Viikon kysymys: Pelaisitko lainarahalla?

• Poll
    • What is your opinion on the 2008 WSOP Main Event?

• 35
        I enjoyed it.
        45%
      • 28
        I did not follow the event.
        36%
      • 14
        I was disappointed with it.
        18%
      Total: 77 Votes
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tällä viikolla kyselemme, mitä mieltä sinä olet velaksi pelaamisesta. Hyväksyttävää vaiko eikö?

Oletko itse kenties harrastanut velaksi pelaamista ja voisitko harkita pelaavasti lainatulla rahalla?

Äänestä mielestäsi sopivinta vaihtoehtoa ja perustele kantasi tähän ketjuun! Sana on vapaa!
  • 20 replies
    • Kolomeviis
      Kolomeviis
      Bronze
      En kyllä lähtis sille tielle. Jos omat on jo hävitty, niin tuskin velkarahakaan on +EV. Jos lainaa joutuu ottaan, niin sen kyllä pitäis olla tosi tarpeeseen, eli elämiseen.

Eli älkää ystävät hyvät pelatko niitä asuntolainojanne, vaikka muutama tonttu ylimääräistä olis pankista herunut.
    • lemi3
      lemi3
      Bronze
      Visalla olen siirtänyt rahaa pelitilille, joten sehän on velaksi pelaamista :) mutta onhan ne laskut tullu heti pois maksetuksi kun ovat postilaatikosta tipahtaneet. Missään nimessä en alkais pikavippejä ottamaan sen takia että vois pokeria pelata.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      En näe velkarahalla pelaamiseen mitään järkevää syytä.

Tasaisesti hyvin voittava pelaaja ei mielestäni tarvitse velkarahaa, koska voittojen myötä sitä on olemassa. Velkarahalla voisi rahoittaa tason noston, mutta kysymys kuuluukin, että onko siinä järkeä ja onko se riskin arvoista.

Voittava pelaaja joka tarvitsee lisärahaa, kun on mennyt katki, ei todennäköisesti hallitse BRM:ää ollenkaan ja silloin ottaa isolla riskillä itsellensä mahdollisesti vain lisää velkaa, kun ei taaskaan onnistunut ja joku meni ohi.

Häviävä pelaaja taas häviää, kuten määritelmä kuuluu, rahansa kuitenkin oli hänellä BRM kunnossa tai ei.

Luottokortilla pokerisaitille depoaminen on siinä rajoilla onko se velkarahalla pelaamista vai ei. Joskus se on ainoa mahdollinen tapa depota ja ehkä siinä kohtaa kyse onkin siitä, että miten sitä käytetään.
      Jos käytät luottokorttia, kun sinulla ei ole muuten rahaa, niin silloin mennään mielestäni velaksi pelaamisen puolelle. Toisaalta, jos sinulla on tililläsi rahaa, mutta ei keinoja käyttää sitä depoamiseen, niin luottokortilla tehty depo silloin ihan ok eikä ole mielestäni velaksi pelaamista, kunhan lasku hoidetaan asap.

Itsekin olen käyttänyt luottokorttia, kun en tiennyt paremmasta silloin. Nykyään hoidan kaiken moneybookersin kautta kun se on vain mahdollista.

EDIT: Sitä paitti... asiaa vaan sivuten tuli mieleen, kun luin tota Ilarin rahastusta uutisissa...
      Kaikki noi highrollerit pelaa lainarahalla.... ne on mun rahoja :f_ugly:
    • tombba82
      tombba82
      Bronze
      En ole pelannut lainarahalla enkä kyllä toisaalta ole pelannut "omillakaan rahoilla". Pelifirmojen erilaiset avausbonukset pitää kyllä pelikassasta huolen alussa.
    • 108500
      108500
      Bronze
      Visalla/Mastercardilla on joskus tullut pikkudepo tehtyä, ja kotiutettu sitten Visalle heti kun rolli ollut sillä tasolla. En väitä että olisin aina heti koko laskun maksanut sen tultua laatikkoon, vaan joskus joutuu maksamaan erissä. Sen verran pieniä mun depot on olleet että ei niillä konkurssiin mennä. Pääosin tulee talletettua suoraan tililtä esim. MB:n kautta pokeriin, silloin kun joutuu depomaan. Mutta joo siis olen myös pelannut velkarahalla :f_o: Kuten myös joskus joutunut ostamaan maitoa velaksi, HYI HYI. Nyt en ole pitkiin aikoihin joutunut käyttämään muita kuin kotiutettuja rahoja. Niitä on sitten kierrätetty eri saittien välillä vaihtelevalla menestyksellä ;)

