Muistiinpanot

• byron79
      byron79
      Bronze
      Siis ihan tämmönen perustavanlaatuinen kysymys. Mitä kannattaa pelaajien noteihin kirjoitella. Itse pelaan Cakella jossa ei käytetä mitään apuohjelmia niin notet on tärkeitä, mutta aloittelijana en oikein tiiä mitä niihin kannattais laitella. Ei varmaankaan mitään novelleja kannattane alkaa kirjoitella?
  • 5 replies
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      No tuo on kai kiinni vähän siitä mitä haluaa kirjoittaa. Itsellä esimerkkeinä mm. tuollaista:
      -limppaa monsterit EP, rereissaa korotukset.
      -minittää Ax, check flopilla jos ei osu TP, kippaa reissuun
      ...

Mut muista, että kannattaa sen muutaman kerran tehdä havainto ennen ku kirjaa ylös. Eli kerta voi mennä miten hyvänsä, mutta 3-4 kertaa samalla tavalla on jo tapa.
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Ainakin isot paistit kannattaa merkata jotenkin, niin ne saattaa löytää myöhemminkin.
    • simich
      simich
      Bronze
      Itse merkkaan myös blindin postaajat. Siis ne jotka laittaa blindin ohi vuoron (paitsi tietysti CO:sta). Ne jotka tekevät sen jatkuvasti, harvoin ovat mitään hyviä pelaajia.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Merkkailen kaiken joka mahtuu alle "out of ordinary" -otsikon. Jos joku niistä toistuu useammin, niin sitten alan exploittaa sitä.

Jos ei mitään erityisiä riidejä ole, mutta pelitavasta näkee että kala on kyseessä niin sitten värikoodeilla & buddy listillä.
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja simich
      Itse merkkaan myös blindin postaajat.
      Tuo ja "väärän kokoisella" stäkillä pelaaminen on yksi tunnistusmerkki heikommasta pelaajasta. Ne kannattaa merkitä muistiin, niin tietää kaverista vähän jotain jos se joskus istuu pöydässä jo valmiiksi heron siihen tullessa (ja sillä sattuu silloin olemaan isompi pino edessään).

(väärän kokoinen stäkki on esim. fixedissä joku 10bb:n sisäänosto ja sillä rimpuilu poteissa mukana hassuilla käsillä)