Turnauksen HU, vihu menee sitoutiin?

• Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Kysymys koskee MTT, SnG ja myös luonnollisesti HU SnG -turnauksia, joissa hero on selvinnyt huppiin. Onko olemassa jotain kirjoittamatonta sääntöä, että vihua on odotettava tietty aika kippaillen, ennen kuin saa alkaa ryöstellä.

Huppisittareissa näitä vaan sattuu melko usein. Oon yleensä venaillut vihua ainakin yhden tason ajan paikalle, ja saanut monta kertaa kiitosta reiluudesta. Toisaalta tuo reiluus on maksanut useamman binin, enkä erityisemmin oleta vihujen tekevän samaa, jos itse disconnectaan. Jos softa kippaisi automaattisesti myös sitouttaavan bb:n, ei tarvitsisi painiskella tälläisen dilemman kanssa. Mitäs muut strategyläiset tekee/tekisivät?

Vois varmaan ajatella, että sitouteja sattuu keskimäärin yhtä paljon kaikille. Siten jos kaikki exploittaavat tilannetta niin paljon kuin ehtivät, menevät nallekarkit lopulta tasan. Mutta eihän se noin mee, osalla yhteydet pätkii enemmän kuin toisilla.
  • 8 replies
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      En tiedä onko tohon mitään "kirjoittamatonta sääntöä", mutta jos odotellaan vihua ja blinditasot nousee niin tuurin vaikutus korostuu. Odottamalla menetetään siis valueta kahdella tavalla - sillä että peli on enemmän sattumasta kiinni => edge pienenee ja sillä että vihun huonoa yhteyttä ei exploitata...
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Nii. Ite en tämmösiä oo pelaillut, mutta musta pokru jos mikä on vihun heikkoutten exploittamista.

Toki on reilua toi odottaminen, ja tekisin sen esim PS-kaveria vastaan, mutta jos kaveri pelaa huonolla yhteydellä niin eiköhän se ole tietoinen siitä, joten kyllä mä repisin niin paljon blindeja kun irti ehtisin saada. Sano siinä sitten etten ole "reilu" pokerin pelaaja :f_biggrin:

edit: laitetaan nyt vielä ettei siis multa jaksa löytyä sympatiaa kaikkia niitä ympärimaailman pelaavia helpon rahan toivossa eläviä. :f_thumbsup:
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Sawkko
      En tiedä onko tohon mitään "kirjoittamatonta sääntöä", mutta jos odotellaan vihua ja blinditasot nousee niin tuurin vaikutus korostuu. Odottamalla menetetään siis valueta kahdella tavalla - sillä että peli on enemmän sattumasta kiinni => edge pienenee ja sillä että vihun huonoa yhteyttä ei exploitata...
      Toi on ihan totta, että jos vihu on paisti, niin odottelu kasvattaa vihun edgeä, koska tuurin merkitys kasvaa blindien kasvaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Nii. Ite en tämmösiä oo pelaillut, mutta musta pokru jos mikä on vihun heikkoutten exploittamista.
      Oon ihan samaa mieltä, että pokeria pitää pelata täysillä, on vihu kuinka huono tahansa, mutta mun mielestä huono nettiyhteys ei ole sen vihun ominaisuus, joten sen exploittaaminen on eri asia.

edit: laitetaan nyt vielä ettei siis multa jaksa löytyä sympatiaa kaikkia niitä ympärimaailman pelaavia helpon rahan toivossa eläviä.

Tän yhteyttä en ihan tajunnut? Vai meinasitko niitä sankareita, jotka menee thaikkuihin grindaamaan, ja niillä on siellä huonot yhteydet? :p

edit: Mulla itelläni on suurimman osan ajasta erinomainen yhteys (funet), mutta toisinaan tämäkin pätkii, ja joskus menee poikki pitkiksikin ajoiksi ilman varoituksia. Huppisittarissa mulla on tainnut mennä poikki kerran, ja sillon niin pitkäksi aikaa, etten päässyt takaisin ollenkaan.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Kylläpä tuota on tullut käytettyä häikäilemättä hyödyksi. Aika useasti joutunut näissä sinne väärälle puolelle. Varsinkin nyt parin viime kuukauden aikana yhteyden temppuillessa ja kertaakaan ei ole kukaan jäänyt odottelemaan.

Eri asia tietty, jos jotakuta tuttua/semituttua vastaan pelailee.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Hnngh
      Tän yhteyttä en ihan tajunnut? Vai meinasitko niitä sankareita, jotka menee thaikkuihin grindaamaan, ja niillä on siellä huonot yhteydet? :p
      Takotin ihan vaan niitä miljoonia pelaajia mitä pokeriverkoista löytyy.
      Jos joku grindaa huonolla yhteydellä niin vie sen rahat jos ei tutumpi kaveri ole. Ei sen maailma siihen kaadu ;)
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ghaleon
      Kylläpä tuota on tullut käytettyä häikäilemättä hyödyksi.
      :f_thumbsup:
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Itsehän olen niin sukka hupissa, että tuo "sit-out"-edge on just se mitä tartten voittaakseni mitään... Eli minireissua lyödään kehiin niin kauan, että vihu palaa tai merkit itsellä.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Pokerin idea on voittaa rahaa. Miks sääliä siis vihua? Vastustajalle on sittarissa pari kertaa käyny noin ja surutta oon käyttäny hyväkseni. Ja käytän jatkossakin.