öö siis lopullinen vastaus en pelaisi velkarahalla, vaikka olen niin joskus tehnytkin.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      En todellakaan! Ja Visalla tallettamista en laske siihen. Kerran oon kullekin saitille laittanu ja se riittää, tarkotus on kuitenkin kasvattaa sitä pottia ja jos BRM:stä huolimatta joutus lainarahalla laittamaan rahaa lisää, niin kannattaa ettiä järkevämpi harrastus
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Olin jo vastaamassa että en tietenkään, mutta visallahan sitä todellisuudessa mennään, ja alotettiinkin. Tietysti todellisuudessa rolli on suurempi kun velat, ja tuo on kätevin talletusmuoto useimmille sivustoille.

Eli kyllä "korottamalle" velalle. En kyllä kokis järkeväks lähteä millään pikavipillä harjaamaan. Mieluummin mikroilla rolli kuntoon ja sitten isompiin peleihin.
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      komppaan PopaS:ia
    • Suoaasi
      Suoaasi
      Bronze
      Jos nyt jätetään luottokortit pois laskuista, niin en perkele. Olen muutenkin sen tyyppinen ihminen, että velkaa en ota ikinä, jos ei ole pakko.

Pitäisihän se ihmiselle nyt järkikin sanoa, että ei pidä pelata, mitä ei ole varaa hävitä (addiktit ovat sitten asia erikseen).
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Eipä ole koskaan tullut velaksi pelattua, vaan nykyinenkin rolli omaa juuret tuohon 50$ alkupääomaan. Jos kävisi niin hassusti että menisinkin katki, niin en kyllä ottaisi silloinkaan lainaa jolla voisin pelata isompaa limittiä, vaan lähtisin uudestaan mikrotasoilta liikkeelle.
    • Them
      Them
      Bronze
      En pelaa velkarahalla, koska en ole tyhmä. Kyllä sieltä vaikka freerolleista noustaan jos on pakko :)
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Koska uskon etten ole niin hyvä pelaaja, jotta lainan vipuvaikutus tulisi kannattavaksi en todellakaan ala pelaamaan lainalla.

Jos on oikein hyvä tasaista tuottoa tekevä harja niin mikä ettei sitä tuottoa voisi tehdä niin että laittaa omat rahat poikimaan muualle ja kasvattaa kassaa muiden rahoilla. Yleensä vain tällaisilla pelureilla ei kuiteskaan ole tarvetta eikä halua sitä lainaa ottaa...
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      En
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      En
      Olisin odottanut värikkäämpää vastausta. Oon vähän pettynyt. ;) Mutta vastauksessa komppaan niittiä.
    • player9000
      player9000
      Bronze
      En. Enemmin hakkaan pienillä tasoilla tasaisesti rahaa. :P
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Ei kannata velkaa ottaa tulee vaan paha mieli.
      Pelasit sitten yli varojesi pelikassasta.
      Kannatta mennä oikeisiin töihin tienaan rahat seuraavaan pelikassaan
      ja aloittaa pokeri järkevällä kassanhallinnalla opetellen samalla tiltin hallintaa.
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      ei kyllä kävis mielessäkään velkaa ottaa, saatikka sitte pelata niillä rahoilla.. vähän jo arvelutti ottaa se ilmanen 50$ tästä strategyltäki, koska lie gorillat oven takana kolkuttelee ja haluaa rahat takasi :f_biggrin: mutta joo, kyllä velattomana on hyvä olla, helpoiten selviää elämässä ku ei ota velkaa muutako omaa taloa varten.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Velkaa kannattaa vältellä viimeiseen asti, jokainen ostos käteisellä. On nähty niin monta ihmistä, ketkä on velalla elämänsä pilanneet.

Ainoa oikeutettu velka on asuntovelka ja siihenkään ei velkaa pidä ottaa, ellei se ole välttämätöntä. Autostakin on typerää ottaa velkaa ja maksaa näin useita tuhansia euroja korkoa.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Siis eihän lainaa kannata pelätä, varsinkin tällä hetkellä, kun se on aivan ilmaista. Tietenkin takaisinmaksupuoli pitää ilman muuta olla kunnossa. Ite aikanaan pelkäsin opintolainaakin, mutta kyllä tällä tietämyksellä ja ehdoilla ilman muuta ottasin.

Tietenkin joku järki pitää lainanotossakin olla, mut kyllä ite huoletta oon asunnon ja auton lainalla rahottanu. Tosin pikavippeihin ja osamaksuihin ja tämmösiin en sorru.
    • 1
    • 2