tuossa on kyl kohillaan... Jos tavotteena on siis katkeaminen 99% varmuudella. Oma kassanhallinta on nyt menny siten, että jätin muutama kuukausi sitten 30$ tilille ja alotin 3$ sittareilla. Noissa sentään pärjään, 1$ sittarit on liian kovia ;)

Kun oli about 70$ siirryin 5$ sittareihin. Tämä alku oli vähän riskillä vedetty omasta mielestäni, mutta 5$ pelejä pelailin sitten tuonne ~250$ paikkeille ja sit 10$ peleihin. Ideana mulla on siis ollu, että siirryn isompaan ku menee yli 50 binin, jos siis tunnen sen hyvänä siirtona (eli ei tule scared money tunnetta). Vastaavasti olen päättänyt tiputtaa tasoa, jos uudella tasolla menee alle 20 binin. Tämäkin tyyli on vähän riskialttiimpi kuin suositellaan, mutta tällä oon nyt mennyt. Voi kyllä olla, että en 10$ sittareista mene ylöspäin ihan viellä 500$ rollilla vaan nostan sen tuonne johonki 700$ kieppeille ainakin. Johtuen pitkälti siitäkin, että yli 10$ tasosta ei ole kokemuksta ollenkaan.

Tuosta BRM puolesta muuten sellasta voisin tiedustella, että ottaako porukka tuossa yleisesti missä määrin huomioon multitabletuksen vaikutuksen? Voisin kuvitella, että jos pelaa jotain 10 pöytää samaanaikaan niin turvallinen pelikassa on aikalailla suurempi kuin esim. 1-3 pelattaessa.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Jos voittaessasi voitat 15d ja hävitessäsi häviät 45d, olet raskaasti häviävä pelaaja. Se on juuri niin yksinkertaista.

Kassanhallinta on tietysti tärkeää, mutta tuolla menolla mikään kassa ei riitä. Vielä tärkeämpää on jättää ne C-pelit pelaamatta tai ainakin vähiin.

Suosittelen seuraavaa:
      - Päätä ennen ensimmäistä peliä joko pelaamiesi sittareiden määrä tai pelaamiseen käytetty aika. Jos päätit ajan, pistä kello soittamaan.
      - Kun sittarit tai aika tulee täyteen, ota tauko ja arvioi pelaatko vielä A-peliä vai et. Jos et, laita clientti kiinni. Jos pelaat, päätä uusi aika tai määrä.
      - Älä mieti oletko voitolla vai tappiolla sessiossa. Yksi sessio voi olla selvästi voitolla vaikka olisit pelannut huonosti. Samoin voit olla selvästi tappiolla vaikka olisit pelannut hyvin.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Aika hyviä kommentteja on esitetty.

Tästä kun vetää yhteenvetoa niin tässä on aika kattava kokoelma noista kommenteista.

- BRM on homma A ja O. Ilman rollia ei voi pelata.

- Oma mukavuusalue (itse tykkään pelata sittareita 250 tai 500xbuyin)

- Isompii pöytiin ei mennä tappioita korjaamaan.

- Edeltä käsin suunniteltu pelimäärä. Voi olla kappale tai aika määräinen. Tähän suunnitelmaan voi jo valmiiksi suunnitella tauot.

-Sitten varata jonkinlainen määrä aikaa pokerin opiskeluun

Noilla piätisi päästä aika pitkälle. Itsellä muuten OK mutta pahat leakit tulee pelimäärästä. Laiminlyön opiskelun aika pahasti sillä systemaattisuus puuttuu ajankäytöstä pelaaminen versus opiskelu.